Web Analytics Made Easy - Statcounter

ضیایی‌پرور با بیان اینکه نگارش در رسانه‌ها به نوعی باشد که جوانان بتوانند بهره مند شوند گفت: آثار برگزیده آسیب های اجتماعی در قالب کتاب انتشارخواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمید ضیایی‌پرور» امروز (پنج‌شنبه، 5 اردیبهشت) در مراسم اختتامیه جشنواره آسیب‌های اجتماعی که در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیاء (صل الله وعلیه و الله ) برگزار شد اظهار کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی در برنامه ششم مطرح شده و تکلیفی بر عهده شورای اجتماعی کشور جهت کاهش آن در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در شورای اجتماعی کشور 18 دستگاه همکاری دارند که یکی از این دستگاه‌ها ارشاد اسلامی است، گفت: چند سالی است که وزارت کشور تفاهم‌نامه‌های برای فرهنگ‌سازی و کاهش آسیب‌های اجتماعی منعقد کرده است.

 

وی اذعان کرد: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگ، هنر و رسانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی یکی از برنامه‌های است که به‌طور جدی دنبال می‌شود.

 

ضیایی پرور تصریح کرد: سال گذشته و امسال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور برنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌های در چهار حوزه رسانه و مطبوعات با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازی‌های یارانه‌ای، حوزه دیجیتال و تولید محتوا اجرا و منعقد کرده است.

 

وی تصریح کرد: این همکاری‌ها از طریق خانه مطبوعات، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ایی، رسانه‌های دیجیتال و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت می‌گیرد.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در این راستا سه هزار و 600 محتوا در نظر گرفته شده که از این مجموع یک هزار محتوا در اختیار خانه مطبوعات قرار گرفته که با همکاری مطبوعات،شبکه‌های مجازی و دیگر رسانه‌ها اجرایی می‌شود.

 

ضیایی پرور با اشاره به برگزاری دورهای آموزشی برای خبرنگاران جهت ارتقای سواد رسانه‌ای تصریح کرد: برای نخستین بار کارگاه آموزشی روزنامه‌نگاری با موضوع آسیب‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به سیل اخیر در اکثر استان‌های کشور اشاره و بر ضرورت فعالیت خبرنگاران بحران تاکید کرد و افزود:طرح روزنامه‌نگاری بحران در کشور اجرا می شود.

 

وی به افزایش مطالعه در بخش رسانه پرداخت و خاطرنشان کرد: در انتشار کتاب‌های رسانه‌ای ضعف‌ها و کاستی‌های وجود دارد که در این راستا نیز کتاب تخصصی آموزش روزنامه‌نگاری تدوین و چاپ خواهد شد.

 

ضیایی پرور با تاکید بر اینکه تمامی آثار برگزیده آسیب‌های اجتماعی در قالب کتاب به چاپ می‌رسد افزود: با چاپ کتاب آثار برگزیدگان زمینه انگیزه و رقابت در رسانه‌ها فراهم می‌شود.

 

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها با تاکید بر اینکه برای نخستین بار در کشور تدوین پروتکل انتشار آسیب‌های اجتماعی انجام می‌شود، تصریح کرد: مطالبی در رسانه‌ها چاپ شود که موردپسند مخاطبین به خصوص جوانان باشد.

 

وی با اشاره به اینکه مطالبی درج شود که جوان‌ها بتوانند از آن بهره لازم را ببرند، اظهار کرد: اگر در رسانه‌ها به مخاطبین توجهی نشود اختلال در ارتباط ایجاد شده و این خود زمینه حل معضلات را در جامعه کند می‌کند.

 

در پایان از نفرات برگزیده با دادن لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد.

                                                                          

پایان پیام/383

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خسارت سیل سپاه جشن نیمه شعبان استان بوشهر رسانه جوانان آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۴ بهار با رادیو

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی درباره سالروز ۸۴ سالگی رادیو گفت: آسمان رادیو همیشه پرستاره بوده و با وجود گسترش رسانه ها، همچنان رادیو در سپهر رسانه می‌درخشد. این قدرت رادیو است که این قدمت را پشت سر می‌گذارد و اکنون وارد ۸۴ سالگی می‌شود. در رادیو مجموعه‌ای از نیرو‌های کارآمد، خلاق و مبتکر مستقر هستند. معمولاً آثار تولید شده فاخر است و بیراه نیست که بگوییم رادیو، آسمانی پر ستاره است. همه دوستان و همکاران خوب رادیو در عرصه فرهنگ و پیام رسانی تلألو و درخشش قابل تحسین دارند. این به خاطر این است که ما در رادیو مجموعه‌ای از هنرمندان فرهیخته، با سواد، مبتکر و خلاق داریم.

