Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-24@09:09:53 GMT

اجرای مفهوم مدیریت ریسک نهادهای با سپر ریسک مالی تمدن

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۵۹۷

اجرای مفهوم مدیریت ریسک نهادهای با سپر ریسک مالی تمدن

       

 در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، پنل تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن و سعید فلاح پور معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس از لوگوی سپر ریسک مالی و  نرم افزار جامع مدیریت ریسک تمدن رونمایی شد.

محمودرضا خواجه نصیری، مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن در این مراسم گفت: شرکت تامین سرمایه تمدن در مسیر توسعه خود برنامه ریزی های مختلفی داشت و این برنامه ریزی ها سبب شد تا هم اکنون تمدن بزرگترین صندوق کشور، بزرگترین درگاه اینترنتی کشور و بزرگترین شرکت نرم افزاری کشور شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال گذشته به دنبال آن بودیم تا فرآیند توسعه را به سمت خدمات مالی سوق دهیم گفت: بر همین اساس  کلینک درمانگری مالی تمدن تاسیس شد تا بتواند تاثیرات مثبتی بر بازار سرمایه کشور داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: بیشترین قراردادهای مشاوره در بین مسئولین بازار سرمایه کشور را در تمدن داشته ایم.

وی با بیان اینکه برای بزرگ شدن باید بزرگ فکر کرد ادامه داد: بر همین اساس در خصوص ریسک فکر کردیم چراکه بعد از رشد، ثبات یک نهاد مالی است که اهمیت دارد.

خواجه نصیری با بیان اینکه 28 ماه کامل بر روی مفهوم مدیریت ریسک کار کرده و از برترین های این حوزه دعوت به همکاری کردیم گفت: مجموع این تلاش ها، به ایجاد مدل مفهومی در خصوص ریسک نهادهای مالی و تولید نرم افزار جامع مدیریت ریسک تمدن منجر شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن ادامه داد: با سپر ریسک مالی تمدن می توان مفهوم مدیریت ریسک را برای تمام نهادهای مالی اجرایی کرد تا به عنوان یک ساختار قابل اتکا مورد توجه قرار داشته باشد.

به گفته خواجه نصیری به کمک این نرم افزار در لحظه تمام سرفصل های ریسک یک نهاد مالی سنجیده می شود و هزینه، فایده و شرایط ریسک نهادهای مالی مورد ارزیابی قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید       

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اتحادیه جهانی تعاون (ICA) سالانه گزارشی را تحت عنوان «پایش جهانی تعاون» و با هدف معرفی ۳۰۰ تعاونی برتر در جهان منتشر می‌کند و این گزارش در قالب کتاب کاوشی در اقتصاد تعاون ترجمه و منتشر شده است.

در این کتاب اطلاعات جامعی بر اساس گردش مالی ۳۰۰ تعاونی برتر جهان، ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار برآورد شده است. در این رتبه‌بندی ۳۰۰ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی، مجموعاً ۲۴۰۹.۴۱ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که اکثر شرکت‌های فعال در بخش کشاورزی (۱۰۵ شرکت) و بخش بیمه (۹۶ شرکت) و پس از آن تجارت عمده و خرده‌فروشی (۵۷ شرکت) قرار دارند.

۵ تعاونی برتر بر اساس گردش مالی

تعاونی بانکداری «گروپ کردیت اگریکول» با گردش مالی ۱۱۷.۰۱ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی مصرف «REWE» با گردش مالی ۸۲.۰۳ میلیارد دلار از کشور آلمان تعاونی بانکداری«BPCE» با گردش مالی ۶۴.۰۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه تعاونی کشاورزی «نونک هیوپ» با گردش مالی ۶۱.۱۷ میلیارد دلار از کشور کره جنوبی تعاونی مصرف «Leclerc» با گردش مالی ۶۰.۵۶ میلیارد دلار از کشور فرانسه

همان طور که ملاحظه می‌شود پر درآمدترین تعاونی‌های دنیا از حوزه بانکداری، مصرف و کشاورزی هستند.

همچنین در این کتاب، می‌توان به دسته بندی جغرافیایی این تعاونی‌های اشاره داشت به طوری که ۱۶۶ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه اروپا، ۹۴ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آمریکا و ۴۰ عدد از این تعاونی‌ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه قرار دارند. ضمناً در بررسی ۵ ساله این گزارش می‌توان به روند افزایش گردش مالی تعاونی‌های جهان به شکل زیر رسید:

کد خبر 6086736

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تولید قراردادی با هدف خودکفایی گوشت قرمز
  • پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • موسسه «مصاف» رائفی پور از کجا تامین مالی می‌شود؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • شرکت طرح‌های مدیریت صنعتی به حوزه‌های جدید اقتصادی وارد می شوند
  • تامین امنیت غذایی با منابع پایه فراسرزمینی
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود