Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@13:28:07 GMT

قیمت نفت وارد کانال ۷۵ دلاری شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۳۹۰۲

قیمت نفت وارد کانال ۷۵ دلاری شد

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات امروز (پنجشنبه) با تغییراتی همراه بود. 

بر این اساس، در معاملات امروز (پنجشنبه)، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] ۷۴ دلار و ۵۳ سنت معامله شد. همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] ۶۵ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای جهانی نفت از روز دوشنبه و پس از آنکه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد معافیت‌های نفتی ایران را تمدید نخواهد کرد با افزایش جهشی و ورود به کانال ۷۰ دلاری همراه بود که بالاترین بهای نفت در سال ۲۰۱۹ را رکورد زد.

تصمیم دولت آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفتی ایران و همچنین کاهش تولید نفت اوپک باعث شد، قیمت طلای سیاه از ژانویه سال جاری حدود ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از رشد اقتصادی در آمریکا که مهمترین عامل تقویت ارزش دلار است تغیر چندانی نکرد. هر اونس طلای اسپات ۱۲۷۶ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت نفت اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۳۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بهای نفت در بازار جهانی گرچه پس از آغاز جنگ غزه طی ۷ ماه گذشته تحت تاثیر منازعات در خاورمیانه قرار داشته است، اما به دلیل آنکه میزان نفت صادراتی از این منطقه به بازار‌های جهانی به دلیل جنگ تغییری نکرده است، بهای طلای سیاه نیز طی روز‌های اخیر کمترین تاثیر را از این جنگ شاهد بوده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از کاهش یک دلاری بهای نفت در ساعات اولیه معاملات بازار انرژی، بهای طلای سیاه در ساعات انتهایی شاهد ثبات دوباره بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۳ سنت کاهش، به ۸۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز تنها با یک سنت افزایش، ۸۳ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

توماس وارگا، یکی از تحلیلگران بازار نفت می‌گوید: بازار انرژی در صورتی که عربستان سعودی وارد جنگ فعلی در خاورمیانه شود و یا تنگه هرمز، مهمترین شاهراه در مسیر صادرات نفت خام به بازار جهانی دچار انسداد شود، می‌تواند به شدت تحت تاثیر منازعات فعلی در منطقه قرار گیرد. 

از جنبه اقتصادی، تحلیلگران نگران تقویت دوباره دلار در برابر سایر ارز‌های بین المللی هستند. در صورتی که ارزش دلار افزایش یابد، خریداران بزرگ نفت که ارز‌های دیگر در اختیار دارند باید هزینه بیشتری برای تبدیل ارز خود به دلار و سپس خرید نفت انجام دهند که این امر بهای طلای سیاه را برای آنها گران‌تر خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • افزایش بهای جهانی نفت
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • سیگنال جدید طلا به سکه؛ بازار از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان