Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه ستاره برزیلی در این فصل از مسابقات لیگ برتر عملکرد بهتری نسبت به سایر هم وطن‌هایشان در ایران داشتند.

در فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران سه بازیکن برزیلی، کی روش استنلی (سپاهان)، شیمبا (فولاد) و بالوتلی (نفت آبادان) کیفیت خوب و عملکرد درخشانی از خود نشان دادند که در این مطلب به تفصیل به شرح عملکرد هرکدام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کی روش استنلی(سپاهان)

مهاجم 31 ساله‌ی سپاهان که پیش از این در ذوب آهن نیز عملکردی درخشان داشته، در فصل جاری لیگ توسط قلعه نویی جذب سپاهان اصفهان شد و ضمن درخشش با پیراهن طلایی پوشان و مطرح کردن بیش از پیش خود در فوتبال ایران، از عوامل اصلی بالانشینی سپاهان و مدعی قهرمانی بودن تیم امیر قلعه نویی به شمار می رود.

کی روش استنلی هفته‌ی قبل برابر سایپا دبل کرد و با چهارده گل قاطعانه در صدر جدول گلزنان لیگ برتر قرار گرفت.

استنلی یکی از معدود خارجی های خوب لیگ ایران در چند فصل اخیر بوده و با آمادگی که در دیدار با سایپا از خود نشان داده، بعید نیست با حفظ روند مثبت خود کفش طلای لیگ هجدهم را نصیب خود گرداند، هرچند در این مسیر رقیب سرسختی به نام علی علیپور دارد.

شیمبا (فولاد)

لوسیانو پریرا مندز ملقب به شیمبا، مهاجم 36 ساله‌ی فولاد خوزستان، که حالا باید او را یکی از خارجی های باتجربه و کهنه کار لیگ برتر ایران تلقی کنیم، از زمانی که به لیگ ایران آمده همواره در امر گلزنی عملکرد خوبی داشته است.

شیمبا که هفتمین سال حضور در ایران را پشت سر می گذارد، تاکنون دو قهرمانی را در لیگ ایران با فولاد و سپاهان تجربه کرده، عنوان برترین گلزن تاریخ فولاد خوزستان را به نام خود ثبت نموده و دو فصل متوالی نیز موفق شد بهترین گلزن خارجی لیگ ایران شود.

شیمبا در این فصل نیز علیرغم سن بالایش همچنان در امر گلزنی درخشان ظاهر شد و تا بدین جای فصل لیگ هجدهم، 11 گل برای فولاد به ثمر رسانده و با قرار داشتن در رده‌ی سوم جدول گلزنان، حتی می توان بخت آقای گلی لیگ را نیز برای او قائل بود، هرچند با صدر جدول گلزنان و هموطنش کی روش استنلی سه گل فاصله دارد.

جاناتان بالوتلی (نفت آبادان)

مهاجم سیه چرده و تنومند برزیلی صنعت نفت آبادان که در ابتدا چندان کیفیت مناسبی از خود ارائه نداده بود، رفته رفته توانست عملکرد خود را بهبود بخشد و یکی از مهره های موثر تیمش لقب گیرد.

بالوتلی که به واسطه‌ی هم نامی اش با ستاره‌ی یاغی و پرحاشیه‌ی ایتالیایی، ماریو بالوتلی، توجهات را به خود جلب کرده، درخشش خود را تدریجا و با گذشت زمان به معرض نمایش گذاشت؛ شاید بتوان گفت درخشش این ستاره‌ی برزیلی از بازی با تراکتور در جام حذفی شروع شد. دیداری که در آن صنعت نفت در خانه‌ی خود با سه گل از تراکتور عقب بود و درست در زمانی که هواداران آبادانی مشغول اعتراض بودند و گزارشگر بازی در نکوهش بالوتلی سخن می گفت و او را بازیکنی بی کیفیت و سطح پایین می خواند، وی با شوتی سرکش و تماشایی دروازه‌ی تراکتور را گشود و از عوامل اصلی کامبک صنعت نفت در آن بازی و پیروزی در ضربانت پنالتی بود.

اما این پایان درخشش ستاره‌ی برزیلی نبود و او با هتریک برابر فولاد در فولاد آرنا بیش از پیش کیفیت و سطح بالای فوتبال خود را به رخ کشید و نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

بالوتلی 30 ساله علاوه بر این توانست یکی از سه هتریک فصل جاری لیگ را به نام خود ثبت کند و به این ترتیب با درخشش خود نوید ظهور ستاره ای چون فونیکه سی را به فوتبال دوستان آبادانی داده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسوایی نیمار: حالت غیرعادی ستاره برزیلی در تمرین

به گزارش "ورزش سه"، نیمار در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته تصمیم گرفت که به دوران حضورش در پاری سن ژرمن خاتمه دهد و در حالی که کمتر کسی انتظار این تصمیم را داشت، به باشگاه الهلال عربستان پیوست تا پرونده حضورش در پاریس بسته شود. 

حالا مجله فرانس فوتبال در نسخه منتشر شده‌اش در ماه می مدعی شده است که این بازیکن در سال 2022 رفتارهای بسیار ناشایستی در پاری سن ژرمن داشت و بیشترین موضوعی که با آن درگیر بود مربوط به مصرف نوشیدنی‌های الکلی بود. 

یک منبع ناشناس از داخل این باشگاه به این مجله گفته که این بازیکن حتی پس از این که در جریان تمرینات در یک دوئل شکست خورد به اسماعیل غربی، هم تیمی جوانش، حمله کرد و سعی کرد با سر به او ضربه بزند. این موضوع باعث شد که همه شوکه شوند و صحنه‌های خوبی را رقم نزد. 

پیش از این هم گفته شده بود که او همیشه با ویتینیا رابطه بعدی داشت. یکی از منابع در این باره گفت:« او رفتاری خصمانه با ویتینیا داشت. این بازیکن پرتغالی این موضوع را مطرح نکرد چون آدم خوبی است و به دنبال دردسر نیست اما نیمار بارها او را آزار داد و به او توهین کرد.»

نیمار حتی به دنبال این بود که در بحث به وجود آمده بین لیونل مسی و اشرف حکیمی دخالت کند اما سرخیو راموس اجازه این کار را نداد. ظاهرا راموس به او گفته بود:« هر کاری کنی با من طرفی.»

در این مقاله همچنین تاکید شده است که نیمار در بسیاری از روزها با شرایط غیرعادی در تمرینات حاضر می‌شد چون شب قبلش مشغول مهمانی گرفتن و بازی کردن بود و این باعث شده بود که وجهه خوبی در این تیم نداشته باشد.»

دیگر خبرها

  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ تقابل طلایی‌ها در طبس
  • رقابت‌های نزدیک همسایه‌های جدول رده‌بندی
  • رقابت‌های نزدیک در جدول
  • مدیر مشهور فوتبال ایران در دهه 80 و سپاهان و فولاد
  • مصدومیت ستاره استقلال جدی است
  • درخشش خیره‌کننده: ستاره چلسی به هالند رسید
  • شایعه عجیب درمورد نیمکت‌نشینی ستاره برزیلی استقلال | بگذارید باور نکنیم!
  • تکذیب شد: ستاره برزیلی و تن‌هاخ دعوا نکردند
  • رسوایی نیمار: حالت غیرعادی ستاره برزیلی در تمرین