Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:40:19 GMT

جشنواره مهرواره کانون پرورش فکری در اردبیل برگزار می شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۶۹۷

جشنواره مهرواره کانون پرورش فکری در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: جشنواره مهرواره این کانون در سه منطقه شمال ،جنوب و مرکز استان بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می شود .

زعفر احدزاده روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود:این جشنواره با هدف احیای هویت فرهنگی ،ادبیات و فولکلور منطقه بصورت غیر رقابتی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت : در این جشنواره ادبیات شفاهی ،داستان نویسی ،موسیقی و بازی های بومی محلی مورد توجه قرار گرفته است.
احد زاده پرهیز از موازی کاری در اجرای برنامه های فرهنگی را ضروری دانست و گفت:برای اجرای برنامه های فرهنگی مقرر است دستگاه های اجرایی هماهنگی های لازم را انجام دهند .
وی با اشاره به تشکیل شورای کتاب در کانون پروش فکری کودک و نوجوان افزود: سه مولف کودک در این استان شناسایی شده است .
احد زاده بیان کرد: انجمن نویسندگان کودک و نوجوان هم در کانون در زمینه های مختلف فعال شده و توسعه فعالیت های این انجمن مدنظر است .
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: اقدام لازم برای خرید خودرو با هدف افزایش کتابخانه های سیار برای استفاده اهالی روستاهای فاقد کتابخانه ثابت در مناطق مختلف این استان صورت گرفته است.
احدزاده هدف از افزایش کتابخانه های سیار در مناطق مختلف استان را توزیع متوازن امکانات مطالعه در مناطق محروم روستایی استان و بهره مندی علاقه مندان به مطالعه کتاب در این مناطق ذکر کرد.
او با بیان اینکه کتابخانه سیار تنها گروه فرهنگی ارائه کننده خدمات فرهنگی به جامعه روستایی است، گفت: پنج واحد کتابخانه سیار در شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، پارس آباد و نمین فعالیت دارد و اقدام لازم برای خرید خودرو و تجهیز آن به کتابخانه سیار با استفاده از اعتبارات استانی انجام شده است.
احدزاده همچنین اظهار داشت: کتابخانه های سیار به ساکنان روستاهای قرار گرفته تا شعاع 20 کیلومتری از مراکز شهرستان ها خدمات کتاب و مطالعه ارائه می کنند.
وی بیان کرد: بیش از 250 هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون های فعال این استان موجود است و کودکان و نوجوانان از آنها استفاده می کنند.
اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان اردبیل متشکل از 64 هزار و 923 نفر است که 22 هزار و 871 نفر آن بصورت ثابت خدمات مستمر می گیرند.
7110/ 1257

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كانون پرورش فكري اردبيل جشنواره مهرواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد.

کارگاه‌های فرهنگی، هنری، ادبی و علمیِ حضوری و غیرحضوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دو سطح ملی و استانی در بازه زمانی اول اردیبهشت تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر همین اساس نقاشی، خوش‌نویسی تحریری، نوشتن خلاق، عروسک‌سازی، آزمایش‌های علمی در خانه، انیمیشن، نمایش عروسکی، پاپیه ماشه، نجوم، زیست‌شناسی، بازی و سرگرمی، قصه‌گویی، شبه قالی، تصویرسازی، کاردستی، سفال، کلاژ، اریگامی، نقالی از جمله کارگاه‌های برخط (آنلاین) فصل بهار است که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

علاقمندان با شرط دارا بودن سن ۴ سال به بالا برای ثبت‌نام در دوره‌های مجازی تا ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ فرصت دارند به پایگاه مجازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی http://kpf.ir مراجعه کنند.

در عین حال برای ثبت‌نام اولیه در دوره‌های حضوری نیز علاقمندان نخست باید به سایت کانون به نشانی https://kpf.ir مراجعه و در یکی از مراکز نزدیک محل سکونت خود ثبت‌نام کنند سپس با تماس یا مراجعه حضوری به آن مرکز در جریان برنامه کارگاه‌های آن قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • وجود ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمانشاه
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • تمدید ثبت‌نام اینترنتی کارگاه‌های برخط ملی و استانی فصل بهار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • نقش مهم کانون پرورش فکری در مناسبت‌های فرهنگی
  • داوری ۲۱۰ اثر در جشنواره نیایش درختان
  • برگزاری جشنواره نیایش درختان در خراسان جنوبی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان و نوجوانان خرم آباد
  • جای‌گذاری ۴۵ قفسه کتاب کانون پرورش فکری در مدارس ۱۰ استان