Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفر سفیر فرانسه به یک منطقه در تونس اعتراضات شهروندان تونسی را به دنبال داشته است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲ بین الملل آفریقا اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العربی الجدید، اهالی استان "قفصه" در تونس، "اولیور پواور داروور" سفیر فرانسه در تونس را که برای بازدید از یک معدن فسفات به این استان سفر کرده بود اخراج کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهروندان استان قفصه سفر سفیر فرانسه به این استان را تجاوز به کرامت خود و نادیده گرفتن حاکمیت ملی تونس دانسته و شعارهایی علیه او سر دادند.

بر اساس این گزارش دهها تن از معترضان با تجمع در برابر شهرداری قفصه که سفیر فرانسه در آنجا حضور داشت شعار "سفیر باید برود" را سردادند که در نتیجه سفیر فرانسه در میان تدابیر شدید امنیتی از این ساختمان خارج شد.

گفتنی است که سفیر فرانسه همراه با برخی مسئولان تونسی برای بازدید از یک معدن فسفات در استان قفصه رفته بود تا از روند استخراج فسفات مطلع شود.

نیروهای امنیتی بعد از خروج خودروی سفیر با معترضان درگیر شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

"عمار عمروسیه"  یکی از رهبران حزب کارگران در استان قفصه گفت: سفر سفیر فرانسه به قفصه برای بازدید از معادن فسفات، اوج توهین به حاکمیت ملت تونس است چرا که این سفر بیانگر این است که تونس فاقد استقلال است و اختیار منابع خود را ندارد.

کمپین تونسی‌ها برای اعطای «دکترای کالبدشکافی» به ولیعهد سعودی!

وی افزود: سفیر فرانسه آداب دیپلماتیک را رعایت نمی کند و به حاکمیت تونس احترام نمی گذارد و ما قبلا از رئیس جمهور خواسته ایم که او را از کشور اخراح کند.

این اولین باری نیست که سفیر فرانسه توسط شهروندان تونسی اخراج می شود، زیرا پیش از این نیز گروهی از دانشجویان او را در جریان بازدید از یک دانشگاه اخراج کردند.

انتهای پیام/

R36348/P36446/S8,88,89/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود

نمایش «آلاء» در ادامه اجرا‌های بین‌المللی خود از سوی مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری، در هفته دوم اردیبهشت ماه در جشنواره مونودرام کارتاژ تونس به روی صحنه می‌رود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنر‌های نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود.

شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.

از دیگر عوامل نمایش «آلاء» می‌توان از: مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان، طراح لباس: سمیه پسندیده خواه، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی، منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب نام‌برد.

در خلاصه نمایش آمده است:چیزی تا سحر نمانده، لحظه‌ی وداع گاه اندوهگین نیست. هنگامه‌ای که شوق رسیدن در آن باشد. اکنون که جدایی بینمان جاری است. من به طلوع خورشید وصالمان ایمان دارم. به خنده‌های ممتد کنار هم. به دستانی که دوباره هم قسم خواهند شد و عشق، تبلور وجودیمان می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌ایم اوکراینی‌ها را برای خدمت نظامی به کشورشان بازگردانیم
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری رویداد «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • نسل کشی در فلسطین سینه همه بشریت را به درد آورده است
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • «آلاء» به تونس می‌رود