Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برقراری بیمه بیکاری برای کارگران واحدهای تولیدی آسیب دیده در سیل استان گلستان خبر داد و گفت: آن دسته از افراد که حق بیمه می پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها که قرار داد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌های که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محمد شریعتمداری در حاشیه سفر یک روزه خود به مناطق سیل زده استان گلستان ضمن بازدید از چند واحد آسیب دیده و گفت و گو با مدیران و کارگران آن شرکت‌ها اظهار کرد: از روزهای اولیه وقوع سیل و بروز خسارات، از جمله مهمترین سیاست‌های دولت که به استانداران ابلاغ شد، برآورد میزان خسارات اولیه در بخش‌های گوناگون صنعت، کشاورزی و خدمات بود.

وی افزود: در همین راستا، استاندارها فرم‌هایی را آماده و به بخش‌های گوناگون ارسال کردند و وزارت صنعت، کشاورزی و … برآورد خسارات را انجام دادند و محاسبات اولیه صورت گرفت. اولین دستورهای دولت در بخش کشاورزی صادر شد و مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان در اختیار استان‌ها قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه روز گذشته، در وزارت کشور جلسه‌ای برای برآورد و تعیین تکلیف خسارات در بخش صنعت نیز برگزار شد گفت: امیدواریم در اولین جلسه دولت، خسارات به دستگاه‌ها و مواد اولیه کارخانه‌ها به صورت جداگانه محاسبه و در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد و تسهیلاتی برای آنها منظور شود.

شریعتمداری افزود: همچنین باید در مصوبه‌ای که به پیشنهاد وزارت صنعت ارائه می‌شود، تمهیدات لازم برای تولیدی‌هایی که یک دوره زمانی برای بازگشت به کار نیاز دارند و برای مدتی امکان تولید ندارند فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه در برخی واحدها به صورت موقت و در بخشی دیگر به صورت دائم،اشتغال از دست رفته است گفت: درحوزه کشاورزی، برخی اراضی کشاورزی اطراف رودخانه ها از دست رفته و زمان طولانی تری برای احیای آنها لازم است و در دوره بیکاری، بیمه بیکاریبه افراد تعلق می‌گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: آن دسته از افراد که حق بیمه می پرداختند بیمه بیکاری برایشان برقرار می‌شود. آنها که قرار داد دائم نداشتند نیز شناسایی و برآورد ماه‌هایی که باید از بیمه بیکاری استفاده کنند با کمک واحدهای تولیدی انجام خواهد شد. برای این دسته نیز دولت منابع لازم را از محل بودجه عمومی تامین می‌کند و آنها برای یک دوره زمانی مشمول بیمه بیکاری خواهند شد.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000Dad برچسب ها: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، بازارنیوز ، بیمه

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی بازارنیوز بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد

مهدی اسلام‌خواه گفت: هفته کار و کارگر از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم این ماه ادامه دارد.

او گفت : حدود ۳۰ برنامه محوری این هفته در استان اجرا می‌شود که نخستین آنها اعزام جمعی از کارگران استان برای دیدار با مقام معظم رهبری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان عیادت از بیماران و خانواده‌های جامعه کارگری، پیاده‌روی بزرگ خانوادگی کارگران، افتتاح زمین تنیس خاکی، تجلیل از زنان کارگر برگزیده، تجلیل از کارگران و کارآفرینان برتر، برگزاری مسابقات فوتسال و وزنه‌برداری، دیدار با نماینده ولی فقیه و استاندار را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته اعلام کرد.

اسلام خواه گفت : تلاش ما این است که این هفته، شور و نشاط خاصی را برای جامعه کارگری، کار و تولید ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد