Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-18@04:14:40 GMT

لزوم فعال شدن سمن ها برای حل مشکلات ترافیکی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۷۱۹

لزوم فعال شدن سمن ها برای حل مشکلات ترافیکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، رضا رجب زاده در اولین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان در سالجاری، اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد،تشکل های مردمی، پویش ها و کمپین ها با هدف فرهنگسازی و انجام کارهای نرم افزای باید در اجتماع فعالیت داشته باشند.

رجب زاده افزود: الگوبرداری از اقدامات خوب انجام شده در حوزه ترافیک به تنهایی کافی نیست و باید زیرساخت های لازم فراهم و فرهنگ جامعه برای پذیرش این الگو آماده شود و بنابراین در گام نخست باید اطلاع رسانی درستی با کمک صدا و سیما، رسانه و دیگر متولیان امر موثر در بحث فرهنگسازی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در بحث آموزش و فرهنگ سازی باید سلسله مراتب تعریف و اقدامات گام به گام اجرایی شود و بنابراین رسانه ها و صدا و سیما برای ارتقای فرهنگ عبور و مرور و کاهش مشکلات ترافیکی برنامه ریزی داشته باشند و در ادامه آن را اجرا کنند.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان یکی از مهمترین جلسات می باشد که باید مدیران دستگاه های اجرایی خود حضور داشته باشند و نسبت به آمار و ارقام تعداد فوتی های ناشی از تصادفات جاده ای حساس باشند.

رضا رجب زاده گفت: کاهش سالانه تعداد فوتی های ناشی از تصادف نشان دهنده برنامه ریزی مشخص است.

رجب زاده اشاره داشت: پیاده محور و دوچرخه محور کردن شهرها یکی از موضوعات مورد تاکید برای کاهش ترافیک می باشد که باید برای استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی و پاک فرهنگ سازی های لازم انجام شود.

وی اشاره داشت: تبلیغات در ایستگاه های اتوبوس نباید تبلیغ کالاهای تجاری باشد بلکه باید از این ظرفیت برای گسترس و توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی و پاک بهره مند شد.

رجب زاده مطرح کرد: تلاش می کنیم در سالجاری مسیر ایمن برای عبور دوچرخه در سه شهر بجنورد، اسفراین و شیروان ایجاد کنیم که شهرداران باید نسبت به این موضوع و اصلاح زیرساخت های حمل و نقل عمومی اهتمام داشته باشند تا استفاده از حمل و نقل پاک به یک ارزش و فرهنگ تبدیل شود.

وی تاکید کرد: شهرهای استان به ویژه بجنورد، شیروان و اسفراین به شدت درگیر مشکلات ترافیکی هستند و عبور و مرور بیش از حد خودروها موجب آلودگی هوا می شود.

رجب زاده افزود: داده ها و اطلاعات استان در حوزه ترافیک باید به درستی تجزیه و تحلیل و دلایل بروز تصادفات درون شهری و برون شهری برای ارائه طرح کاهش تصادفات استان به درستی مشخص شود.

وی دستور داد: در سالجاری شهرداری های بجنورد، شیروان و اسفراین ماهانه به ترتیب 10، 7 و 5 اقدام برای آرام سازی عبور و مرور خودروها و ایمنی عابران پیاده انجام دهند.

رجب زاده در ادامه سخنان خود برقراری عدالت اجتماعی را یکی از شاخص های توسعه یافتگی توصیف کرد و افزود: اگر معلولی در سطح شهر مشاهده نمی شود این به معنای نبود آنان نیست بلکه زیرساخت های مناسب برای عبور و مرور آنان در سطح شهر وجود ندارد؛ در سالجاری بحث همسطح سازی خطوط عابر پیاده به طور جدی در استان پیگیری و عملیاتی می شود.

ارائه طرح اولیه کاهش تصادفات استان یکی از دستورکارهای این نشست بود که رجب زاده در این مورد تصریح کرد: این طرح باید عملیاتی باشد و با نگاهی مبتنی بر قوانین و مقررات، زیرساخت ها و توان موجود دستگاه های اجرایی بتواند ما را گام به گام به هدف کاهش تصادفات نزدیک کند و مردم این اقدام را به خوبی حس کنند.  

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ترافیک حمل و نقل عمومی خراسان شمالی شاخص مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم

سید عبدالله میرابراهیمی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اهمیت مدیریت صحیح پسماند‌های شهری اظهار کرد: نظم‌بخشی به مباحث مدیریت پسماند در کشور نیاز به تدوین ضوابط به‌صورت دقیق دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند جدید است، هنوز شیوه‌نامه‌ها تکمیل‌نشده و با جلسه‌ای که با رئیس کمیسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی و هیئت مقررات زدایی مجلس برگزار شد، شیوه‌نامه نحوه ساماندهی مراکز، گاراژ‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه مدیریت پسماند مورد تدوین قرار گرفت.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سازمان متناسب با مناسبت‌ها، تلاش می‌کند که بهترین امکانات را در شهر فراهم سازد و در راستای خدمات کیفی‌تر در سازمان اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

میرابراهیمی خاطرنشان کرد: سازمان پسماند در ایام نوروز با توجه به حضور گسترده مسافران و زائران تلاش کرد که تیم اجرایی را به‌ویژه در حوزه جمع‌آوری پسماند و تجهیزات به‌صورت کامل آماده سازد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز در بوستان‌ها آموزش شهروندان با مشارکت گروه‌های آموزشی و هیئت‌های تئاتر انجام گرفت، عنوان کرد: سال گذشته میانگین پسماند حدود ۶۰۳ تن بود و در طول سال روزانه به طور میانگین ۶۲۰ تا ۶۴۰ تن زباله جابه‌جا می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با تأکید بر اینکه بخش عمده فعالیت سازمان در حوزه فرهنگ‌سازی است، افزود: با توجه به اینکه در سازمان تولید کود کمپوست را داریم سعی کردیم فراتر از پسماند خشک و تر، به شهروندان آموزش دهیم تا پسماند‌های خطرناک خود را نیز جدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • یک سوم تلفات رانندگی در شهرهای کردستان مربوط به عابران پیاده است
  • ارتقاء فرهنگ ترافیکی عابران پیاده، کاهش تصادفات را رقم می‌زند
  • تعاونی‌های حوزه فرهنگ و هنر در استان‌ها فعال شوند
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • لزوم تشویق بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن
  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • لزوم فعال‌سازی واحدهای راکد در کردستان برای تحقق شعار سال
  • انجام خط‌کشی‌های ترافیکی سازگار با محیط زیست در قم