Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@03:40:13 GMT

احياي کارخانه تبريزکف به صورت رسمي اعلام شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۷۸۹

احياي کارخانه تبريزکف به صورت رسمي اعلام شد

خبرگزاري آريا - تبريز- ايرنا- با واگذاري رسمي شرکت توليد کاشي و سراميک «تبريز کف» مرند به کارخانه «کاشي کف سرام تبريز»، احيا و دوره جديد فعاليت اين واحد صنعتي در حوزه توليد و اشتغال پس از 6 سال بلاتکليفي ناشي از ورشکستگي آغاز شد.

به گزارش روز پنجشبه ايرنا، شرکت تبريز کف مرند به عنوان توليد کننده انواع کاشي و سراميک طي سال هاي گذشته با مشکلات عديده روبرو بود، بطوريکه تا قبل از سال 1396، حقوق کارگران آن به سختي پرداخت مي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به دنبال بروز اين مشکلات، کارگران کارخانه تبريز کف، بارها براي دريافت مطالبات خود اقدام به تجمع در مقابل فرمانداري مرند کردند تا اينکه بالاخره با تلاش و پيگيري هاي مقام هاي شهرستاني و نيز دادگستري آذربايجان شرقي، اين شرکت با مديريت جديد و تحت نظر دادگستري استان از اوايل سال 1396آغاز بکار کرد.
امروز پس از گذشت حدود 2 سال از فعاليت مجدد کارخانه تبريز کف، طي مراسمي با حضور مديرکل دادگستري استان و اعضاي شوراي تامين شهرستان مرند، اين شرکت به طور رسمي به کارخانه کاشي کف سرام تبريز به عنوان مالک جديد آن انتقال يافت.
رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي در خصوص واگذاري شرکت تبريز کف مرند به کارخانه کاشي کف سرام تبريز گفت: عوامل مختلف داخلي و بيروني از جمله تحريم ها در طول زمان باعث ورشکستگي کارخانه تبريز کف شده و مباحث و مشکلات بسياري را در شهرستان ايجاد کرده بود.
حجت الاسلام حکمتعلي مظفري افزود: کارخانه تبريز کف، پنجمين مجموعه در کل استان بشمار مي رود که از ورشکستگي قطعي به حالت رونق برمي گردد و اميدواريم اين کارخانه با مديريت جديد و تلاش بيشتر رونق گيرد.
رئيس کل دادگستري آذربايجانشرقي اظهار داشت: بر حسب قانون، واحدهايي که واگذار مي شوند سازمان ورشکستگي مکلف به نظارت بر حرکت کارخانه به سمت و سوي رونق و توليد بيشتر است.
وي با بيان اينکه در برخي مواقع بدليل عدم اهليت، چاره اي جز ورود برخي شرکت ها به حوزه ورشکستگي وجود ندارد، گفت: کارخانه تبريز کف مرند نيز که ورشکسته شده بود، امروز بطور رسمي به مالکان جديد واگذار شد.
حجت الاسلام مظفري در مورد نحوه واگذاري کارخانه تبريز کف نيز گفت: در مرحله اول جهت واگذاري اين کارخانه از طريق مزايده اقدام شد، اما فردي علاقمند به خريد آن نبود تا اينکه بنا به تصميمي که در ستاد اقتصاد مقاومتي دادگستري استان گرفته شد، مزايده ديگري برگزار و خريداران جديد با مبلغ 30 ميليارد و 500 ميليون تومان کارخانه تبريز کف را تحويل گرفتند.
وي تاکيد کرد: قواي سه گانه بايد همکاري و از بحث توليد که نياز اصلي اشتغال زايي و رونق اقتصادي است، حمايت کنند.
هم اکنون در کارخانه «تبريز کف» که پس از انتقال به مالک جديد به «کاشي کف سرام تبريز» تغيير نام داده است، 157 نفر نيروي اسناني شاغل هستند.
اين واحد توليدي با 35 سال قدمت در يک سال گذشته و پس از واگذاري به مالک جديد نه تنها رونق تازه اي يافته، بلکه محصولات آن علاوه بر بازارهاي داخلي به خارج از کشور از جمله گرجستان، ارمنستان، آذربايجان، لهستان و عراق نيز صادر مي شود.
مالک جديد کارخانه علاوه بر خريد کارخانه مبلغ 6 ميليارد تومان نيز براي نوسازي تجهيزات و به روزسازي کارخانه هزينه کرده است.
9916/3071
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف کالای خارجی قاچاق در مرند

سرهنگ اسدیان اظهار کرد: ماموران کلانتری ۱۳ عباسی مرند در حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی سواری پژو مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مذکور تعداد ۱۴۷ دست انواع ظروف آشپزخانه خارجی قاچاق به ارزش ۷۰۰میلیون ریال را کشف و ضبط کردند.

 وی با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد اظهار کرد: پلیس در برخورد با قاچاق کالا و اقلام ممنوعه شبانه روز تلاش می‌کند و شهروندان نیز هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • کشف کالای خارجی قاچاق در مرند
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید
  • زیرساخت‌های ورزش چوگان در تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • قضات و کارکنان عدلیه کرمان حامی ۱۳۵ کودک یتیم شدند
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • اولین دادگاه علنی برخط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • اولین دادگاه علنی بر خط سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود
  • تعدیل نیرو در کارخانه فروآلیاژ ازنا ناشی از افزایش تعرفه برق است