Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان- سیدعلی حسینی بیان کرد: ۴۰ مسجد فعال در استان مجری طرح «هر مسجد یا بقعه یک خانه» خواهند بود.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از اجرای طرح «هر مسجد یا بقعه یک خانه» از ابتدای هفته جاری در راستای کمک به مردم سیل‌زده کشور، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه این طرح تا سه هفته آینده در سطح استان ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: ۴۰ مسجد فعال در استان مجری طرح «هر مسجد یا بقعه یک خانه» خواهند بود.

وی افزود: در راستای اجرای این تهیه ۴۰ بسته کامل لوازم خانگی در نظر گفته شده است که در جهت تحقق این مهم این سهمیه در میان شهرستان‌ها به عدالت تقسیم خواهد شد.

حسینی گفت: همچنین اداره کل اوقاف استان همدان توانسته است با همکاری خیران بسته‌های مواد عذایی به ارزش ۳۰ میلیون تومان تهیه و به مناطق سیل‌زده ارسال کند.
 

* تهیه ۴۰ بسته لوازم خانگی برای سیل‌زدگان 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه همدان یادآور شد: ۲۰ فروردین ماه تا امروز اقلامی همچون برنج، حبوبات، ۲ هزار قرص نان، آب معدنی، مواد شوینده، لوازم بهداشتی، بسته‌های اسباب‌بازی برای کودکان و برخی موارد مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در سطح استان جمع‌آوری شده است.

وی از اجرای برنامه های فرهنگی این مجموعه در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: همزمان با ماه رمضان برنامه «ضیافت الهی» همراه با برگزاری محافل انس با قرآن، برپایی خمیه‌های معرفت، ترتیل خوانی قرآن و ... در سطح مساجد و بقاع شاخص شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کمک به سیل زدگان مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی در جلسه هماهنگی بیشتر و اولویت‌بندی مرمت بنای حسینیه تکیه مسجد یری پایین متناسب با اعتبار بنا و با حضور اعضای هیئت امنای مسجد یری پایین، معاون میراث‌فرهنگی، مسئول دفتر فنی و کارشناسان در اتاق جلسه اداره‌کل تشکیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان افزود: مرمت تکیه یکی از ضرورت‌های و اولویت‌ها در حوزه میراث فرهنگی محسوب می‌شود. عملیات سامان‌دهی و مرمت در قالب پروژه مشارکتی با همکاری هیأت امنای تکیه مسجد یری پایین و نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تا چند روز دیگر آغاز خواهد شد.

صفوی ادامه داد: آواربرداری سقف، بام سازی، تعویض تیرهای چوبی پوسیده، دوخت و دوز ترک‌های عمیق و نیمه عمیق، برچیدن‌اندود نمای ورودی اصلی و اجرای ارسی در بنا انجام خواهد شد. سال گذشته بخش مهمی از شبستان مسجد یری پایین با مشارکت اداره کل و اعضای هیئت امنای مسجد مرمت شد که هم اکنون نمازگزاران مراسم خود را در این مسجد آغاز کرده اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان زنجان گفت: این تکیه در اختیار هیأت امناست و هرگونه دخل و تصرف و مرمت و تعمیر در آثار ثبت‌شده استان با نظارت و هماهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صورت خواهد گرفت.

صفوی افزود: اعتباری برای مرمت این بنای تاریخی تخصیص یافته شده که برای مرمت تکیه و پایگاه انجام شده است و هیئت امنا هم به جذب‌مشارکت مردمی و تهیه مصالح اقدام خواهند کرد تا روند مرمت تسریع یابد.

مسجد یری پایین در قسمت جنوبی زنجان و در یکی از مراکز محله قدیمی این شهر واقع شده که شامل مسجد، آب انبار، تکیه و ساباط است و در فهرست آثار تاریخی زنجان به ثبت رسیده است.

کد خبر 6080129

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • بهره‌مندی ۷۰۰۰ موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • بهره‌مندی ۷ هزار موقوفه مازندران در اجرای اعمال معافیت‌های ویژه پذیره
  • پرونده مسکن مهر استان تهران تا پایان سال با مشارکت‌های مردم بسته می‌شود
  • ضرغامی: میراث ملموس و ناملموس از هم جدا نیستند
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود
  • بمباران یک مسجد و تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در غزه