Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به وضعیت بازار مسکن گفت: روند نامناسبی در بازار مسکن حاکم‏ است‏.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهرداد سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: افزایش بی رویه قیمت مسکن را نه تنها در استان بلکه در کل کشور شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه قیمت مسکن متولی خاصی ندارد، ابراز کرد: به فرض مثال دولت نمی‌تواند مانند سایر اقلام قیمتی برای مسکن اعلام کند و بگوید کسی حق ندارد از این بالاتر بفروشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه قیمت مسکن را عرضه و تقاضا مشخص می‌کند، عنوان کرد: متاسفانه در یک سال اخیر روند نامناسبی در بازار حاکم شده است.

وی با تاکید بر اینکه نظمی در قیمت مسکن مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این به این معنا نیست که دولت باید اقدامی در این راستا انجام دهد چرا که دولتها هیچ وقت در بحث قیمت گذاری مسکن ورود نکرد‌ه‌اند و همیشه نظام عرضه و تقاضا در قیمت تاثیر داشتند.

سلطانی با بیان اینکه بیش از 90 درصد تولید مسکن توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: به همین خاطر دولت دولت در قیمت ورود نداشته و فقط در خصوص سیاست گذاری بخش مسکن وظیفه دارد.

وی با اشاره به اینکه این سیاست‌گذاری ممکن است در قیمت مسکن تاثیر داشته باشد، گفت: باید منتظر بود و دید که قیمت مسکن در آینده چه روندی را طی خواهد کرد.

معاون عمرانی استاندار زنجان در خصوص زمینهای خارج از محدوده شهر زنجان اظهار کرد: بیش از 20 سال است که تقاضای ورود زمینهای خارج از محدوده شهر به محدوده از طرف تعاونیها وجود داشته است اما با توجه به اینکه زمین کافی در محدوده شهر وجود دارد و سیاست دولت توقف توسعه افقی شهرها است عملا این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

وی بیان کرد: توسعه افقی شهرها در برنامه دولت وجود ندارد مگر شهرهایی که با کمبود زمین در محدوده شهر مواجه هستند، مطالعات طرحهای جامع شهر زنجان نشان می‌دهد که ما در داخل محدوده شهر زنجان با کمبود زمین برای توسعه آتی مواجه نیستیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است

فرشید ایلاتی اظهار داشت: در پلتفرم‌های «دیوار» و «شیپور» به دلیل وجود عدم قوانین بازرسی، عده‌ای از دلالان موجب افزایش کاذب قیمت مسکن در بازار می‌شدند و تا اصلاح روند آگهی‌ها مسدود خواهند ماند.

به گزارش مهر، روز گذشته ابوالفضل نوروزی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن از حذف آگهی‌های مسکن دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» خبر داد و اعلام کرد «بعضاً دلالان و سوداگران از این بستر استفاده کرده و املاکی را که اصلاً وجود خارجی ندارند را در این سکو‌ها آگهی می‌کنند.»

در همین راستا فرشید ایلاتی کارشناس مسکن، گفت: عده‌ای دلالان و سودجویان در این پلتفرم‌ها اقدام به انتشار آگهی‌های جعلی مسکن می‌کردند که این روند به صورت گسترده و با هماهنگی دلالان برای قیمت‌سازی انجام می‌شود؛ زین پس اگر املاکی می‌خواهد در این پلتفرم‌های خانه‌یاب تبلیغ شود ابتدا باید در سامانه املاک و اسکان باشد تا مشخصات و هویت مالک تأیید شود.

این کارشناس مسکن در ادامه، تاکید کرد: از اردیبهشت‌ماه سال گذشته که سامانه املاک و اسکان به طور جدی روی کار آمد و دستورالعمل ثبت آگهی به متولیان املاکی‌ها و پلتفرم‌ها ارسال شد، اما نسبت به این قوانین توجهی نداشتند و هم‌اکنون پس‌از یک سال بنا شد، دو پلتفرم «دیوار» و «شیپور» مسدود شود تا روند آگهی‌های خود را اصلاح و مجدد به فعالیت ادامه دهند.

وی گفت: سکو‌های آگهی مسکن این دو پلتفرم تا هفته آینده با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی از دسترس خارج می‌شوند.

قیمت‌گذاری کاذب مسکن توسط دلالان این حوزه موجب افزایش روز به روزی قیمت می‌شود که از این رو موجب دلسرد شدن مستأجران خواهد شد.

دیگر خبرها

  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • مردم پروژه‌های نهضت ملی مسکن را کامل می‌کنند؟
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی زمینه ساز اتمام پروژ‌های نهضت ملی مسکن
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به شهرهای کشور
  • قیمت نجومی کاکائو؛ شکلات از دسترس خارج شد!
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