Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@17:56:58 GMT

صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا توسط شرکت‌های تعاونی اردبیل

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۱۹۶

صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا توسط شرکت‌های تعاونی اردبیل

استاندار اردبیل از صادرات ۳۷ میلیون دلاری کالا توسط شرکت‌های تعاونی اردبیل خبر داد و گفت: سند توسعه آموزشی و مهارت‌آموزی استان اردبیل تا افق ۱۴۰۰ با برش سالیانه تدوین و اجرایی می‌شود. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، جلسه کارگروه تخصصی اشتغال و شورای مهارت استان اردبیل با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و جمعی از مسئولان استانی در سالن جلسات شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهارت‌آموزی کلید توسعه اشتغال است

استاندار اردبیل در این جلسه اظهار داشت: تدوین برنامه جامع آموزشی در استان در راستای ارتقای کیفی مهارت‌آموزی امری مهم و ضروری بوده که باید مورد توجه قرار گرفته و از تمامی توان و ظرفیت در این راستا بهره برد و در این راستا سند توسعه آموزشی و مهارت‌آموزی تا افق 1400 با برش سالیانه و با محوریت دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه‌ها تدوین و اجرا می‌شود.

اکبر بهنام‌جو با تاکید بر مهارت‌آموزی دانشجویان قبل از ورود به بازار کار گفت: این مهم باید در آموزش عالی استان و ارتباط بین دانشگاه و بازار کار در اولویت باشد تا نیروی کار ماهر آموزش داده و وارد بازار شود.

وی مشارکت مدیران دستگاه‌های مرتبط در امر مهارت‌آموزی را ضروری دانست و بیان کرد: حرکت بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه استان اردبیل آغاز شده که از جمله آنها احداث کارخانه کامیون‌سازی برای نخستین بار در استان اردبیل با اشتغالزایی نزدیک به 600 نفر است.

روند فزاینده فارغ‌التحصیلان فاقد مهارت در اردبیل نگران کننده است6 میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در اردبیل ارائه شداردبیل| آموزش‌های مهارتی در اردبیل متناسب با نیاز بازار کار ارائه می‌شوداردبیل|ارائه آموزش‌ بازارمحور در اولویت آموزش‌های مهارتی در اردبیل است

استاندار اردبیل مهارت‌آموزی را کلید توسعه اشتغال در استان دانست و افزود: محور توسعه شهرستان‌های مختلف استان جمع آوری شده و بر اساس نیاز و قابلیت‌های موجود در مناطق سند آموزشی و مهارت‌آموزی پیاده‌سازی خواهد شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: در کنار بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری نیز از محورهای توسعه استان در نظر گرفته شده که باید تلاش شود تا آموزش‌های فنی و مهارتی به این سمت و سو سوق داده شده و از ظرفیت نیروهای آموزش‌دیده برای توسعه این بخش‌ها استفاده شود.

وی تسهیل‌‌گری در روند سرمایه‌گذاری و ارائه مجوزهای مورد نیاز را امری مهم و ضروری در راستای رونق تولید و اشتغال دانست و بیان کرد: با جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای احداث واحدهای تولیدی و در کنار آن تربیت نیروهای انسانی زبده و ماهر می‌توانیم شاهد رونق تولید و اشتغال در استان باشیم.

صادرات 37 میلیون دلاری کالا توسط شرکت‌های تعاونی اردبیل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر 25 مرکز آموزش فنی و مهارتی در سطح استان اردبیل فعال تست و اقدام به ارائه آموزش های مورد نیاز براساس نیاز بازار به علاقمندان و شرکت‌کنندگان دردوره‌های آموزشی می‌کنند.

قاسم رحیمی افزود: در این مراکز 14 هزار نفر با مربیگری 318 نفر و در 572 رشته تخصصی آموزش‌های فنی و حرفه ای را در یک سال گذشته آموزش دیده‌اند تا زمینه برای ورود آنها به بازار کار فراهم شود.

