Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار همدان با بیان اینکه هیچ دستگاهی حق عقب ماندن از برنامه‌های سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان را ندارد گفت: میانگین پرداخت تسهیلات ‌در استان ‌۴۵ تا ۴۷ درصد است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان, سید سعید شاهرخی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: از مهمترین جهت گیری‌ها در سند چشم انداز, برای تحقق اقتصاد مقاومتی این بود که ما بایستی چشم اندازی را در حوزه اشتغال و نرخ بیکاری تدوین می‌کردیم تا به نرخ 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 درصد در بیکاری برسیم یعنی براساس سند اشتغال تا پایان 3 سال آینده 60 هزار شغل در همدان ایجاد می‌شود که در این بین سهم هر شهرستان مشخص شده است.

شاهرخی بیان کرد: در راستای رونق تولید که منطبق بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است برنامه 3 ساله‌ای در حوزه‌های مختلف با رویکرد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تدوین شده تا منطبق بر برنامه ششم توسعه کشور باشد. با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان همدان مهمترین اقدامات اولویت‌دار هر شهرستان احصا شده و سند اشتغال استان تدوین شده است به طوری که در این سند تعهدات هر دستگاه مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه در این سند استان همدان باید 15 هزار میلیارد سرمایه گذاری داشته باشد عنوان کرد: براساس برنامه 3 ساله باید4000 شغل در بخش کشاورزی ایجاد شود ضمن اینکه در حوزه کشاورزی باید بتوانیم 10 درصد از مصرف آب در استان را کاهش دهیم, کشت گلخانه‌ای را افزایش دهیم که در سه سال آینده میزان کشت‌های گلخانه ای از 104 هکتار به 210 هکتار می رسد که سالانه70 هکتار به میزان موجود افزوده می‌شود ضمن اینکه 15 هزار و 400 هکتار سامانه نوین آبیاری در نظر گرفته شده است.

برنامه راهبردی رونق تولید در قم تدوین شدتشکیل پلیس «امنیت اقتصادی» در راستای تحقق رونق تولیدکردستان|رونق تولید مشکلات را حل و کشور را از وابستگی به دشمن می‌رهاند

استاندار همدان با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز سالانه ایجاد 5 هزار شغل پیش بینی شده است افزود: افزایش راندمان واحدهای تولیدی، حفظ اشتغال موجود ضمن احیای واحدهای مشکل دار، توجه به سرمایه‌گذاری و تعیین تکلیف واحدهای تعطیل از اولویت‌های در نظر گرفته شده در سند اشتغال استان همدان در این بخش است.

شاهرخی اظهار داشت: ایجاد 9 هزار شغل در حوزه گردشگری استان در طول سه سال و همچنین ایجاد سالانه 1150 شغل در حوزه دانش بنیان در سند اشتغال استان نیز پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این برنامه20 هزار شغل در هر سال در استان ایجاد می‌شود گفت: اجرای برنامه تدوین شده نیازمند عزم جدی و مدیریت جهادی است، هیچ دستگاهی حق عقب ماندن از برنامه‌های سند راهبردی و عملیاتی توسعه استان را ندارد پس مصمم در اجرای این برنامه هستیم و براین اساس ناظرانی برای هر شهرستان گذاشته می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: اجرای این برنامه در قالب کارهای روتین اداری جوابگو نیست و در حوزه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای جذب 15 هزار میلیارد دلار در طول سه سال آینده, بانک‌ها باید همکاری داشته باشند ضمن اینکه عملکرد برخی بانک‌ها در استان قابل قبول نیست.

شاهرخی اعلام کرد: در میانگین کشوری 75 درصد از منابع بانکها باید به پرداخت تسهیلات اختصاص یابد که این میزان در استان همدان 45 درصد است و این قابل پذیرش نیست، در حالی که برای اجرای رونق تولید باید به تولیدکننده کمک کرد و یکی از مهمترین کمکها تزریق منابع و تسهیلات و روان سازی بروکراسی اداری است.

وی اظهار داشت: باید موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری را برداریم و در این راستا در صورت نیاز بازنگری در بخش اداره سرمایه گذاری استانداری و اداره کل اقتصاد و امور دارایی خواهیم داشت.

انتهای پیام/ش

R41405/P/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال ۶ درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود ۴۳ درصد است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، محمد امین بابایی در نشست خبری که به مناسبت هفته کارگر و کار برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه 563 برنامه در هفته کار و کارگری در استان برگزار می‌شود، گفت: 232 برنامه در حوزه فرهنگی خواهد بود که 104 برنامه در سطح ستاد و مشهد و 459 برنامه در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود: نرخ بیکاری زمستان در خراسان رضوی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 3.2 کاهش داشته و در فصل پاییز هم از میانگین کشور 2.4 پایین‌تر است و در سطح استان‌ها  نیز نرخ بیکاری استان ما پایین‌تر است، به طوریکه  جزو 4 استان کشور در نرخ پایین بیکاری هستیم.

بابایی تصریح کرد: نرخ مشارکت خراسان رضوی در حوزه اشتغال 6 درصد بیشتر از نرخ کشوری و حدود 43 درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: یکی از مباحث ویژه‌ای که از سال گذشته به طور ویژه نسبت به آن ورود کردیم بحث طرح طبقه بندی مشاغل در واحد‌هاست و تاکنون 65 درصد واحد‌های ما که مشمول طرح طبقه بندی مشاغل هستند به این طرح پیوستند.

وی با اشاره به حوادث ناشی از کار و نرخ بیکاری در خراسان رضوی تاکید کرد: در سال 1402 نسبت به سال قبل از آن، 6 درصد حوادث ناشی از کار کاهش پیدا کرده است. بیشترین کاهش حوادث بخش معدن  با 17 درصد بود که در کنار آن بخش صنعت نیز با کاهش همراه بوده است. اما در بخش صنعت ساختمان حوادث کار 2 درصد افزایش یافته است.

بابایی ادامه داد: یکی از برنامه ریزی‌های ویژه‌ای که برای سال 1403 داشتیم، توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه صنعت ساختمان است؛ همچنین ارتقای ایمنی و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان کارگاه‌های کوچک را از سال گذشته مد نظر قرار داده ایم تا شاهد کاهش حوادث باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اضافه کرد: طبقه بندی مشاغل کمک می‌کند واحد‌های تولیدی حقوق بیشتری را به نیروی کار خود بدهند و مدرک تحصیلی، سنوات نیز در این موضوع لحاظ می‌شود لذا در تلاش هستیم که تا پایان دولت این موضوع را به صد در صد برسانیم.

بابایی با بیان اینکه حقوق و دستمزد کارگری در دو آیتم حق مسکن و معیشت افزایش می‌یابد، بیان کرد: این مصوبه بر اساس پیشنهادی که وزیر مربوطه داده است منوط بر اینکه در مجلس به تصویب برسد انجام می‌شود. تا زمانیکه که مجلس جدید مستقر نشود این موضوع در حد پیشنهاد است. اکنون مباحث در حد بررسی و پیشنهاد است تا زمانیکه که تبدیل به لایحه نشود و در مجلس مصوب نشود در حد پیشنهاد می‌ماند. امسال برای اولین بار بحث عائله مندی متاهلین اضافه شده است که نکته مثبتی در حوزه حقوق و دستمزد است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • رتبه نخست استان همدان در تحقق اشتغال به رزن رسید
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان
  • آمادگی مجلس برای برخورد با خاطیان موضوع خانه‌های خالی