Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت: یکی از عناصر و فاکتورهای مهم در توسعه پایدار در همه جوامع سرمایه انسانی است و اگر قرار است در مسیر توسعه حرکت کنیم به سرمایه انسانی توانمند و خلاق نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۵ اردیبهشت) در دومین سمینار کشوری علوم ریاضیات و چالش ها گفت: یکی از عناصر و فاکتورهای مهم در توسعه پایدار در همه جوامع سرمایه انسانی است و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و اگر قرار است در مسیر توسعه حرکت کنیم به سرمایه انسانی توانمند و خلاق نیاز داریم و آموزش نیروی انسانی توانمند و خلاق توسط دستگاه آموزش و پرورش و آموزش عالی انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: ریاضیات به عنوان یکی از رشته های علوم پایه برای کسانی که در جایگاه تصمیم گیری و تصمیم سازی قرار دارند بسیار حائز اهمیت است و این رشته زیربنای بسیاری از علوم است و در پیشرفت سایر علوم و شاخه های مختلف از جمله مهندسی، فیزیک، اقتصاد و حتی علوم اجتماعی نقش ویژه و بسزایی دارد.

 

خدابنده تصریح کرد: در آموزش و پرورش درس ریاضی ساعات بالایی از ساعات رسمی آموزشی را به خود اختصاص داده است و تلاش است که این درس با بهترین کیفیت تدریس شود اما باید در بحث توسعه کیفی بیشتر اهتمام بورزیم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: افزایش خلاقیت، افزایش قدرت تجزیه و تحلیل دقیق از رویدادهای اجتماعی، تفکر و درک صحیح از مسائل گوناگون و رصد بهتر پدیده های اجتماعی از تاثیرات مثبت علم ریاضی محسوب می شود.

 

وی عنوان کرد:فرار دانش آموزان به دلیل سخت گیری نسبت به درس ریاضی در مدارس، هدایت تحصیلی ناکارآمد و مشکل اشتغال بعد از فراغت از تحصیل و آینده کاری نامشخص از جمله دلایلی است که به کاهش ورود به رشته ریاضی تاثیرگذار بوده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برخی از افتخارات ما در تمدن اسلامی معطوف به علم ریاضی است و نام های بزرگی همچون خوارزمی، ابوریحان، خیام و جوانانی همچون مرحومه میرزاخانی از چهره های ماندگاری هستند که بر تارک علوم ریاضی دنیا می درخشند، پس قطعا این ظرفیت و پتانسیل در کشور ما وجود دارد و باید با بررسی چالش ها و فرصت های کمی و کیفی به توسعه و گسترش این رشته در کشور کمک کنیم.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان خسارت سیل سپاه کانون های مساجد جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ریاضیات سرمایه انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت توجه به ارتقای کیفی و کمی آموزش در استان، افزود: در شورای آموزش و پرورش دستورالعمل‌ها، ضرورت‌ها و اولویت‌های این حوزه در دستور کار قرار گیرد.   وی همچنین خاطرنشان کرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش، اولویت‌ها مشخص شده و بر مبنای این اولویت‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تحقق عدالت آموزشی صورت می‌گیرد.   استاندار آذربایجان‌غربی توجه به ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت‌های آموزشی با کمک بخش خصوصی، دولتی و خیرین را نیز ضروری دانسته و افزود: در این زمینه پیگیری‌های لازم در جهت جذب اعتبارات ملی باید با جدیت پیگیری شود.    معتمدیان همچنین با اشاره به ساخت ۱ هزار و ۳۴ کلاس درس از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در مناطق مختلف استان، اضافه کرد: ساخت این تعداد کلاس درس، یک اقدام بی‌سابقه و کم نظیر در در بخش آموزش آذربایجان‌غربی بوده و با نگاه ویژه دولت مردمی سیزدهم و در راستای حل مشکلات آموزش و پرورش در تامین زیرساخت‌های آموزشی صورت گرفته است.   وی در ادامه با اشاره به سیاست‌های اشتباه و بی توجهی به توسعه زیرساخت‌های آموزشی استان در سال‌های گذشته، افزود: متاسفانه سیاست‌های اشتباه موجب بی‌عدالتی در حوزه آموزش و پرورش در استان شده و اکنون در بسیاری از مناطق، شاهد مشکلات در تامین زیرساخت‌های آموزشی و کمبود کلاس‌های درس هستیم.   استاندار آذربایجان غربی به تمرکز دولت سیزدهم و دولت مردمی بر توسعه متوازن در مناطق مختلف کشور نیز اشاره کرده و یادآور شد: توسعه متوازن در حوزه‌های مختلف و به ویژه در حوزه آموزش و پرورش، در دستور کار استان قرار گرفته و در این راستا برنامه ریزی‌ها و توزیع اعتبارات مورد توجه قرار می‌گیرد.   معتمدیان همچنین با اشاره به هدف‌گذاری‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در راستای افزایش شاخص‌های مختلف در سطح استان، افزود: تلاش می‌شود رشد شاخص‌ها در مناطق مختلف استان متوازن شده و به میانگین استانی نزدیک شود.   وی در ادامه با اشاره به آمار ترک تحصیل در استان و به ویژه ترک تحصیل دختران دانش آموز، اظهار داشت: تمامی شرایط را فراهم می‌کنیم تا افراد بازمانده از تحصیل به کلاس‌های درس بازگردند و در همین راستا کلاس‌های درس جدید در مناطق مختلف استان احداث می‌شود.   استاندار آذربایجان‌غربی مولدسازی در حوزه آموزش و پرورش را نیز ضروری دانست و افزود: مولدسازی یک ضرورت قانونی بوده و می‌تواند منابع مالی خوبی را برای احداث مدارس و کلاس‌های درس جدید در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهد و در این زمینه مدیران آموزش و پرورش استان بیشتر از گذشته فعال‌تر عمل کنند.   معتمدیان در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری، پیشاپیش فرارسیدن هفته معلم را به تلاشگران عرصه آموزش و پرورش و بویژه معلمان تبریک گفت و افزود: این هفته فرصت مناسبی برای قدردانی ویژه از تلاش معلمان تلاشگر و فعالان این حوزه است.

دیگر خبرها

  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دست‌آوردی داشته؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ده سرمایه‌گذاری هماهنگ برای توسعه اقتصاد ورزش
  • مجوز پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته پرستاری در زاهدان گرفته شد
  • موافقت با تاسیس دو رشتۀ تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • تحصیل ۵۵ دانشجوی پزشکی در مراغه
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی
  • مولدسازی در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری شود
  • لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزشی در رشته‌های علوم انسانی
  • آموزش و پرورش البرز و کمبود جدی نیروی انسانی