Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمد شریعتمداری» در جریان سفر امروز خود به استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته کارگر، گفت: کارگران نمونه واحدهای تولیدی به محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و مورد تفقد قرار گرفتند.

وی با اشاره به تجدید میثاق کارگران با آرمان‌های امام خمینی (ره)، افزود: کارگران بر سر ایستادگی بر آرمان‌ها بیعت خود را با امام تجدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران به عنوان ستون فقراط تولید کشور با امام راحل پیمان مجدد بستند تا حامل این پیام باشند که به هیچ وجه از کار و تلاش خستگی ناپذیر، دست نخواهند کشید و همه آنچه نظام سلطه در خواب دیده، کارگران با کار و تلاش بیشتر جبران خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: آنها وعده دادند که کشور در سال رونق و تولید با تولید بیشتر همه خسارت‌های احتمالی که می‌خواستند به کشور تحمیل کنند، جبران می‌شود.

وی با اشاره با مذاکرات صورت گرفته در انتهای سال به منظور تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۸، گفت: در پایان سال گذشته تلاش کردیم تا با یک نظام سه‌جانبه گرایانه‌ای، نمی‌گویم یک کار مهم اما در حدی که مقدور بود، از ایجاد فاصله بیشتر بین سبد معیشتی خانوارهای کارگر با حداقل دستمزد جلوگیری کنیم که این فاصله هنوز وجود دارد.

شریعتمداری البته نسبت به تاثیر افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد، اظهار نگرانی می کند: در کنار بحث افزایش حداقل دستمزد، تاثیرات افزایش دستمزد را بر تولید داریم که واحدهای تولیدی دچار مشکل می‌شوند اما از یک طرف حداقل دستمزد زندگی و معیشت کارگران را دچار بحران می‌کند.

وی افزود:  لذا در چارچوب نظام سه‌جانبه گرایانه، در خصوص میزانِ افزایشِ حداقل دستمزد، تصمیمات خوبی گرفته شد تا این حد و معنا مورد توجه قرار گیرد اما ما به همین هم بسنده نمی‌کنیم و در طول سال ۹۸ از طریق اتحادیه امکان (اتحادیه مرکزی تعاونی‌های مصرف کارگران ایران) که محل تامین نیازهای عمومی کارگران است شبکه‌ای مشترک با سامانه نیما راه می‌اندازیم تا کالاهای مورد نیاز خانوارهای کارگری را به قیمت مناسب در اختیار آنها بگذاریم.

وی با بیان اینکه اتحادیه امکان مجموعه‌ای مستقل است و ارتباطی با دولت ندارد، گفت: با ایجاد این شبکه‌ کمکی به کارگران می‌کنیم تا فاصله میان حداقل دستمزد با هزینه‌ها کاهش یابد. از طرفی می‌خواهیم کمکی شود تا نیازمندی‌های اساسی کارگران با قیمت واقعی از طریق تعاونی‌های کارگری در اختیار آنها قرار گیرد. تعاونی‌ها در این زمینه در سال ۹۸ قدم‌های خوبی را برخواهند داشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه امکان سامانه نیما محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سمیه گلپور اظهار کرد: در حال حاضر مطالبه ما این است که حداقل هر سه ماه یکبار شورای عالی کار تشکیل جلسه دهد و متناسب با نرخ تورم دستمزد را گام به گام ترمیم کند.

وی به ایسنا افزود: درست است که نتوانستیم متناسب با نرخ تورم دستمزد را در شورای عالی کار تعیین کنیم و نمایندگان کارگری صورتجلسه مزد را امضا نکردند ولی برای اثبات صداقت خود به جامعه میلیونی کارگری و با توجه به اینکه نرخ تورم ثابت نیست از وزارت کار می خواهیم جلسات شورا را حداقل هر سه ماه تشکیل دهد و نسبت به ترمیم حقوق کارگران حداقل بگیر اقدام کند.

گلپور درباره برخی دیدگاه ها که گفته می شود اگر نمایندگان کارگر جلسه شورا را ترک نمی کردند رقم دستمزد بیشتر از ۳۵ درصد بسته می شد گفت: شنیده ایم‌ که چنین مطالبی گفته شده است ولی معتقدم این نوعی فرافکنی است. اتفاقا طبق گفته نمایندگان کارگری، نمایندگان کارفرما وقتی دیدند گروه کارگری به افزایش ۳۵ درصدی رضایت نمی دهند و خواستار افزایش بیش از آن بودند اعلام کردند ما از ۳۵ درصد بالاتر نمی‌رویم و گروه کارگری هم که امضا نمی کنند، پس کمتر از ۳۵ درصد تصویب شود. آیا این عاقلانه است که در جلسه گفته شود دستمزد را تا ۴۰ درصد افزایش می دهیم بعد گروه کارگری جلسه را ترک کنند و بروند؟

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصریح کرد:آنچه ما متوجه شدیم چه بسا اگر گروه کارگری جلسه را ترک نمی کردند حداقل مزد کمتر از ۳۵ درصد تصویب می شد لذا در صورت تمایل و حسن صداقت گروه کارفرمایی‌ و دیگر شرکای اجتماعی ما و گروه کارگری برای تشکیل مجدد جلسه شورای عالی کار و چانه زنی جهت نزدیک شدن مزد به نرخ تورم که بالای ۴۰ درصد است، اعلام آمادگی می کنیم.

به گفته گلپور افزایش ۳۵ درصدی حداقل مزد شاید در فصل بهار ۴۰ درصد معیشت خانوارهای کارگری را پوشش دهد در حالی که جهش تولید که به عنوان شعار امسال انتخاب شده با تکیه بر نیروی کارگر محقق می شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1887921

دیگر خبرها

  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟
  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • اگر مزد واقعی به کارگر داده شود...
  • حقوق کارگران ۱۴۰۳ تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته است؟ + جزئیات و جدول حقوق
  • حقوق کارگران 1403 تامین اجتماعی چقدر افزایش یافته‌ است؟ به همراه جدول
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • تحلیلی بر پیش نیازهای تحقق شعار سال
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟
  • هزینه واردات بنزین از جیب مردم تامین می‌شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ قوت گرفت؟ / اعلام جزییات