Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شيراز - ايرنا- مدير امور اراضي سازمان جهاد کشاورزي استان فارس گفت: در پي اجراي گشت همپوشان استان، ساخت ‌و سازهاي غيرمجاز اراضي زراعي– باغي واقع در بخش مرکزي شهرستان شيراز قلع ‌و قمع شد و به حالت اوليه برگشت.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي سازمان جهاد کشاورزي استان فارس، علي ارغون اضافه کرد: يگان‌هاي حفاظت و اکيپ‌هاي گشت حفظ کاربري سازمان جهاد کشاورزي، اداره کل منابع طبيعي،اداره کل محيط زيست، اداره کل حريم شهرداري، اداره کل راه و شهرسازي و بنياد مسکن استان فارس در امر حفاظت از اراضي کشاورزي و اراضي ملي ودولتي با يکديگر همکاري مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين امر فرصت مناسبي را براي پيشگيري از تغيير کاربري‌هاي غير مجاز در حريم شهر و حفظ کاربري اراضي کشاورزي ايجاد کرده است.
ارغون بيان کرد: بر اين اساس سه مورد از ساخت ‌و سازهاي غيرمجاز در سطح 3 هزار مترمربع از اراضي زراعي– باغي واقع در بخش مرکزي شهرستان شيراز قلع ‌و قمع شد و به حالت اوليه برگشت.
** اجراي احکام قضايي در زرقان فارس
ارغون همچنين گفت: ساخت و سازهاي غيرمجاز در اراضي زراعي و باغي بخش زرقان شيراز تخريب شد.
وي افزود: 15 مورد مستحدثات غيرمجاز در زميني به مساحت 17 هزار متر مربع در قالب تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربري اراضي کشاورزي در اين بخش قلع و قمع شد.
مدير امور اراضي سازمان جهاد کشاورزي استان فارس از مردم استان خواست به منظور حفظ و حراست از اراضي زراعي و باغي براي پايداري توليد محصولات کشاورزي قبل از هرگونه تغيير کاربري در اراضي کشاورزي از ادارات امور اراضي شهرستان هاي استان استعلام بگيرند.
ارغون گفت:مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه اراضي زراعي و باغي با سامانه131امور اراضي استان تماس بگيرند و تخلفات مربوط را گزارش کنند.
ع.پ / 1876
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان

مهدی بخشی گفت: در راستای رفع تصرف اراضی ملی در تملک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سوی افراد سودجو و زمین خوار اقدام به تفکیک، ایجاد مستحدثات، حصارکشی و فروش غیرقانونی اراضی واقع در کوهپایه شده بود که با حمایت دستگاه قضایی و هماهنگی و تعامل صورت گرفته با دستگاه‌های خدمات رسان رفع تصرف شد و به بیت المال بازگشت.

وی مجموع مساحت رفع تصرفات را ٢٠ هکتار و ارزش آن را ١۶٠ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: زمین‌ها متعلق به نسل آینده است و تمام سازمان‌های متولی مؤظفند نسبت به جلوگیری از تصرفات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.

مدعی العموم در استان این اقدام را حرکتی مهم در راستای حفاظت و صیانت از بیت‌المال برشمرد و تأکید کرد: دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران نداشته و تصرف اراضی ملی و دولتی به هر بهانه‌ای، نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری برای متصرفان به همراه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • آزادسازی ۱۰ هکتار از زمین های کشاورزی گرگان
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است
  • شناسایی ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • ۲۴۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی اردبیل شناسایی شد
  • تخریب ۳ استخر تفریحی در اراضی دولتی البرز
  • توقیف ادوات و ماشین‌آلات دخیل در تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی
  • قلع و قمع چهار فقره تغییر کاربری غیر مجاز در آمل