Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@14:38:22 GMT

نجات کارگر ۱۶ ساله از میان شعله‌های آتش

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۷۵۵

نجات کارگر ۱۶ ساله از میان شعله‌های آتش

کارگر ۱۶ ساله ای از آتش سوزی یک قهوه خانه سنتی در شهر ری توسط آتش نشانان نجات یافت.

به گزارش ایسنا، کارگر ۱۶ ساله این قهوه خانه شب گذشته در داخل این مکان خوابیده بود که با استشمام بوی دود از خواب بیدار شد و خود را در میان شعله های آتش دید و هنگامی که راهی برای فرار نداشت در تماس با سامانه ۱۲۵ درخواست کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت خبر این آتش سوزی در ساعت ۴:۰۸ دقیقه بامداد امروز بی درنگ آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۴، ۷۹، ۹۰ به همراه خودروی بالابر و خودروی حمل دستگاه تنفسی را به محل حادثه واقع در دولت آباد، بعد از بلوار قدس روانه کرد.


جعفر شکرانه مهربانی افسر آماده منطقه ۷ عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: یک قهوه خانه سنتی به وسعت ۱۲۰ مترمربع که در طبقه دوم یک سوله قرار داشت، در ساعات اولیه بامداد امروز درکام آتش فرو رفت و کاملا شعله ور شد.


وی اضافه کرد: بر اثر این آتش سوزی، ملک مجاور این مکان با کاربری باشگاه بیلیارد به متراژ تقریبی ۳۰۰ متر مربع از قسمت دیوار مجاورآن طعمه آتش شد و تمامی فضای آن دچار دود گرفتگی شد.


این افسرآماده آتش نشانی با اعلام این که نیروهای آتش نشانی به چند تیم تقسیم و از جهات مختلف وارد عمل شدند، تصریح کرد: آتش نشانان با استفاده از خودروی بالابرآتش نشانی، این کارگر گرفتار در میان آتش را به سرعت و بدون هیچ آسیبی از داخل قهوه خانه به فضای باز منتقل کردند و سپس با استفاده از دستگاه تنفسی وارد این مکان شدند و با کمک لوله های آبده، شعله‌های آتش را مهار و خاموش کردند.


علت وقوع این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی در حال بررسی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آتش سوزي آتش نشاني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی مرگبار در شرق تهران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ظهر امروز پنجشنبه سی فروردین یک حریق در شرق تهران خبر ساز شد. سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره جزئیات حادثه ظهر امروز گفت: ساعت ۱۳:۰۲ دقیقه ظهر امروز یک مورد آتش سوزی در اتوبان شهید یاسینی نرسیده به بیمارستان شهید لواسانی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد. 

وی افزود: آتش نشانان بالافاصله به محل حادثه اعزام شدند و در محل مشاهده کردند که در یک پروژه در حال ساخت، چندین اتاقک ۱۲ متری که محل استراحت کارگران بود در محل وجود داشت که یکی از این اتاقک های حدودا ۱۰ متری، دچار حریق شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: داخل اتاقک وسیله خاصی جز پتو و موکت وجود نداشت اما اتاقک شعله ور بود. هفت نفر در این اتاقک در حال استراحت بودند که آتش سوزی از سمت در خروجی آغاز می‌شود. 

وی افزود:یکی از کارگران موفق می‌شود خود را از اتاقک خارج کند اما آسیب می‌بیند که به بیمارستان منتقل شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه ۶ نفر کارگر دیگر که از اتباع غیرایرانی نیز بودند؛ در اتاقک گیر کرده بودند و نتوانسته بودند خود را نجات دهند.

ملکی گفت: در حال حضار آتش خاموش شده و محل تحت کنترل است اما متاسفانه به تائید عوامل اورژانس، هر شش نفر جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی‌سازمان اتش نشانی شهر تهران، هرگونه حادثه در پایانه شرق را تکذیب کرد وگفت: این حریق هیچ ازتباطی با پایانه شرق ندارد ویک‌کارگاه ساختمانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در شرق تهران / 6 کارگر جانباختند
  • ۶ کشته اتباع بر اثر آتش سوزی در تهران
  • حریق در کارگاه مکانیکی در شهر دولت آباد
  • آتش سوزی مرگبار در شرق تهران
  • آتش سوزی مرگبار کارگاه ساختمانی در تهران/ ۶ کارگر جان باختند+ جزئیات
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • نجات کارگر حادثه دیده در ارتفاع
  • مرگ دردناک مرد میانسال در میان شعله‌های آتش
  • فوت مرد ۶۰ ساله بر اثر آتش سوزی منزل در شمال تهران