وی ادامه می‌دهد: رادیو رسانه‌ای قدرتمند برای پاسخگویی به انواع نیاز‌های ارتباطی بشر است، به ویژه نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی، انتشار آگاهی‌های عمومی، پخش موسیقی و ایجاد فرصت‌های تفریحی و پر کردن اوقات فراغت خیلی چشمگیرتر و بیشتر از گذشته شده است. همین نیاز و ظرفیت پاسخگویی در رادیو است که منجر به بقای رادیو شده است. امروز شبکه‌های تخصصی رادیو را داریم که هرکدام متناسب با ذائقه مخاطبان برنامه‌ها را روانه آتنن می‌کنند. از سوی دیگر تعامل با مخاطبان بسیار گسترده‌تر از قبل شده است. به عنوان مثال بهره بردن از رادیونما‌ها رنگ و لعاب ویژه‌ای به شبکه‌های رادیویی داده و مخاطبان از این طریق عکس در حوزه‌های مختلف ارسال می‌کنند که از طریق رادیو نما قابل تماشا است.

معاون صدا تاکید کرد: توجه به همین ویژگی‌ها نشان می‌دهد که رادیو همچنان با قدرت در سپهر رسانه مشغول به فعالیت است و امروز که رسانه ملی در جهت تحول گام بر می‌دارد، رادیو در این راستا با رویکرد جهاد تبیین در تمامی زمینه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ... گام‌های رو به جلو برداشته و با ساخت برنامه‌های متنوع اعتماد، امید به آینده، نشاط فردی و اجتماعی، سبک زندگی ایرانی اسلامی و ... را گسترش می‌دهد. همین شاخصه‌ها باعث شد تا رادیو به عنوان رسانه مردمی لقب بگیرد که مانایی این رسانه فراگیر، مدیون اندیشه، هنر و مهارت هزاران فردی است که نجیب و شریف هستند و با تعهد حرفه‌ای مشغول به فعالیت هستند. 

بخشی زاده با اشاره به برگزاری سومین دوره جشنواره ملی مستند‌های رادیویی بیان کرد: اکنون در سالروز هشتاد و چهارمین سالروز رادیو، مراسم افتتاحیه سومین دوره جشنواره ملی مستند‌های رادیویی برگزار می‌شود. این جشنواره در طول سه دوره برگزاری در زمینه رونق مستند‌های رادیویی گام‌های موثری برداشته، حتی معتقدم که این جشنواره، پنجره‌ای گشوده تا برنامه سازان و مستندسازان رادیو با جدیدترین ایده‌ها و قالب‌های مستندسازی آشنا شوند. هدف این جشنواره احیای گونه مستندسازی در رادیو بوده و قدم به قدم درهر دوره بیشتر به این هدف رسیده و اکنون در سومین دوره شاهد بلوغ این جشنواره و مستندسازی در رادیو هستیم. 

وی در ارزیابی کمی و کیفی آثار ارسال شده به جشنواره توضیح داد: خوشبختانه برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه مستندسازی رادیو جواب داده و در این دوره شاهد شکوفایی آثار ارسالی به لحاظ کمی و کیفی هستیم و این موضوع جای خرسندی دارد که برنامه سازان در این زمینه رشد خوبی داشتند. همچنین در حوزه مردمی، آثار مناسبی ارسال شده که نشانه مسیرهمدلانه رادیو با مردم است که همیشه رسانه مردمی است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • نق‌نق‌‌نویسی داستان اجتماعی نیست
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • ۸۴ بهار با رادیو
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • مطالعات جامعه‌شناسی فاجعه
  • اجرای «برنامه توانمندساز» بنیاد ملی نخبگان در مسیر نخبگی