Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: آمريکا در حکومت هاي مختلف خود عالم را به آتش کشيده است و خاص 40 سال دشمني با نظام جمهوري اسلامي نيست.

به گزارش ايرنا سردار سرتيپ پاسدار ابوالفضل شکارچي روز پنجشنبه در مراسم گراميداشت سالگرد واقعه پنجم ارديبهشت شکست حمله نظامي آمريکا در صحراي طبس افزود: آمريکا قريب به 240 سال سابقه دارد و در اين مدت 47 جنگ را انجام داده که برخي حدود 10 سال طول کشيده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: هر جا قتل، غارت و خونريزي روي کره زمين بوده يک طرف آن آمريکاست که يا کانون فتنه بوده يا در آن حضور داشته است.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح اظهار داشت: حدود 130 سال طول کشيد تا آمريکا شکل گرفت بعد از آن يا هر سال يا يک سال در ميان يا هر چهار سال، يکسره اين کشور در حال جنگ و خونريزي بوده و اکنون هم اينگونه است.
وي با بيان اينکه دشمني هاي آمريکا کماکان ادامه دارد گفت: جنگ ويتنام، جنگ جهاني دوم، افغانستان، عراق، سوريه، يمن و ساير جنگ و خونريزي ها همه محصول و دستاورد حکومت ننگين آمريکاي جنايتکار است که هيچ نقطه نوراني در عملکرد خود ندارد.
سردار شکارچي افزود: اگر آمريکا را به گرگ تشبيه کنيم، مي ترسيم در قيامت گرگ ها از ما شکايت کنند، اگر آن را تشبيه به حيوان کنيم نيز حيوان ها شکايت خواهند کرد.
وي گفت: ما سرزمين صحراي طبس را مقدس مي دانيم به دليل اينکه ماموران الهي به فرمان خدا و فرموده حضرت امام خميني (ره) شن هاي اين صحرا بلايي به سر آمريکايي ها آوردند که اشک رئيس جمهور وقت اين کشور، کارتر پليد را درآوردند.
وي ادامه داد: کارتر اعتراف کرد ساعت 2 بامداد وقتي خبر شکست عمليات به اصطلاح «پنجه عقاب» خود را در صحراي طبس شنيدم براي اولين بار گريه کردم که بدون اينکه هيچ نيرويي در منطقه باشد و هيچ تجهيزاتي در مقابل تجهيزات ما باشد يگان هاي ويژه که از پيشرفته ترين هلي کوپترهاي آن زمان استفاده و 6 ماه در صحرايي مشابه طبس تمرين کردند همه آمال و آرزوهاي ما به هم ريخت و شکست خورديم.
سخنگوي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: شکست ننگين آمريکا در صحراي طبس در صفحه تاريخ جهان و تاريخ انقلاب اسلامي به عنوان يک نقطه قوت و تحکيم براي انقلاب اسلامي و به عنوان يک نقطه ذلت و شکست مفتضحانه در تاريخ آمريکا به ثبت رسيد.
وي اظهار داشت: بني صدر ملعون که در پشت صحنه با آمريکايي ارتباط و 2 مسئوليت راهبردي رياست جمهوري و فرماندهي کل قوا را بر عهده داشت، دستور داد همزمان با اين شکست مفتضحانه براي کاهش شکست و درد آمريکايي ها با کمال تاسف اسناد و مدارک باقيمانده روي اين سرزمين را بمباران کردند و بخشي از اين اسناد و مدارک با دستور وي از بين رفت.
سرتيپ شکارچي گفت: همه دشمنان اسلام از جمله آمريکا و عربستان سعودي که از همان زمان پشتيبان آمريکايي ها بود و در مقابل جمهوري اسلامي صف آرايي کرده بودند، غافل از اين بودند که در چهار دهه انقلاب اسلامي با همه مشکلات، توطئه ها و مرگ هاي پي در پي که يکي از آنها براي سقوط يک کشور و نظام کافي است، انقلاب اسلامي پله هاي ترقي و اقتدار را طي مي کند و آمريکاي جنايتکار شيب سقوط را پشت سر مي گذارد.
وي افزود: امروز بعد از گذشت چهار دهه از پيروزي انقلاب اسلامي، ذلت آمريکا و اقتدار نظام مقدس جمهوري اسلامي را در منطقه و جهان مي بينيم.
وي بيان کرد: جنگ جهاني عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي شکل گرفت و ارتش بعث عراق به عنوان خط مقدم نظام استکبار جهاني و نظام سلطه بود که هشت سال آنچه در توان نظام سلطه و استکبار جهاني بود در مقابل نظام جمهوري اسلامي صف آرايي کرد ولي جنگ با شکست نظام سلطه به پايان رسيد.
سردار شکارچي گفت: علاوه بر اين هزاران توطئه ديگر در کردستان، سيستان و بلوچستان، گنبد و مناطق مختلف اين کشور، توطئه هاي نظامي، اقتصادي، فرهنگي، سياسي و حقوقي همه به بن بست رسيد.
وي تصريح کرد: انقلاب اسلامي مي رود که پرچم يامهدي (عج) را بر سر کاخ هاي ويران شده ظلم و ستم در جهان به اهتراز درآورد و اين يعني انتظار، ما در خط انتظار با سرعت در حرکتيم.
وي با تاکيد بر اينکه نبايد تحت تاثير جنگ رواني و عمليات رواني دشمن قرار بگيريم اظهار داشت: امروز ابزار رسانه اي جهان در اختيار دشمنان ماست لذا هر خوبي را به عنوان بد و هر بدي را به عنوان خوب تبليغ مي کنند و نبايد ذهن جوانان مخدوش شود چون ما در اوج قدرت و دشمنان در پايين ترين درجه ذلت و فضاحت هستند.
سردار شکارچي گفت: اين حکومت ننگين و آدم کش که با بشريت خصومت دارد امروز اسلام ناب را براي سوار شدن بر بشريت مزاحم خود مي داند و انقلاب اسلامي و نظام جمهوري اسلامي را سد راه خود مي شناسد.
وي با بيان اينکه 93 درصد از تاريخ حکومت آمريکا جنگ و خونريزي بوده است اظهار داشت: آمريکا پول جنگ را هم از مستضعفان، منابع و ذخاير عالم دريافت مي کند.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح با اشاره به اينکه بودجه نظامي آمريکا در يکسال 700 ميليارد دلار است يادآور شد: اين در حاليست که 40 درصد کل بودجه نظامي همه کشورهاي کره زمين نيز 700 ميليارد دلار است.
وي گفت: چرا کشوري که بيش از 22 تريليون دلار در دنيا بدهکار بوده و بدهکارترين کشور جهان است در يکسال 700 ميليارد دلار يعني حدود 100 برابر کشور جمهوري اسلامي با اين همه دشمن، بودجه نظامي داشته باشد.
سردار شکارچي بيان کرد: خصلت آمريکاي جنايتکار و تروريسم پرور، قتل، خونريزي، ناامني و آدم کشي در کره زمين است و چه نکبت بار، مضحک و خنده آور است که اين کشور خود را حامي حقوق بشر معرفي مي کند.
وي با بيان اينکه بشر زير چکمه هاي آمريکا له مي شود گفت: بسيار مضحک است که رئيس جمهور پليد آمريکا، ايران را به عنوان محور شرارت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را در دنيا به عنوان گروه تروريستي معرفي مي کند.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح کشورمان از آمريکا به عنوان ام القاعده ياد کرد و گفت: همچنين اين کشور جنايتکار مادر داعش، مادر النصره، مادر بوکو حرام و ديگر گروه هاي تروريستي در عالم است.
وي با بيان اين مطلب که از کشور آمريکا آيا انتظار مسالمت، رفاقت و کنار آمدن داريم افزود: همين است که با جرات به پيروي از امام راحل و مقام معظم رهبري محکم، قاطع و در ميدان عمل ثابت کرديم آمريکا را زير پا له مي کنيم.
سردار شکارچي با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران در تمامي عرصه ها و صحنه ها پيروز است اظهار داشت: ما هيچوقت جبهه تدافعي در مقابل آمريکا نداريم، وقتي مي گوييم اقتدار دفاعي براي ساير کشورهاي دنياست ابتدا که اسرائيل را کشور نمي شناسيم بلکه يک رژيم جعلي غاصب و قلب آمريکا مي شناسيم.
وي گفت: ما در مقابل آمريکا حرف از دفاع نمي زنيم بلکه خرخره آمريکا را اينقدر مي فشاريم تا خفه شود و بشريت نجات يابد؛ اين رسالت و مسئوليت ماست.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه ما هيچ گاه قصد تعرض به هيچ کشوري را نداريم افزود: هيچ چشم طمعي به هيچ همسايه اي نداريم و اين را در 40 سال گذشته انقلاب اسلامي ثابت کرده ايم.
وي گفت: بنا به فرموده مقام عظماي ولايت در گام دوم، انقلاب را تثبيت کرده و آن را توسعه داديم، فرهنگ انقلاب را به منطقه صادر کرديم، بسيجيان سلحشور عالم شکل گرفته و امروز يا پيشاني بندهاي يا زهرا (س) و يا حسين (ع) در مقابل دشمنان اسلام ناب، صف آرايي کرده اند و نيازي هم به کمک ما ندارند.
سردار شکارچي اظهار داشت: حشد الشعبي عراق مقتدرانه در مقابل دشمن ايستاده است همچنين انصارالله يمن، حماس، حزب الله لبنان، بسيجيان در سوريه، فاطميون و زينبيون امروز دست در دست هم در مقابل استکبار هستند.
