Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@23:11:05 GMT

فاصله سلفی بگیران تا نقطه تعادل

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۰۰۵

فاصله سلفی بگیران تا نقطه تعادل

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سلفی گرفتن خود به خود هیچ مشکلی ندارد، در حقیقت به مرور زمان باید یاد بگیریم انسان هر رفتاری را می‌تواند انجام دهد مشروط به اینکه قانون را نقض نکند و منافع و زندگی دیگران را با خطری مواجه نسازد.

بیشتربخوانید: سلفی با نیمروهای غول‌پیکر

سلفی گرفتن در نفس خود سه مدل مختلف دارد:
به نفع جامعه است و جنبه اطلاع‌رسانی دارد و می‌تواند غیبت رسانه‌ها را روشن کند، به‌عنوان مثال در همین حادثه سیل اخیر اگر افرادی با دوربین‌های گوشی خود فیلم و عکس‌های خاصنمی‌گرفتند مسئولان و سایر مردم متوجه برخی رفتارها و اتفاق‌های ریز نمی‌شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلفی گرفتن ممکن است نه مفید باشد و نه مضر و فقط برای شهرت و مقاصد دیگری منظور نظر فرد باشد.

سومین مدل سلفی گرفتن به‌دلیل نبود تجربه عقلی فرد است که در نهایت به ضرر فرد و جامعه تمام می‌شود و ممکن است خطراتی هم به‌دنبال داشته باشد.

سال‌ها بود که خطرات سیل را احساس نکرده بودیم، مثلاً به فکرمان هم نمی‌رسید که سیل می‌تواند کامیونی را جابه‌جا کند. پس بخشی از سلفی گرفتن باز می‌گردد به نبود تجربه زیست محیطی، در این حالات فرد حتی به حرف اطرافیان هم گوش نداده و خطر می‌کند.

در مجموع در زمینه پدیده سلفی گرفتن باید تقسیم‌بندی درستی صورت گیرد، بعد قضاوت شود. اخیراً متوجه شده‌ام که پدیده سلفی گرفتن واقعیت معنایی سابق را ندارد، زیرا تا قبل از این، به‌عنوان مثال فردی در بیمارستان کنار شخصیت معروفی می‌ایستاد و در حالی عکس می‌گرفت که خود هم در کادر حضور داشت. در حادثه سیل اخیر این حالت کمتر دیده شد یعنی افراد کمتر خود در عکس‌ها حضور داشتند.

در خصوص این مورد که فرد هنگام سلفی گرفتن می‌خواهد خودش هم درعکس باشد یا تنها با هدف به تصویر کشیدن حادثه مورد نظر، عکاسی می‌کند نیز قطعاً باید تفکیک قائل شویم و بعد منصفانه قضاوت کنیم و کار او را تعبیر و تفسیر کنیم.

اگر در بیشتر عکس‌های سلفی گرفته شده توسط یک نفر، خود فرد هم وجود داشته باشد، بحث خودشیفتگی مطرح می‌شود ولی در غیر این صورت هدف عوض می‌شود و متوجه می‌شویم که به تصویر کشیدن اصل واقعه، دوستانو موارد دیگر مورد نظر عکاس بوده است.

در کل سلفی گرفتن و فیلم گرفتن در نفس خود بد نیستند و هنگام وقوع حوادث و اتفاقات در جامعه برای بالابردن اطلاعات و آگاهی دیگران حتی در نسل‌های بعدی می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و در مواقع اضطراری آنها را مورد بازنگری قرار داد. این قضیه در کل دنیا به همین گونه است و مصداق عینی دارد. این روزها در اینستاگرام و رسانه‌های اجتماعی دیگر می‌بینیم که در همه دنیا همین رفتارها در خصوص سلفی گرفتن دیده می‌شود.

در امریکا و اروپا هم همین منوال وجود دارد، ولی بازهم باید به این موضوع فکر کنیم که ما انسان‌ها با پدیده‌ای به نام دوربین روبه‌رو هستیم سه دهه یا چهار دهه قبل داشتن دوربین عکاسی و فیلم‌برداری برای خیلی از مردم در حکم یک آرزو بود، جامعه ما در این مورد هم کم تجربه است.

این روزها حتی یک چوپان با دوربین گوشی خود ممکن است از وقوع طوفان مهیبی عکس و فیلمتهیه کند. البته قطعاً در آینده‌ای نزدیک در این حوزه به تعادلی مطلوب خواهیم رسید، به‌عنوان مثال چنانچه سال دیگر حوادثی مانند سیل امروز به وقوع بپیوندد صددرصد شاهد رفتارهایی که امسال دیدیم نخواهیم بود. با گذر زمان و کسب تجربه در زمینه استفاده از دوربین گوشی‌ها و حتی تکرار اتفاقات طبیعی حتماً به تعادل می‌رسیم، همان طور که این روزها کمتر موقع سلفی گرفتن افراد را در تصویر می‌بینیم.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها روانشناسی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سازمان تامین اجتماعی اسفند ماه سال گذشته درباره موضوع کسر مبلغ یک میلیون تومان از فیش حقوقی مستمری بگیران این سازمان که موجبات نارضایتی تعداد قابل توجهی از بازنشستگان را به همراه آورده است،در اطلاعیه ای اعلام کرد کسورات انجام شده  با هدف سرمایه‌گذاری و واگذاری سهام یکی از شرکت‌ها، صورت پذیرفته است و مبتنی بر حق انتخاب داوطلبانه این قشر عزیز از هرگونه طرح مرتبط با ایشان است. اما گویا این انتخاب برای برخی هنوز قطعی نشده است . شهروند خبرنگاری در پیامی از برگردانده نشدن وجه کسر شده گلایه کرده اند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

با سلام و احترام
اینجانب بازنشسته تامین اجتماعی هستم، اسفند ماه ۱۴۰۲ از مستمری بگیران مبلغ یک میلیون تومان برداشت کردند. برای پیگیری به بیمه مراجعه کردم گفتند برای سرمایه گذاری برداشت شده و عودت داده می‌شود.تا کنون برگشتی به حساب صورت نگرفته.در طی این مدت بین بیمه و بانک و تامین اجتماعی در رفت و آمد هستم، هر کدام می‌گوید به ما مربوط نیست به فلان جا مراجعه کنید

دیگر خبرها

  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • افزایش بیمه شده‌های تأمین اجتماعی در استان مرکزی
  • سلفی گرفتن میکل آرتتا با هواداران ایتالیایی آرسنال پس از برتری 5-0 مقابل چلسی / فیلم
  • اعتراض به کسر از حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی
  • دمنوشی که موجب جلوگیری از اضافه وزن می‌شود
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • عکس| دردناک‌ترین سلفی جهان
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد