Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، به منظور اجرای بخشی از تعهدات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در برپایی سیستم مدیریت ایمنی، کمیسیون بررسی رویداد‌های ترافیک هوایی با هدف بررسی علل ریشه‎ای رویداد‌ها و انتخاب راه حل‎های موثر در تعدیل ریسک تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کمیسیون روز سوم اردیبهشت‌ماه به عنوان مرجع بررسی تخصصی سوانح و رویداد‌ها در حوزه ترافیک هوایی با حضور مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، مدیرکل کنترل ترافیک هوایی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و دیگر اعضا با دستور کار مشخص آغاز به کار کرد.

در نخستین جلسه این کمیسیون، مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، آن را مجری تعهدات شرکت در اجرای جزء ۲-۲ از اجزای دوازده گانه سیستم مدیریت ایمنی دانست.

محمد الهی‎نیا گفت: بررسی دقیق، حرفه‎ای و منصفانه رویداد‌ها و نیز یافتن عوامل فنی، انسانی و سازمانی نهفته در هر حادثه و یا سانحه مهم‎ترین وظیفه این کمیسیون است.

وی افزود: همچنین از دیگر وظایف این کمیسیون می‎توان به تخمین دقیق میزان ریسک هر رویداد و نیز تدوین پیشنهاد‌های اصلاحی و کنترلی برای پیشگیری از تکرار رویداد‌ها اشاره کرد.

الهی‌نیا با بیان اینکه کمیسیون جهت بررسی دقیق سوانح و حوادث از ترکیب تخصصی جامعی برخوردار است، گفت: ترکیب این کمیسیون با پیشنهاد مدیرکل کنترل ترافیک هوایی و ابلاغ مدیر ایمنی از متخصصان حوزه‌های تخصصی مختلف تعیین شده است.

مدیر ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تشکیل پرونده الکترونیکی رویدادها، تدوین قالب جامع گزارش بررسی سوانح و حوادث و برگزاری دوره‎های آموزشی تخصصی برای اعضای کمیسیون طی سال گذشته، مقدمات اولیه برای تشکیل چنین کمیسیونی بود و امسال به صورت مستمر و منظم این کمیسیون تشکیل خواهد شد.

الهی‌نیا با اشاره به اینکه در آینده کمیسیون بررسی رویداد‌های فرودگاهی و نیز کمیسیون بررسی رویداد‌های مرکز وارسی پروازی نیز تشکیل خواهد شد، ابراز امیدواری کرد که عملکرد حرفه‌ای و منصفانه این کمیسیون، به عاملی برای جلب اعتماد حرفه‌ای متخصصان برای ارایه گزارش‎های دقیق و کامل در مورد رویداد‌ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی حمل و نقل هوایی هواپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی  مرد جوان ۲۳ ساله در شهرستان مراغه، ظهر امروز در هنگام کار با ادوات کشاورزی از ناحیه زانوی پای چپ، دچار شکستگی و قطع عضو شد.

با حضور امداد گران، اقدامات اولیه برای جلوگیری از خونریزی، آتل بندی و فیکس کردن پای حادثه دیده انجام شد.

مصدوم سپس به بیمارستان سینای مراغه منتقل و پس از سرم تراپی و اکسیژن تراپی در حالت هوشیاری کامل از طریق فرودگاه سهند و با حضور اورژانس هوایی به بیمارستان امام رضای تبریز انتقال یافت.

احمدی رئیس فرودگاه سهند گفت: مصدوم پس از اقدامات اولیه به فرودگاه سهند منتقل و پس از حضور بالگرد اورژانس تبریز در این فرودگاه به فرودگاه تبریز و سپس به بیمارستان منتقل شد.

دیگر خبرها

  • استقبال مسافران از برقرار شدن پرواز اراک به مشهد در فرودگاه اراک
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • پرواز اورژانس هوایی برای انتقال مصدوم از مراغه
  • کاهش ۵۰ درصدی نرخ بازگشت پروازها در ایام نوروز به دلیل نقص فنی
  • دو رویداد مهم برای فوتسال زنان ایران/ رویایی که به حقیقت پیوست
  • ایران در حوزه ارتباطات از رتبه ۸۱ به ۷۵ دست یافت/ لایحه امنیت کاربران در دست بررسی است
  • استقرار اورژانس هوایی در بام نفت ایران
  • فرودگاه کیش، سومین فرودگاه پر تردد در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۳
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است