وي گفت: در 40 ساله دوم انقلاب با قدرت و سرعت و مقتدرانه هرچه زودتر بايستي به عمر آمريکا پايان بدهيم و هر کس غير از اين مسير اگر بخواهد طي کند، خائن به انقلاب است.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح افزود: ما براي خدا انقلاب کرديم و محکم پاي کلمه ربناالله ايستاده ايم، رگ هاي بدن خود را نذر اين کلمه کرده ايم و استقامت مي کنيم تا دشمن از پا درآيد.
وي گفت: مطمئن هستيم همچون واقعه پنجم اردبهشت سال 59 در طبس خداوند ما ياري خواهد کرد و شن هاي بيابان و همه عوامل هستي را به کمک ما خواهد آورد لذا چرا بايد بترسيم و نگران باشيم مگر پيروز عرصه جهاد بايد از چيزي بترسد يا غمگين باشد.
شکارچي اظهار داشت: چند سال از واقعه طبس مي گذرد و خيلي از جوانان هنوز به دنيا نيامده بودند و خيلي ها به ياد نمي آورند ولي امروز به عنوان مجاهدان في سبيل الله در صف شهادت قرار گرفته اند و اين مسير نوراني را انتخاب کرده اند.
وي گفت: امروز هزاران شهيد حججي به عنوان دشمنان درجه يک آمريکاي جنايتکار حضور دارند که به مراتب قوي تر از اول انقلاب هستيم و شرايط امروز ما به لحاظ مادي و معنوي قابل قياس با قبل از انقلاب نيست.
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: روزي براي يک قبضه دستي محتاج به بيگانگان بوديم اما استقامت کرديم و ما پيروز عرصه هاي جنگ، جهاد و شهادت شديم و امروز روي پاي خود ايستاده ايم و به هيچ بيگانه اي نيازمند نيستيم.
وي تاکيد کرد: بايد اين پيام را به چند قشر برسانيم ابتدا به دشمنان، سپس به حاميان دشمنان، سوم به نسل هايي که تجربه انقلاب را نداشته يا نتوانسته پيام انقلاب را بگيرند و مهمتر از همه به کساني که اعتبار و اعتقاد راسخ به امدادهاي قلبي ندارند.
سردار شکارچي گفت: امروز از هرچه ذخاير در عربستان سعودي و امارات و کشورهاي مشابه اينها در آينده به فرموده مقام معظم رهبري ناراحت نيستيم و اين ذخاير به دست رزمندگان اسلام و مجاهدان منطقه خواهد افتاد و اين سلاح هاي مرگبار بر سر سازندگان و توليد کنندگان فرو خواهد آمد.
وي يادآور شد: 40 سال مملو از فراز و نشيب، شيريني و تلخي پشت سر گذاشته شد و امروز ايران اسلامي قابل مقايسه با قبل نيست و هيبت و قدرت نظام سلطه قبل از انقلاب نيز با امروز قابل مقايسه نيست.
سخنگوي نيروهاي مسلح گفت: امروز دشمن از روي استيصال و ناتواني نه از روي قدرت هرچه در چنته دارد از جمله فشار اقتصادي، تحريم، تروريست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و ساير موارد را بيرون کشيده است.
وي گفت: امروز وحدت نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي، ارتش قهرمان، سپاه پاسداران، نيروي انتظامي، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و بسيج سلحشور و قهرمان و خدامحور به مراتب قدرتمندتر و مستحکم تر از اول انقلاب و دوران دفاع مقدس است.
سردار شکارچي با اشاره به پنجم ارديبهشت سالروز شکست آمريکا در صحراي طبس ادامه داد: خدا را شاکريم که اين فرصت موجب شد حقانيت نظام جمهوري اسلامي را به رخ جهانيان بکشيم.
وي تاکيد کرد: آمريکا قدرت پوشالي است که هيمنه اش در پنجم ارديبهشت سال 1359 شکسته شد.
صحراي طبس در فاصله 130 کيلومتري محور طبس به يزد قرار دارد که آمريکايي ها با ورود به اين منطقه قصد آزادي گروگان هاي خود را در تهران داشتند ولي بر اثر وقوع توفان شن و برخورد هواپيما و بالگردهاي آنها، دچار شکست مفتضحانه و سختي شدند.
هر سال به همين مناسبت مراسمي با حضور مردم و مسئولان در شهرستان طبس برگزار و ياد شهيد محمد منتظر قائم فرمانده سپاه استان يزد که در اين محل به شهادت رسيد، گرامي داشته مي شود.
مراسم گراميداشت امسال با حضور سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح، استاندار خراسان جنوبي، قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، جانشين رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و جمعي از مسئولان و قشرهاي مختلف مردم در مسجد شکر و محل واقعه طبس برگزار شد.
7557*3028
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح

دریافت 20 MB کد خبر 6085301

دیگر خبرها

  • افتخارات نیروهای مسلح حاصل اطاعت از فرماندهی معظم کل قواست
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله موفق به سه کشتی آمریکایی و صهیونیستی
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»