وی 20 درصد مراجعان به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان را دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برشمرد و بیان کرد: ارائه آموزش‌های لازم و تخصصی می‌تواند زمینه‌ساز ورود این افراد به بازار کار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل این استان را از استان‌های موفق در جذب تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برشمرد و گفت: استقرار سامانه جامع روابط کار در راستای شفافیت و ارائه خدمات به کارگران از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه روابط کار به منظور تسریع در خدمات رسانی می باشد.

رحیمی از صادرات 37 میلیون دلار کالا توسط شرکت‌های تعاونی در سال گذشته خبر داد و افزود: با این میزان صادرات میزان فروش صادرات این شرکت‌ها رشد سه برابری داشته است.

بازارچه‌های کارآفرینی در مدارس راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: برنامه‌ریزی شده تا در راستای حمایت از مهارت‌های هنرجویان و ایجاد انگیزه در بین آنها بازارچه‌های کارآفرینی در مدارس متوسطه استان برپا شود که در این زمینه اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

احمد ناصری توسعه تولید و آشنایی با فنون بازاریابی را از مزایای راه‌اندازی یازارچه‌های کارآفرینی برشمرد و بیان کرد: آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به سوق دادن دانش‌‌آموزان به سمت و سوی رشته‌ های فنی و مهارتی دارد به طوری که در حال حاضر 37.2 درصد دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اردبیل را هنرجویان تشکیل می‌دهند که این آمار بالاتر از میانگین متوسط کشوری است.

وی با اشاره به مشارکت 102 آموزشگاه استان در 17 منطقه آموزش و پرورش در طرح «ایران مهارت» گفت: در مدارس شبانه‌روزی اردبیل طرح‌های خود اکتفایی با طراحی بسته‌های آموزشی اجرایی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه 10 درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه در طرح «ایران مهارت» از آموزش‌های استاندارد بهره‌مند می‌شوند، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح‌های مشترکی در دو حوزه مهارت‌آموزی با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود.

ناصری از تلاش برای برون سپاری فعالیت‌ها در راستای رفع مشکلات و کمبودهای تجهیزاتی و نیروی انسانی خبر داد و گفت: در حال حاضر در سطح استان 181 واحد هنرستانی در دو بخش فنی و حرفه‌ای با 63 هنرستان و کار و دانش با 118 واحد مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ش

R41374/P/S6,49/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران

سعیدی مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: این شرکت دانش بنیان با اتکا بر جوانان نخبه توانسته  یک شبیه ساز آموزش پزشکی ویژه دانشجویان قبل از ورود به آموزش بالین در بیمارستان ها را  طراحی کند.

وی افزود: شبیه ساز طراحی شده دارای این قابلیت است که دانشجوی پزشکی به صورت مجازی بیمار را ویزیت و از او شرح حالش را دریافت کند. 

مدیر توسعه یک شرکت دانش بنیان  بیان کرد: دانشجویان رشته پزشکی با استفاده از این شبیه ساز می توانند معاینه عمومی و تخصصی را بر روی بیمار انجام دهند و با دیدن نتایج آزمایش و تصویر تشخیص نهایی را بدهند.

وی  تاکید کرد: یکی دیگر از قابلیت های این شبیه ساز این است که تصمیم های نادرست و پرخطر را اعلام می کند و در پایان امتیاز به دانشجو می دهد. قیمت تمام شده بسیار کم تر از خرید یک اپلیکیشن خارجی است.

مدیر توسعه این شرکت دانش بنیان  ادامه داد: این شبیه ساز مکمل برنامه های آموزشی دانشگاه است و این مدل با این تکنولوژی مشابه خارجی ندارد و دانش آن کالا بومی است.

وی گفت: این شبیه ساز با قطع اینترنت بین المللی قابلیت خودش را از دست نخواهد داد و قادر خواهد بود تا با اینترنت ملی به کار خود ادامه بدهد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • تناقض آشکار ترکیه در ادامه تجارت با رژیم اسراییل
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • راهبرد وزارت جهاد کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پروژه های نیمه تمام خیرساز در اولویت تکمیل
  • طراحی شبیه‌ساز آموزش پزشکی با قابلیت ویزیت مجازی بیماران
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است
  • تعاونی‌ها زیر چتر حمایت بانک توسعه تعاون
  • صادرات ۱۳ میلیون دلاری فرآورده‌های سنتی در سال ۱۴۰۲