Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی گفت: نمی‌دانم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این انتخابات برسد یا خیر. بررسی های لازم در 20 روز اول انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در دومین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شبیه سازی مراجع داوری یا قضایی مراجع تخصصی است که سالها در دنیا اتفاق افتاده و بین دانشجویان مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شبیه سازی در دوره های مختلف در بین برخی دانشجویان ما صورت می‌گیرد و در این حوزه مشغول هستند. پیشنهاد دادند این شبیه سازی در شورای نگهبان نیز اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از دوره اول شد، گفت در این دوره 400 نفر شرکت کردند امروز هم آخرین دور برگزار می‌شود و به گروه های برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

کدخدایی همچنین عنوان کرد: هدف این است با توجه به اینکه در حوزه حقوق اساسی علاقمندان زیادی داریم اما اطلاع رسانی کافی وجود ندارد لذا این حوزه لازم است تقویت شود.

وی با بیان اینکه در تامین مباحث حقوقی اساسی نیاز است، گفت: همین علاقمندی نشان می‌دهد در چند هفتهگذشته عشق و علاقه به حقوق اساسی بسیار زیاد است.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: امیدواریم در این حوزه برنامه های وسیع تری در حوزه حقوق اساسی و وظایف شورای نگهبان برداریم

وی با بیان اینکه این دوره شبیه سازی مقطعی برای تربیت دانشجویان برای منابع انسانی است، افزود: امیدواریم دوستان ما بتوانند در این حوزه موفق شوند.

کدخدایی همچنین درباره شبیه سازی، گفت: عموما در این دوره ها دانشجویان و علاقمندان باید کیسهای فرضی را بررسی کرده و بر اساس نظر شورا نظر خود را ارائه کنند و نهایتا از نظرات شورا دفاع کنند.

وی عنوان کرد: دوست داریم سخنگو از دوستان رسانه ای باشند ولی سخت است.

وی درباره طرح دو فوریتی تقویت سپاه در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا نیز گفت: این طرح در جلسه شورا بررسی شد و نهایتا به این جمع بندی رسیدیم که با قانون اساسی و شرع مطابق بود و هیچگونه مغایرتی ندارد، لذا این طرح به مجلس ارسال شد تا روال خود را طی کند.

وی درباره انتخابات مجلس نیز بیان کرد: این مصوبه هنوز برای ما ارسال نشده است به محض ارسال بررسی میکنیم.

کدخدایی تصریح کرد: در مسیر اصلاح قانون انتخابات کارشناسان ما راهنمایی ها و کارشناسی های لازم را داشتند. امیدواریم به گونه ای باشد کمک کننده انتخابات سالمی باشد.

وی در خاتمه افزود: نمی‌دانم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این انتخابات برسد یا خیر. بررسی های لازم در 20 روز اول انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای نگهبان انتخابات لایحه اصلاح انتخابات انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته شدن پرونده انتخابات ۱۴۰۲ با تایید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ دبیر ستاد انتخابات گیلان گفت: با اعلام شورای نگهبان صحت انتخابات ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان تایید شد.
جواد شفیعی ثابت افزود:صحت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ حوزه انتخابیه گیلان و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ازسوی شورای نگهبان تایید شده است.
وی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه صومعه سرا که تایید صحت انتخاباتش در مرحله قبل باقیمانده بود گفت: پس از بررسی‌ها در این حوزه انتخابیه شورای نگهبان صحت انتخابات حوزه انتخابیه صومعه سرا را اعلام کرد.
گیلان در مجلس شورای اسلامی ۱۳ نماینده و در مجلس خبرگان رهبری ۴ نماینده دارد.

دیگر خبرها

  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • شورای نگهبان حوزه انتخابیه صومعه سرا را تایید کرد
  • بسته شدن پرونده انتخابات ۱۴۰۲ با تایید صحت انتخابات در حوزه‌های انتخابیه گیلان
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در کدام حوزه‌ها برگزار می‌شود؟
  • «۲۱ اردیبهشت»؛ مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
  • تایید انتخابات در حوزه‌های انتخابیه استان همدان
  • میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد؟
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • پیرهادی: میانگین مدت خدمت با احتساب دوره آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند