Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@01:40:53 GMT

11 درصد نوجوانان خلخال اضافه وزن و چاقی دارند

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۰۶۵

11 درصد نوجوانان خلخال اضافه وزن و چاقی دارند

معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال گفت: 11 درصد جمعیت دانش آموزی 10 تا 15 ساله شهرستان خلخال چاق بوده و یا اضافه وزن دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، ایرج اعتبار صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش خلخال با بیان اینکه 80 درصد جمعیت دانش آموزی این شهرستان زیرپوشش مراقبت های اولیه بهداشتی سفران سلامت در مدارس هستند، اظهار داشت:  10 نوع خدمت بهداشتی به دانش آموزان شهری و روستایی خلخال ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کم‎تحرکی و تغذیه نامناسب را از جمله عوامل مهم در چاقی و یا اضافه وزن دانش آموزان نوجوان دانست و بیان داشت: 11 درصد از جمعیت دانش آموزی 10 تا 15 ساله شهرستان خلخال  چاق بوده و یا اضافه وزن دارند که باید با برنامه ریزی دقیق این آمار را به حداقل رساند.

معاون دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال، تصریح کرد: در راستای ارتقای سطح سلامت دانش آموزان و اجرای طرح پوشش همگانی سلامت جامعه در طول سال تحصیلی جاری 47 هزار قرص آهن بین دانش آموزان دختر و 55 هزار قرص ویتامین دی بین دانش آموزان پسر مدارس خلخال توزیع شد.

وی تاکید کرد: این داروها هیچ گونه عوارضی برای مصرف کنندگان گروه سنی دانش آموزی ندارد.

اعتبار اضافه کرد: اجرای طرح ید سنجی و ترویج فرهنگ مصرف ید در بین جمعیت دانش آموزی و همچنین سایر قشرهای جامعه در حال حاضر ابتلا به بیماری گواتر در این شهرستان به حداقل ممکن کاهش یافته است.

وی تاکیدکرد: افزایش مراقبتهای اولیه بهداشتی موجب ارتقای سطح بهداشت فردی و عمومی دانش آموزان  شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، صادق ستاری فرد عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح شهید سلیمانی در گفت و گو با خبرنگاران در رابطه با اجرای این طرح در سطح کشور گفت: در اجرای این طرح ۵۰ درصد به تعداد فضاهای ورزشی آموزش و پرورش اضافه شده و ۲۸۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای ایجاد شده است.

وی ادامه داد: این امر موجب شد تا سرانه ورزشی ۳۳ درصد افزایش یابد تا در سرانه از سه دهم مترمربع به چهاردهم متر مربع دست یابیم، ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم توسعه یکی از هدف گذاری‌های این طرح است.

ستاری فرد گفت: استمرار نهضت ملی احداث فضاهای ورزشی را برای سال ١٤٠٣ برنامه ریزی کرده‌ایم که تحقق این مهم زمینه کیفیت بخشی به ورزش دانش آموزی را فراهم می‌سازد، اعتبارات خوبی نیز در این راستا پیش بینی شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص عملکرد استان آذربایجان غربی در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در سال ١٤٠٢، استان آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در زمینه اجرای طرح شهید سلیمانی بوده و عملکرد بسیار خوبی را در این زمینه داشته است.

وی به ظرفیت‌های مهم استان آذربایجان غربی در زمینه ورزش دانش آموزی اشاره کرد و گفت: مجموعه ورزشی- فرهنگی چند منطوره شهید رجایی استان آذربایجان غربی جزو مجموعه‌های بی نظیر در ورزش دانش آموزی کشور است که با توجه به این ظرفیت موجود، امیدواریم میزبانی‌های مهم کشوری و حتی بین المللی ورزش‌های دانش آموزی را در این مجموعه شاهد باشیم.

کد خبر 6081349

دیگر خبرها

  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • کرمان قهرمان مسابقات والیبال دانش آموزان استان کرمان شد
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • تاثیر ۵۰ درصدی معدل در کنکور امسال
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی