Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@09:10:40 GMT

دور دوم رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۸۵۲

به گزارش ایلنا، دور دوم رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان از صبح امروز پنج‌شنبه (۵ اردیبهشت ماه) به مدت دو روز در دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری و با حضور تیم‌های شرکت‌کننده، اساتید راهنما و داوران رقابت‌ها آغاز شد.

در این رقابت‌ها که با حضور ۲۰ تیم دانشجویی از دانشگاه‌های سراسر کشور و به همت پژوهشکده شورای نگهبان برگزار می‌شود، تیم‌ها همانند شورای نگهبان تشکیل جلسه داده و مصوبات و استفساریه‌های از پیش طراحی شده توسط کارگروه محتوایی مسابقات را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دور دوم رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، همچون دور اول این رقابت‌ها، هیأت داوری چند نفره‌ای به بررسی نحوه تشکیل جلسه، رعایت تشریفات،‌ کیفیت استدلالات و... پرداخته و نسبت به عملکرد تیم‌ها رأی خواهند داد.

داوران رقابت‌های علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، عموماً از اساتید برجسته حقوق عمومی از دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علوم قضایی و خدمات اداری،‌ امام صادق (ع) و... هستند.

دور نخست از رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان پنج‌شنبه و جمعه گذشته (۲۹ و ۳۰ فروردین) با حضور جمعی از اعضای حقوقدان شورای نگهبان و اساتید برجسته رشته حقوق از دانشگاه‌های مختلف و با حضور ۵۰ تیم برگزار شده بود.

 

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امام صادق رقابت شبیه سازی شورای نگهبان شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»

«هاشم الغیلی» زیست‌شناس مولکولی مقیم برلین که به فیلم‌سازی مشغول است، با فیلم‌های علمی خود جهان را حیرت‌زده می‌کند. او پیش از این نیز در «مزرعه نوزاد انسان» به فناوری‌های آینده برای پرورش جنین و نوزاد اشاره کرده بود.

به گزارش خبرآنلاین، او در فیلم اخیر خود با عنوان «هیروشیما» به شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای تاریخ پرداخته و جزئیات دقیقی را از پرواز، انفجار بمب، قدرت تخریب و تلفات انسانی به تصویر کشیده است. او در این فیلم از صدا‌های واقعی شخصیت‌های تاریخی تأثیرگذار در این بمباران استفاده کرده است: مکالمه برج فرماندهی و هواپیمای «انولا گی» (حامل بمب اتمی)، رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده «هری ترومن»، «یولیوس رابرت اوپنهایمر» مدیر پروژه منهتن که بمب‌های اتمی را ساخت و درنهایت «آلبرت اینشتین»، برجسته‌ترین دانشمند آن روزگار که با نامه‌نگاری به فرانکلین روزولت، آغازگر پروژه منهتن و ساخت بمب هسته‌ای شد.

جالب‌تر، عبارت «God Speed» در مکالمه برج فرماندهی با خلبان «انولا گی» است که لحظاتی پیش از رهاسازی بمب اتمی عنوان می‌شود و در زبان فارسی می‌توان آن را «خدا به همراهتان» ترجمه کرد. زیرنویس فیلم «هیروشیما» در خبرآنلاین ترجمه شده، ولی ویدیوی «هیروشیما» را می‌توانید در یوتیوب با کیفیت‌های بالاتر نیز مشاهده کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کره شمالی رزمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای برگزار کرد
  • زمایش شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای در کره شمالی
  • اعزام دختران بیلیارد کشورمان به مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴
  • (ویدئو) شبیه‌سازی نخستین بمباران هسته‌ای در «هیروشیما»
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی
  • حضور قهرمانان استان در رقابت های بین‌المللی
  • شبیه‌سازی جنگ ایران و آمریکا
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • نمایش و نقد «گیج گاه» به ارسباران رسید
  • رقابت ۳۵۰ دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس