Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد فرهنگی هنری کشور گفت: استان برتر به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران انتخاب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین دكتر «حبیب رضا ارزانی» در گردهمایی مدیران ستادی و استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور که امروز (پنجشنبه 5 اردیبهشت) برگزار شد، گفت: نظرهای عزیزان در این گردهمایی باید مورد پیگیری قرار گرفته و در صورتی که مساله ای به نتیجه نرسیده باشد، دلایل عدم تحقق آنها پیگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر پیگیری صورت نگیرد برگزاری چنین گردهمایی ها بی فایده خواهد بود.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: جنگ کنونی سخت‌تر از جنگ فیزیکی است و باید برای جذب کودک و نوجوان و جوان به مسجد تلاش بسیار زیادی انجام دهیم نه اینکه خود را کارمند فرض کنیم که در ساعت های مشخصی در محل کار حضور یابیم.


وی تصریح کرد: ارتباط منطقی و قانونی با مسئولان استان از اهمیت فراوانی برخوردار است و مسئولان کانون های مساجد باید به این مساله توجه ویژه ای داشته باشند. ما باید شوراهای هماهنگی استان ها را بر اساس اساسنامه تشکیل دهیم.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی اظهار داشت: مدیران استانی کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با همه دستگاه های استان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط داشته باشند.


وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی تأکید کرد که برنامه ریزی در مرکز باید تقویت شود و در استان ها نیز باید این مساله مورد اهتمام قرار گرفته و در راستای تحقق اهداف گام بردارند. ویژگی های استان ها با یکدیگر متفاوت هستند و مدیران استان ها باید بر اساس این ویژگی ها برنامه ریزی و فعالیت کنند.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: استان ها باید یک تیم قوی تشکیل داده و به جای اینکه به فکر برگزاری کارهای فراوان باشند، کارهای اندک اما بسیار قوی برگزار کنند. انسجام در کانون ها و استفاده از ظرفیت آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.


وی استفاده از تفکر دیگران را خواستار شد و خاطرنشان ساخت: کارهایی که انجام می دهیم حتما باید با برنامه و اهداف همسو باشد. دعوت از کانون ها نیز مهم است چرا که برخی از کانون ها کارهای بسیار خوبی انجام می دهند.


حجت الاسلام والمسلمین ارزانی بر لزوم هدفمند کردن فعالیت ها تأکید کرد و گفت: ما باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم زیرا مدیریتی که همه امکانات را در اختیار او قرار دهند، با مدیری که بدون امکانات به فعالیت پرداخته و موفقیت بدست آورد، تفاوت زیادی دارد.


وی افزود: مدیر توانمند است که با امکانات موجود به مدیریت و فعالیت بپردازد و کارهای جهادی انجام دهد.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بیان داشت: ما کانون های فرهنگی هنری هستیم و اساس کار ما هنر است و رهبر معظم انقلاب می گویند که هنر اصل و تاثیرگذار است. باید به هنر متعالی همسو با مسجد توجه ویژه ای کنیم.


وی بیان داشت: اصول کلی سیاست های ستاد هماهنگی کانون های مسجد مشخص است و باید از ابزار هنر به خوبی استفاده کرد.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی از آموزش به عنوان برنامه سال جاری کانون های مساجد خواند و تصریح کرد: آموزش مهارت به دیگران از وظایف اصلی کانون ها به شمار می آید. مدیران نیز باید آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند دیگران را آموزش دهند.


وی فضای مجازی و شبکه کانونی و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را از مباحث مهم برشمرد و گفت: در شب میلاد حضرت زهرا(س) جلسه بزرگی را برگزار کرده و پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران را انتخاب خواهیم کرد.


رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد افزود: این یک طرح ابتکاری ناب است که همه ساله همه فعالیت های کانون های فرهنگی استان ها امتیاز گرفته و رتبه بندی می شوند و بر اساس امتیازها یکی از استان ها که بالاترین امتیاز را گرفته است به عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اعلام خواهد شد.


وی تأکید کرد که از ۱۰ استان برتر نیز تجلیل خواهد شد اما امکانات و مزایای ویژه ای به استان برتر تقدیم خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی بیان داشت: در حوزه بین الملل می توان به صورت متمرکز عمل کرد و مدل دیگر نیز غیرمتمرکز است. امسال نیز از این فعالیت ها استفاده خواهیم کرد و از استان ها انتظار داریم که در این زمینه وارد عمل شوند و ما حمایت می کنیم.


وی بر نقش ستادی و اطلاع رسانی برنامه ها تأکید کرد و گفت: اطلاع رسانی از اهمیت فراوانی برخوردار است و در سال جاری باید به این مساله توجه زیادی کرد. برای برنامه ها باید از خبرنگار و عکاس حرفه ای بهره گرفت.


حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت که ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به استان ها توجه خواهد کرد تا استان ها با قدرت به ایفای نقش بپردازند.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: قم کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان کانون های مساجد خسارت سیل سپاه جشن نیمه شعبان استان بوشهر قم کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ کارشناس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان در پانزدهمین پویش ملی نذر قربانی در استان گفت: این اقلام با همکاری موسسه حضرت خدیجه (س) قم، خیّران برنامه تلویزیونی سمت خدا و به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهیه و بین نیازمندان اصفهانی توزیع شد.
حسام الدین تسلیمی افزود: در پانزدهمین مرحله توزیع گوشت قربانی، ۱۲۰۰ بسته گوشت به وزن یک کیلو و ۵۰۰ گرم را کانون‌های فرهنگی هنری در شهرستان‌های فریدن، فریدون‌شهر، مبارکه، چادگان فلاورجان و لنجان بین حانواده‌های نیازمندان توزیع می‌کنند.
وی گفت: از ابتدای این پویش تا کنون حدود۲۲ هزار و ۵۰۰ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان