Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-25@23:39:37 GMT

شوخی که منجر به قتل شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۵۰۴

کارگر رستوران که ۹ سال پیش در جریان یک شوخی احمقانه همکارش را کشته بود پس از محاکمه به قصاص محکوم شد.

 مرد زندانی صبح دیروز براساس ماده ۴۲۹ قانون مجازات اسلامی از قضات دادگاه تقاضای کمک کرد و خواهان تعیین تکلیف پرونده‌اش شد.

رسیدگی به این پرونده از تیرسال ۸۹ به‌دنبال درگیری دو کارگر در یک رستوران در خیابان گاندی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی ۲۷ ساله در حالی که از ناحیه گلو دچار خونریزی شدید بود به بیمارستان منتقل شد، اما دقایقی بعد باوجود تلاش پزشکان و به‌خاطر شدت خونریزی جان سپرد.

صاحب سفره خانه که خودش مهدی را به بیمارستان رسانده بود، گفت: مشغول حساب و کتاب بودم که یکباره متوجه درگیری دو نفر از کارگرانم شدم. آن‌ها قبلاً هیچ خصومتی با هم نداشتند، ولی نمی‌دانم چطور شد که فرید با چاقو به گردن مهدی زد.

فرید ۲۲ ساله بازداشت شد و در جلسه محاکمه به قضات دادگاه گفت: من از لرستان برای کار به تهران آمده و دو ماه و نیم بود که در سفره خانه مشغول به کار شده بودم. مهدی هم بچه شمال بود، او یکبار با من شوخی کرد و به لرها بد و بیراه گفت. من هم جوابش را دادم و به شمالی‌ها ناسزا گفتم، اما او که توقع شنیدن چنین جوابی را نداشت عصبانی شد و با مشت به صورتم زد و با هم درگیر شدیم. من آن موقع مشغول خرد کردن گوشت بودم و چاقوی آشپزخانه در دست داشتم که در آن درگیری ناخواسته چاقو با گردن مهدی برخورد کرد. من که شوکه شده بودم از همکارانم خواستم تا بلافاصله او را به بیمارستان برسانند، ولی کار از کار گذشته بود.

در پایان جلسه قضات دادگاه وارد شور شدند و با توجه به محتوای پرونده متهم را به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم کردند.

این حکم ۹ سال پیش صادر شد، اما به خاطر عدم پیگیری اولیای دم متهم بلاتکلیف پشت میله‌های زندان در برزخ گرفتار مانده است بنابراین وی طی نامه‌ای به قضات شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران درخواست کمک کرد و گفت: اوضاع روحی بدی دارم و هر شب کابوس اعدام می‌بینم. از این وضعیت خسته شده‌ام. به‌همین خاطر تقاضا دارم یا حکم اعدامم زودتر اجرا شود یا اولیای دم تکلیفم را روشن کنند تا بتوانم از زندان آزاد شوم.

بدین ترتیب قضات به اولیای دم شش ماه مهلت دادند تا تکلیف این زندانی را مشخص کنند در غیر این صورت دادگاه متهم را با قرار وثیقه آزاد می‌کند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000DZs برچسب ها: قتل ، مرگ ، بزارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قتل مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضائی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • محکومیت تکرارتقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • حکم اعدام آقای کارگردان شکسته شد