Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:00:34 GMT

نظامیان آمریکایی هرگز به ونزوئلا نخواهند رسید

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۷۰۰

نظامیان آمریکایی هرگز به ونزوئلا نخواهند رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو»، رئیس جمهور ونزوئلا در مراسمی به مناسبت سالگرد پایان همکاری‌های نظامی با آمریکا، اعلام کرد که پای واشنگتن دیگر به ونزوئلا باز نخواهد شد.

مادورو در پیام خود که در توئیتر منتشر شده، افزوده است که حضور نظامی آمریکا را در خاک ونزوئلا تحمل نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور ونزوئلا ضمن اینکه خود را فرزند هوگو چاوز، رئیس جمهور سابق این کشور خوانده، گفته است: چکمه نظامیان آمریکایی هرگز به خاک مقدس ونزوئلا نخواهد رسید.

۱۴ سال پیش، هوگو چاوز رئیس جمهور وقت ونزوئلا در سال ۲۰۰۵ با اعلام خبر خروج مربیان نظامی آمریکا از پایگاه‌های ونزوئلا، هر گونه عملیات نظامی مشترک و برنامه تبادل نظامی با آمریکا را متوقف کرد و بعد از آن کلیه همکاری‌های نظامی دو طرف لغو گردید.

رئیس جمهور ونزوئلا هرساله سالگرد قطع رابطه نظامی با آمریکا را مورد توجه می‌دهد.

کد خبر 4600060

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا هوگو چاوز ونزوئلا نیکلاس مادورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید

مدودف گفت، کمک نظامی به اوکراین که توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ارتش روسیه را متوقف نمی‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از راشاتودی، مجلس نمایندگان آمریکا پس از چند ماه تاخیر و درگیری سیاسی بالاخره بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین را تصویب کرد.

دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه و معاون رئیس شورای امنیت این کشور استدلال کرد: رای حرامزاده‌های سرخوش آمریکایی فقط جنگ را طولانی می‌کند و تعداد قربانیان این جنگ را افزایش می‌دهد.

وی در کانال تلگرامی خود با بیان اینکه آمریکا «یک امپراتوری منفور شیطانی قرن ۲۱» است، ادامه داد: مشخص است که ما با وجود دلار‌های خونینی که در گلوی صنعت دفاعی سیری ناپذیر آمریکا ریخته شده، پیروز می‌شویم. قدرت و حقیقت طرف ماست.

مجلس نمایندگان آمریکا تا پیش از این از لایحه کمک به اوکراین حمایت نمی‌کرد و تمرکزش را روی فشار بر کاخ سفید برای مقابله با موج عظیمی از مهاجران در مرز با مکزیک گذاشته بود. برخی از قانونگذاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به فقدان داشتن یک استراتژی مشخص برای پایان دادن به درگیری اوکراین و روسیه متهم کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هشدار داد بود که اگر کنگره آمریکا کمک مازاد به کی‌یف را تصویب نکند، اوکراین شکست می‌خورد.

در پی انتقاد‌هایی از سوی کی‌یف و متحدان غربی واشنگتن در اروپا، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم گرفت تا این لایحه کمک را به رای بگذارد.

دیگر خبرها

  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • بشار اسد : گاهی دیدارهایی با آمریکایی ها داریم
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر
  • مدودف خطاب به آمریکایی‌ها: حرامزاده‌ها فقط جنگ را طولانی می‌کنید
  • درباره گردان افراطی صهیونیست که آمریکا تحریم اش کرد
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • موج دوم استقلال طلبی در آفریقا / پس از نیجر، چاد هم برای اخراج نظامیان آمریکایی دست بکار شد