Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یزدانقلی خزایی پول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس از صدور ۱۸ فقره مجوز تغییر کاربری تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ کاربری زمین های زراعی و باغ‌ها از سال گذشته تاکنون خبر داد.   وی افزود: با هدف تامین و ایجاد امنیت غذایی و پاسخگویی به نیاز بهره برداران، از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۸ فقره مجوز تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهرستان چالوس صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چالوس گفت: دارندگان مجوز کمیسیون موضوع تبصره یک ماده یک مکلفند اراضی مورد نظر را برای کاربری مورد تقاضا بهره برداری و استفاده از آن برای سایر کاربری‌ها بدون دریافت مجوز از سازمان متبوع یا کمیسیون تبصر یک ماده یک ممنوع بوده و از مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز تلقی می‌شود.

وی از کسانی که قصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را دارند خواست برای کسب مجوز تغییر کاربری به این مدیریت مراجعه و از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز اجتناب کنند، در صورت عدم رعایت این موضوع از طریق مراجع قضایی نسبت به تخریب و قلع و قمع بنا‌های احداث شده اقدام خواهد شد.   سید احمد طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل نیز گفت: با تخریب داوطلبانه دو مورد تغییر کاربری غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی، ۱۲۰ مترمربع از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: برای حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، دو مورد تفکیک، دیوارکشی و احداث بنای غیرمجاز به مساحت ۱۲۰ مترمربع در زمین کشاورزی روستا‌های شوبکلا و خجیرکلا از توابع مراکز جهاد کشاورزی بندپی غربی و لاله آباد شهرستان بابل به صورت داوطلبانه توسط مالکین تخریب و به چرخه تولید برگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ضمن قدردانی از مالکان برای تخریب داوطلبانه تغییر کاربری غیرمجاز در زمین کشاورزی، خاطرنشان کرد: در ادامه روند جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز زمین‌های کشاورزی و باغی، گشت حفاظت از اراضی کشاورزی به طور مستمر در حال رصد فعالیت‌های بخش کشاورزی این شهرستان است.

وی از مالکان زمین‌های کشاورزی خواست قبل از هرگونه اقدام برای تغییر کاربری به مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان و مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.   انتهای پیام/آ
صدور  مجوز تغییر کاربری در چالوس و بابل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • بررسی ۴۳ پرونده تغییر کاربری اراضی در مازندران