Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-29@13:47:49 GMT

جامعه نیازمند نظام آرمانی الگو سازی است

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۳۱۱

جامعه نیازمند نظام آرمانی الگو سازی است

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی روز پنجشنبه در همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر شهرستان خلخال افزود: جامعه ای که فاقد نظام آرمانی الگوهای رفتاری مناسب باشد، شکننده و در مقابل آسیب های اجتماعی فراوان امروزی آسیب پذیر است.
وی با تقدیر از برگزار کنندگان نخستین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر علمی ، مذهبی ، فرهنگی ، هنری ، نظامی و قرآنی خلخال اظهار داشت: انتظار از مسئولان دستگاه های اجرایی و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان های استان برگزاری مشابه این همایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه در معرفی فرهیختگان و افراد برجسته مناطق مختلف استان نباید کوتاهی شود، گفت: نیروی انسانی فرهیخته سرمایه های معنوی بسیار ارزشمند جامعه محسوب شده و زمانی که این سرمایه ها به خوبی به جامعه امروزی و نسل جوان معرفی شوند تجربیات آنها در جهت توسعه همه جانبه مناطق مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
او با افزود: رمز موفقیت جامعه امروزی استفاده از ظرفیت احکام الهی در هدایت جامعه با بکارگیری از ظرفیت نخبگان است.
امام جمعه اردبیل گفت: در حالی که استان اردبیل سرشار از فرهیختگان ، نخبگان و افراد برجسته در زمینه های مختلف است ولی بسیاری از آحاد جامعه با این افراد آشنایی نداشته و به طور مطلوب و شایسته معرفی نشده اند.
وی اظهار داشت: معرفی شخصیت های برجسته علمی ، مذهبی ، فرهنگی و هنری بخشی از وظایف مهم نظام آرمانی الگو سازی در جهت روشن کردن چراغ هدایت جامعه به سوی روشنگری است.
او از شهرستان خلخال به عنوان دیار عالم پرور یاد کرد که علمای بزرگ تراز اولی همچون آیت الله موسوی ، مفتی شیعه ، سید احمد مرتضوی و بسیاری از علمایی که در کشور عراق و توسط صدام به شهادت رسیده اند، در دامن این دیار علام پرور تربیت یافته و در خدمت اسلام و مسلمین بوده اند.
وی با بیان اینکه استقلال ، عزت و عظمت امروزی کشور مرهون خون شهدا و استقلال سیاسی و نظامی کشور و نتیجه تلاش فرهیختگان جامعه است، افزود: برگزاری این همایش از سوی شورای فرهنگ عمومی خلخال کار شایسته ای است که باید در سایر مناطق استان اردبیل تکرار شود.
امام جمعه خلخال نیز در این همایش گفت: تلاش می شود با برگزاری چنین برنامه هایی، کوتاهی های گذشته در معرفی شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی منطقه به نوعی جبران شود.
حجت الاسلام کریم اسدی با بیان اینکه محدودیت اعتبارات فرهنگی نباید مانع برگزاری چنین برنامه هایی شود، اظهار کرد: در بسیاری از موارد همت والا و داشتن انگیزه لازم موثرتر از داشتن پول لازم برای انجام این امر است.
نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی هم اظهار داشت: انتظار از مردم پرهیز از اختلافات گذشته و تقویت وحدت و همدلی برای توسعه و آبادانی 2 شهرستان جنوب استان است.
بشیر خالقی گفت: آفت سیاست کاری و سیاست زدگی همیشه بیش از نفع آن به ضرر مردم بوده و همانطور که مقدمات لازم برای گردهمایی مشاهیر و مفاخر منطقه در این مراسم فراهم شده باید برای رفع عقب ماندگی خلخال از آهنگ توسعه کشور تلاش شود.
در این مراسم از 13 چهره فاخر خلخال از جمله سرتیپ ناصر محمدی فر فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش و مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا مقام معظم رهبری ، دکتر هدایت الیاسی پدر طب بیهوشی ایران و پزشک مخصوص امام راحل ، دکتر برات زنجانی استاد دانشگاه و ادیب ، سید الیاس مرجایی مبلغ و مدرس قرآن کریم ، دکتر حجت سلیم زاده فوق تخصص قلب و از نوابغ علمی پزشکی ، شیخ حکمت الله رمضانی امام جمعه اهل تسنن هشجین ، مادر سردار شهید عمران پستی ، خانم آسیه تبریزی حافظ کل قرآن کریم ، سیامک نوری هنرمند برجسته و از خوشنویسان برتر کشور ، حجت الاسلام سید صدرالدین صدری از علمای مبارز زمان طاغوت و چهره علمی و مذهبی فاخر ، حجت الاسلام سید اعظم عظیمی از روحانیون ، حمید مصطفی زاده جانباز دوران دفاع مقدس و شاعر و حیات گل محمدی خیر منطقه تجلیل شد.
اجرای سرود توسط گروه موزیک تیپ 40 متحرک و هجومی ارتش ، پخش کلیپ و معرفی چهره های ماندگار و مشاهیر و سخنرانی برخی فرهیختگان و مفاخر از جمله برنامه های اجرا شده در نخستین همایش تجلیل از مشاهیر و مفاخر خلخال بود.
7119/6018
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آسیب های اجتماعی استقلال جامعه مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است

مالک رحمتی گفت: مردم و مسوولان باید در سال جدید نگاه تحولی و جهشی به حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی داشته و از نگاه عادی به این امور خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه صرف داشتن نگاه تحولی و تغییر تفکر و نگرش در این زمینه کفایت نمی‌کندافزود: برای رسیدن به این هدف نیاز به حرکت‌های جهادی و شبانه روزی است.

وی گفت: اگر مردم، نگاه تحولی و حرکت‌های جهادی مسوولان را ببینند آنها نیز در این مسیر گام برمی‌دارند.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برای تحقق این موضوع، مسوولان باید موانع پیش روی مردم را بردارند چراکه در زمان کنونی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی با موانع متعددی مواجه هستند.

رحمتی  با اشاره به اینکه اطاله امور در سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری از عوامل خستگی و پشیمانی مردم برای انجام کار اقتصادی است، یادآور شد: برای تحقق شعار امسال باید موانع حضور مردم در فعالیت اقتصادی و اطاله در این امور برطرف شود.

وی با اشاره به اعتماد و اعتقاد بر حضور مردمی برای تحقق شعار امسال گفت: با توجه به تکلیف شرعی و قانونی برای تحقق شعار امسال و مطالبات رهبری، مردم باید به صورت جدی به این امور ورود کنند.

وی  با بیان اینکه اقتصاد چین از خانه‌ها شکوفا شد، افزود: در کشور ما نیز برای تحقق شعار امسال باید هر خانه به یک کارگاه و کارخانه تبدیل شود، رشد اقتصادی کشور باید از خانه‌ها شروع شود.

استاندار آذربایجان شرقی انجام کار فرهنگی را از دیگر اقدامات ضروری برای رفع موانع حضور مردمی اعلام کرد و گفت: در این راستا باید اصحاب رسانه و جامعه روحانیت و افرادی که تریبون در اختیار دارند، نسبت به فرهنگ سازی در مقوله اقتصاد تلاش کنند.

رحمتی با تاکید بر اینکه باید تولید، کار، ثروت و سرمایه گذاری و کارآفرینی باید به ارزش در جامعه تبدیل شود، ادامه داد: جامعه دانشگاهی ما به دنبال کار اداری کارمندی هستند و این موضوع فعالیت و رشد اقتصادی کشور را با چالش مواجه کرده است.

وی همچنین از اصحاب رسانه خواست تلاش کنند تا کار کردن و فعالیت اقتصادی در جامعه مقدس شمرده شود و روحیه کارآفرینی در جامعه جاری و ساری شود.

وی عدم استفاده از توان مردم و بخش خصوصی در عرصه اقتصادی را بزرگترین آسیب کشور دانست و گفت: در سال جهش تولید با مشارکت مردمی باید از این ظرفیت میلیونی مردم برای رونق و رشد اقتصادی کشور استفاده کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیازمند نگاه تحولی و حرکت جهادی است
  • هدایت الهی نیازمند آماده‌سازی نفس است
  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • اجتماع «امام حسنی ها» همایش اقتدار و وحدت بی نظیر ملت ایران بود
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • مالکیت دولت و مدیریت مردم، بهترین الگو برای مردمی‌سازی اقتصاد است
  • تحقق شعار سال نیازمند ارائه راهکارهایی برای مردمی‌سازی تولید
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: نباید اجازه دهیم از بسیج یک وجهه ترسناک برای مردم درست کنند/ مسئولان و مدیران نظام اسلامی باید در طهارت نفس و در پاک‌دستی برای بقیه الگو باشند/ مراقبت از پاک‌دستی فقط با نظارت فیزیکی بسیج ادارات حاصل نمی‌شود؛ کارهای فرهنگی لازم است
  • آیا الگوی سوم قابلیت توجیه علمی دارد؟
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت