Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@10:13:41 GMT

تعیین تکلیف بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۷۱۵

تعیین تکلیف بیمه بیکاری کارگران مناطق سیل زده

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بودجه مورد نیاز برای پرداخت بیمه بیکاری کارگرانی که در سیل اخیر موقت بیکار شده اند، از محل بودجه عمومی دولت تامین می شود.

به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری پیش از ظهر پنج شنبه در بازدید از شهرک صنعتی آق قلا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از روزهای اولیه به وجود آمدن خسارت ناشی از سیل سیاست‌های دولت مبنی بر برآورد خسارت‌ها در حوزه‌های مختلف به استانداران ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه برآورد خسارت در حوزه کشاورزی ساده‌تر بود، افزود: تامین بودجه لازم برای پرداخت خسارت کشاورزی انجام و ۵۰ درصد تنخواه مورد نیاز برای جبران خسارت سیل بخش کشاورزی گلستان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید:

شریعتمداری: نیروی کار ماهر ایرانی به کشورهای خارجی اعزام می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تجمیع خسارت حوزه صنعت در جلسه روز گذشته (چهارشنبه) وزارت کشور انجام شده است، ادامه داد: در نخستین جلسه هیئت دولت در خصوص پرداخت تسهیلات، کمک‌های بلاعوض و تمدید و استمحال وام‌های واحدهای تولیدی و صنعتی تصمیم گیری می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از اشتغال مناطق سیل زده به طور موقت و مدت دار از بین رفته است و تلاش داریم با سرعت بتوانیم بیمه بیکاری فصلی و محدود کارگران بیکار شده در حوزه کشاورزی و صنعت را پرداخت کنیم.

شریعتمداری با اشاره به اینکه بیمه بیکاری موقت کارگران از محل بودجه عمومی دولت تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود با سرعت برآورد بیکاری موقت جمع آوری و به مرکز ارسال شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل بیمه بیمه بیکاری سیل سیل زدگان کارگران محمد شریعتمداری وزیر کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴۱ و ۱۶۷ قانون کار در حال آماده سازی است و به زودی به دولت ارائه می‌شود.   به گزارش عصر خبر؛ براساس اصلاحیه ماده ١۶٧، سه نفر نماینده از سه تشکل کارگری کشور می‌توانند به عدالت و تساوی در شورای عالی کار حق رأی و امضا داشته باشند.   در ماده ۴١ در‌خصوص نحوه تعیین حقوق دستمزد کارگران، شاخص‌های مشخص و شفاف وجود ندارد، به عنوان مثال؛ طبق تغییراتی که در احکام دائمی برنامه توسعه پنج ساله انجام شده، ​مرجع رسمی آمار کشور ​مرکز آمار ایران اعلام است ولی در ماده ۴۱ هنوز به بانک مرکزی اشاره دارد که باید در این زمینه اصلاح شود.   رعیتی‌فرد با اشاره به اتهامات واهی وارد شده به شورای عالی کار در سال‌های اخیر گفت: از این جهت دولت قصد دارد در قالب یک لایحه از ظرفیت‌ وجود نمایندگانی از آحاد و اقشار مختلف در مجلس شورای اسلامی برای تعیین دستمزد کارگران استفاده کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • باران در راه آبادان و خرمشهر
  • صدور هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان صادر شد
  • خوزستان بارانی می‌شود
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • هشدار زرد بارندگی در خوزستان
  • نحوه دریافت بیمه بیکاری در سال ۱۴۰۳ + جدول
  • امسال چند ماه می‌توانیم بیمه بیکاری دریافت کنیم؟
  •  ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​موادی از قانون کار برای تعیین مزد کارگران 
  • پرداخت ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های زیست محیطی