Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با انتقاد از روش غلط خصوصی‌سازی در کشور گفت: بی‌تدبیری و سوءمدیریت در خصوصی‌سازی خیانت بزرگ و نابخشودنی است. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار با کارگران استان مرکزی با اشاره به برخی واگذاری‌ها در زمینه واحدهای صنعتی اظهار داشت: متاسفانه واگذاری‌هایی را در سطح برخی از واحدهای تولیدی و صنعتی شاهد هستیم که شرایط نامطلوبی را برای مجموعه کارگری آن واحد رقم زده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افرادی که نسبت به خریداری این شرکت‌ها اقدام می‌کنند گاه بدون درنظر گرفتن موارد الزامی وارد میدان می‌شوند، اما توانایی اداره و توان مالی لازم برای تزریق نقدینگی را ندارند که نتیجه آن حیف و میل شدن سرمایه و شرکت است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: از این رو به هیچ عنوان رفتارهای این چنینی پذیرفته نیست و درواقع خصوصی‌سازی به این شکل خیانت در حق کشور و ملت است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: بنده به عنوان کسی که در صحنه حضور داشته و دارم اطلاع دارم که واحدهای عظیمی چون پالایشگاه و پتروشیمی با چه ایثار، مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایی ساخته شده‌اند اما اکنون اگر بخواهد این سرمایه‌های ملی عظیم به بهانه خصوصی‌سازی به افراد سودجویی که قصد سوءاستفاده از این سرمایه‌ها را دارند بیفتد قابل قبول نبوده و نباید گذاشت که سکان این واحدها را چنین افرادی به دست بگیرند.

وی ادامه داد: از این رو در صورت لزوم به هرگونه واگذاری در سطح استان مسئولان و آحاد مردم باید کمک کنند تا حکیمانه‌ترین واگذاری اتفاق بیفتد چراکه در غیر این صورت هر گونه کوتاهی به ضرر کشور است.

متهم در دادگاه: فروش ارز قبل از خصوصی‌سازی شرکت بازرگانی پتروشیمی هم وجود داشتچرا پوری حسینی از سازمان خصوصی‌سازی نمی‌رود?آقای رئیسی! به پرونده‌های فساد خصوصی‌سازی‌ها رسیدگی کنید

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: گره کوری که امروز در حوزه صنایع کشور ایجاد شده با اندکی تامل و با استفاده از سرمایه‌های ثابتی که در بانک‌ها، نزد مردم و دیگر موسسات بالقوه مانده و با بالفعل کردن آنها، قابل گشایش است.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: از این رو حرکت به سمت ایجاد شرکت‌های سهامی عام و همچنین مشارکتی به گونه‌ای که هر یک از مردم به اندازه توان خود سهمی را در این شرکت‌ها داشته باشند و با استفاده از هیئت امنای امین مدیریت شوند می‌تواند راه را برای رونق و پویایی صنایع بگشاید.

وی با اشاره به اینکه مقوله اقتصاد در مبانی اسلامی هم از همان یک‌هزار و 400 سال پیش نقش یک موضوع کلیدی را در جوامع آن زمان داشته خاطرنشان کرد: اقتصاد از مقوله‌های مهم در هر یک از جوامع محسوب می‌شود و امروز مسائل اقتصادی از مهم‌ترین موضوعات کشور ما بوده که باید درراستای برطرف کردن مشکلات اقتصادی تدابیر راهبردی اندیشیده شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از نظر اسلام هیچ یک از دو روش سرمایه‌داری خصوصی غربی و یا مالکیت تام‌الاختیار دولتی قابل قبول نبوده و در واقع اقتصاد اسلامی بر پایه مالکیت مختلط است، به گونه‌ای که اسلام در تمامی عرصه‌ها با سلطه‌طلبی، انحصارطلبی، غارتگری، ربا و رشوه مقابله کرده است.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: این نکته باید مورد توجه باشد که در کشورهای اسلامی نظیر ایران، دولت اختیار تام ندارد و اختیارات دولت در حد حرکت در مسیر عزت، اقتدار و آبادانی و رفاه جامعه تعریف شده و باید گفت که اقتصاد اسلامی قراردادی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: حرکت در مسیر اهداف انقلاب و آرمان‌های ارزشمند ان وظیفه آحاد مردم از هر قشری اعم از کارگر، معلم، روحانی، پزشک و سایر موارد بوده که باید در تمامی حوزه‌ها این اهداف را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/ش

R41371/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲

سخنگوی بانک مرکزی افغانستان از افزایش ۱۷ درصدی ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی در سال ۱۴۰۲ خبر داده است.

‏حسیب‌الله نوری افزود در سال گذشته۵.۲ میلیارد افغانی پول‌های مندرس آتش‌زده شده و بجای آن بانکنوت‌های جدید وارد بازار شده است.

این بانک از شهروندان کشور خواسته است تا در حفظ و نگهداری بانکنوت‌های جدید توجه کنند تا از مندرس شدن زودهنگام آن جلوگیری شود.

پیش از این نیز هدایت الله بدری، رئيس «بانک مرکزی افغانستان» طالبان اعلام کرده بود: این بانک با در پیش گرفتن «سیاست‌های معقول» و مشورت با «کارشناسان اقتصادی» توانسته است ارزش افغانی در برابر ارز‌های خارجی را مدیریت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سال بد برای صنعت؛ چطور شرکت‌های ایرانی از بازار عراق حذف شدند؟
  • خصوصی سازی فرهنگ، بخش قابل توجهی از استعدادها را نابود کرد
  • واکنش جالب سحر دولت‌شاهی به شنیدن کلمه خیانت (فیلم)
  • گویش و لهجه خلیل‌آبادی از نمونه‌های زبان کهن فارسی است
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • تسریع در روند اجرای پروژه‌های مسکونی با مشارکت مردمی امکان پذیر می‌شود
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • ◄ برطرف شدن سوء تفاهم ها بین مدیرعامل راه‌آهن و مالکان لوکوموتیو
  • ۱۰ روند فناورانه برتر لُجستیکی/ فناوری‌هایی که زنجیره تامین را کارآمد می‌کنند