Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@14:16:35 GMT

جزئیات اصلاح مدل مصرف برق با ابلاغ تعرفه سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۵۶۶

به گزارش پارس نیوز، محمدحسن متولی زاده مدیرعامل شرکت مادرتخصصی توانیر با اشاره به افزایش هفت درصدی تعرفه برق تمامی مشترکان از ابتدای اردیبهشت ماه، گفت: با هدف افزایش انگیزه برای اصلاح مدل مصرف مشترکین پرمصرف به ویژه در زمان اوج مصرف برق مقرر شده است تا از ابتدای خردادماه تنها برای مشترکین پرمصرف خانگی 16 درصد به این رقم افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مشترکین خانگی را به دو دسته تقسیم کرد و افزود: حدود 27 میلیون مشترک خانگی زیر الگوی مصرف و یا مطابق الگو برق مصرف می کنند که 75 درصد مشترکان در مناطق عادی و 83 درصد مشترکین در مناطق گرمسیر در این محدوده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر ادامه داد: این دسته از مشترکین در صورتیکه مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند به میزان مصرف کاهش یافته بر اساس نرخ اولین پله در آن منطقه از تشویق برخوردار خواهند شد.

متولی زاده تصریح کرد: با فرض ثابت بودن مصرف، صورتحساب این گروه از مشترکان ماهانه حداکثر تا دو هزار و 500 تومان افزایش می یابد ولی در مقابل کاهش 10 درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن ها را نیز حدود 20 درصد کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: بخش دیگری از مشترکان خانگی کشورمان شامل سه میلیون مشترک پرمصرفی است که بیش از الگو، برق مصرف می کنند و 25 درصد از مشترکان در مناطق عادی و 17 درصد مشترکان در مناطق گرمسیری در این محدوده قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر اضافه کرد: با فرض مصرف ثابت، صورتحساب ماهانه این دسته از مشترکان از هشت تا 27 هزار تومان افزایش خواهد داشت ولی در مقابل کاهش 10 درصدی مصرف این گروه از مشترکان صورتحساب آن ها را تا حدود 30 درصد کاهش خواهد داد.

متولی زاده هدف از ابلاغ تعرفه های جدید برق را اصلاح مدل مصرف مشترکان پرمصرف دانست و افزود: در صورت صرفه جویی 10 درصدی در میزان برق مصرفی حدود 20 تا 30 درصد از مبلغ صورتحساب مشترکان کاهش می یابد. در این بین تعرفه جدید برق تنها به دو درصد از مشترکان (که بیش از دو برابر الگو، برق مصرف می کنند) هزینه بیشتری تحمیل خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود به ارائه چند توصیه برای مدیریت مصرف برق به ویژه در ساعات اوج مصرف تابستان( ساعت 11 تا 18 روزهای غیرتعطیل) پرداخت و گفت: با بکارگیری روش های بسیار ساده می توان بدون کاهش سطح رفاه خانوار تا 30 درصد در مصرف برق به ویژه ساعات اوج مصرف صرفه جویی و از تشویق و کاهش قابل ملاحظه صورتحساب بهره مند شد.

متولی زاده خواستار استفاده از نور طبیعی در طی روز و خاموش کردن لامپ های اضافی شد و افزود: تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی دمای 24 درجه(دمای آسایش)، نصب سایه بان و استفاده از دور کند کولرهای آبی و جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف برقی(نظیر اتو، لباسشویی، ظرفشویی، جاروبرقی و...) به ساعات غیر اوج مصرف از جمله مواردی است که در کاهش مصرف مشترکان به ویژه در ساعات اوج مصرف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: برق صرفه جویی پارس مدل اصلاح تعرفه جزئیات ابلاغ مصرف برق پارس نیوز سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، تعرفه‌های خدمات دارویی در بخش خصوصی و دولتی، با امضای سیدحیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو برای اجرا ابلاغ شد.

در این ابلاغیه، خطاب به رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آمده است: تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی، برای اجرا به تمامی داروخانه‌های تحت پوشش ارسال می‌گردد.

این در حالی است که تعرفه خدمات دارویی برای هر نسخه در بخش خصوصی، ۱۹۸۸۵۰ ریال؛ خیریه، ۱۸۶۰۵۰ ریال؛ عمومی غیر دولتی، ۱۴۹,۰۵۰ ریال و داروخانه‌های دولتی، ۸۱,۸۰۰ ریال تعیین شده است.

در همین حال، تعرفه خدمات دارویی شامل داروهای OTC (بدون نسخه) برای داروخانه‌های خصوصی در هر بار ۲۵۵۶۵ ریال، خیریه ۲۴۲۸۵ ریال، عمومی غیر دولتی ۲۰,۵۸۵ ریال و داروخانه‌های دولتی ۱۱,۲۰۰ ریال تعیین شده است.

کد خبر 6084958 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد+ جدول
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها
  • ضرورت کاهش مصرف نمک و شکر در ایران
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل