Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@11:11:53 GMT

میزان افراد سالمند در استان مرکزی روبه افزایش است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۰۳۰

میزان افراد سالمند در استان مرکزی روبه افزایش است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک با بیان اینکه میزان افراد سالمند در استان مرکزی روبه افزایش است گفت: ۲۶ سمن حوزه درمانی در استان مرکزی باید به بحث فرهنگ سلامت ورود پیدا کنند. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمد جمالیان ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با خیران حوزه سلامت استان مرکزی با اشاره به نقش مهم خیران در راستا ارتقا سلامت جامعه اظهار داشت: باید از ظرفیت خیران در راستا ارتقا سلامت جامعه استفاده کنیم و با توجه به اینکه در هفته سلامت هستیم بحث فرهنگ‌سازی سلامت از جمله مهم‌ترین مسائلی است که سمن‎‌ها باید بیشتر به آن بپردازند که اقدامات خوبی در بحث اجتماعی شدن سلامت پس از شروع طرح تحول سلامت داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بضاعت وزارت بهداشت و درمان در بحث ارتقا سلامت مردم حداکثر 25 درصد است و 75 درصد موارد به حوزه‌هایی که به وزارت بهداشت ارتباطی نداشته و فعالیت‌ آنها در حوزه سلامت مردم به طور مستقیم نقش مهمی دارد است از جمله جهاد کشاورزی که باید در زمینه تغذیه سالم و کنترل میزان باقی‌مانده سموم نقش مهمی داشته باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان هم در زمینه تحرک که از جمله مشکلات جامعه صنعتی است و در رفع نواقص چاقی که به علت کم‌تحرکی ایجاد می‌شود می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

حضور خیران سلامت در استان ایلام نتایج مطلوب به همراه داشتسمنان| مشارکت 70 هزار میلیارد ریالی خیران در حوزه سلامت کشورمرکزی|300 مجمع خیران سلامت در کشور فعالیت دارند

جمالیان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش هم در زمینه سفیران سلامت اقدامات خوبی انجام داده که در بستر فرهنگ‌سازی می‌تواند به ما کمک کند اما مشکلات عدیده‌ای که در چند سال آینده با آن درگیر هستیم بیماری‌های غیرواگیر است، تاکنون بیشترین مشکلات در زمینه بیماری‌های واگیر بود که وزارت بهداشت در این زمینه اقدامات خوبی داشته به طوری که اکنون شاهد بیماری‌های واگیر نیستیم.

وی بیان کرد: جامعه صنعتی امروز، ما را به سمتی برده که تهدید بیماری‌های غیرواگیر به تدریج خود را اپیدمی نشان می‌دهد به همین سبب اگر اکنون برنامه‌ای نداشته باشیم در چند سال آینده هزینه‌های بسیاری صرف می‌شود به همین سبب سمن‌ها باید علاوه بر کمک‌های مادی  در زمینه فرهنگ‌سازی سلامت هم کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک  تصریح کرد: مرکز بهداشت اقداماتی از جمله آزمایشات غربالگری برحسب جنسیت و کنترل رایگان فشارخون، قندخون، دیابت و چربی افراد بالای 30 سال انجام می‌دهد که در استان مرکزی بیش از 75 درصد را پیش بردیم و پرونده الکترونیک هم تشکیل شده که در زمان شروع برنامه پزشک خانواده بسترهای نخست را در کشور و دانشگاه علوم پزشکی آماده می‌کنیم.

جمالیان تصریح کرد: یکی از مشکلات کنونی مقاومت در برابر آموزش است از جمله موادغذایی کم‌کالری و کم‌ارزش که مصرف می‌شود اما سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند، در استان مرکزی 26 سمنی که در حوزه درمانی فعالیت می‌کنند هم باید در بحث‌های فرهنگ سلامت ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: معضل سالمندی و بیماری‌های مربوط به آن هم از جمله مشکلاتی است که باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد و میزان امید به زندگی در کشور ما افزایش پیدا کرده اکنون به سمتی می‌رویم که میزان افراد سالمند جامعه و در استان مرکزی هم روبه افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک اضافه کرد: سالمندان نیاز به حمایت‌ دارند که باید به معنای واقعی سلامت جسمی، روانی و معنوی آنها تامین شود در زمینه سلامت جسمی اقداماتی خوبی انجام شده اما در زمینه روحی و نشاط اجتماعی باید بیشتر عمل کنیم که این مورد در جوانان و افراد سالمند در مراکز درمانی بیشتر دیده می‌شود اما در کنار مشکلات موجود وظیفه مهم ما حمایت و تامین نیازهای سالمندان است.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است

به گزارش همشهری‌آنلاین، «آندریا تنتی» سخنگوی نیروهای یونیفل در گفتگویی ویژه با شبکه خبری «الجزیره» با اشاره به اینکه وضعیت در طول «خط آبی» از ۶ ماه قبل با تنش همراه است، درباره شرایط موجود در این منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما هر روز شاهد تبادل آتش در این مرزها هستیم اما با همکاری ارتش لبنان به نظارت بر خط آبی ادامه می‌دهیم و حفظ جان و امنیت کارمندان‌مان و نیز ساکنان جنوب لبنان از مهم‌ترین اولویت‌های ما است.

تنتی با اشاره به اینکه قطعنامه مهم ۱۷۰۱ شورای امنیت این روزها بیشتر از هر زمانی نقض می‌شود، گفت: ما همچنان روزانه بیش از ۴۰۰ فعالیت روزانه در منطقه عملیات‌مان انجام می‌دهیم.

سخنگوی نیروهای یونیفل در ادامه تاکید کرد، ماموریت‌های اصلی همانند امنیت، حفاظت از جان، حمایت از ارتش لبنان و راه‌حل‌های بلند مدت هنوز به شکل گسترده‌ای اجرا می‌شوند و ژنرال «آرولدو لازارو» فرمانده کل نیروهای یونیفل نیز در این شرایط سخت با جدیت برای حفظ روابط جدی و مستحکم با طرف‌ها جهت مقابله با مشکلاتی که می‌تواند موجب سوءتفاهم بزرگی شود، تلاش می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا در بررسی‌ها و رصدهای خود به اطلاعات جدیدی درباره احتمال گسترش دامنه درگیری‌ها و تبدیل آن به جنگی فراگیر وجود دارد، گفت: پس از ۶ ماه تبادل آتش هر روزه در خط آبی، احتمال ارزیابی اشتباه و تنش رو به‌ افزایش است، همینطور احتمال آغاز یک درگیری گسترده‌تر نیز افزایش یافته اما ما قطعا تمام تلاش خود را برای کاهش این تنش انجام می‌دهیم و جامعه بین‌الملل نیز این روزها با جدیت برای رسیدن‌ به راه‌حل‌هایی در این خصوص تلاش می‌کند، ما از همان ابتدا گفتیم که این درگیری راه‌حل نظامی ندارد و تنها یک راه‌حل دیپلماتیک و سیاسی می‌خواهد.

تنتی با اشاره به اینکه پایگاه‌های نیروهای یونیفل از زمان آغاز تنش در اکتبر ۲۰۲۳ بارها هدف قرار گرفته، گفت: ما ۵۰ پایگاه در طول خط آبی داریم، این پایگاه‌ها بارهم در طول این شش ماه هدف قرار گرفتند و تاکنون ۱۰ تن از نیروهای ما از جمله چند ناظر نظامی زخمی شدند.

سخنگوی نیروهای یونیفل درباره حمله اخیر به مرکز نظارت بر آتش‌بس که باعث زخمی شدن سه ناظر نظامی و یک مترجم شد، گفت که بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده، علت انفجارها در این مرکز گشودن آتش به صورت مستقیم یا غیرمستقیم نبوده و احتمالا یک مین کارگذاری‌شده بوده البته اطلاعات بیشتری نداریم و تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد.

از جمله مهمترین حملات انجام شده علیه نیروهای یونیفل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱۵ اکتبر ۲۰۲۳ که یونیفل از اصابت گلوله‌هایی به دو طرف خط آبی و نیز اصابت یک موشک به مقر اصلی آن در الناقوره خبر داد.

۲۸ اکتبر ۲۰۲۳ که خمپاره‌ای در داخل مقر نیروهای یونیفل در الناقوره واقع در جنوب لبنان سقوط کرد بدون اینکه منفجر شود و تنها خسارات مالی بر جای گذاشت.

۲۵ نوامبر ۲۰۲۳ خودروی گشتی نیروهای یونیفل در اطراف «عیترون» در جنوب لبنان هدف تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

۳۰ نوامبر ۲۰۲۳ شش خمپاره به نزدیکی پایگاه نیروهای یونیفلل در اطراف «مروحین» اصابت کرد.

۹ دسامبر ۲۰۲۳ برج مراقبت در مرکز اسپانیایی نیروهای یونیفل واقع در «خراج سرده» در حدفاصل دشت «الخیام» و «الوزانی» هدف قرار گرفت و خسارات مالی به آن وارد شد.

۹ مارس ۲۰۲۴ یک گروه از نیروهای مشترک یونیفل و ارتش لبنان در اطراف «عیتا الشعب» هدف تیراندازی با تسلیحات سبک از جنوب خط آبی قرار گرفت.

۳۰ مارس ۲۰۲۴ سه ناظر و مترجم وابسته به مرکز نظارت بر آتش‌بس که سوار بر خودروی گشتی یونیفل بودند، در پی انفجار خمپاره‌ای در نزدیکی‌شان در منطقه «رمیش» زخمی شدند.

کد خبر 846075 منبع: ایسنا برچسب‌ها لبنان خبر ویژه اسرائیل

دیگر خبرها

  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ابارش سبزوار
  • افزایش نگرانی‌ها از کمبود متخصص بیهوشی
  • تمرکز بر رفع نابرابری‌ها و دسترسی به خدمات باکیفیت
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • سخنگوی یونیفل: احتمال آغاز درگیری روبه‌افزایش است
  • مردم تقریباً هزینه‌های درمانی خود را از جیب پرداخت می‌کنند
  • افزایش طول عمر بیماران تالاسمی با دریافت خدمات درمانی مطلوب در بیمارستان های استان
  • ایثارگران حوزه سلامت اجر و ثواب شهدا را دارند