Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@23:25:15 GMT

افتتاح نخستین مقر «ائتلاف معارضان» در داخل سوریه

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۴۹۲

افتتاح نخستین مقر «ائتلاف معارضان» در داخل سوریه

ائتلاف معارضان سوریه در مناطق شمال استان حلب که در تسلط نیروهای وابسته به ترکیه قرار دارد، نخستین مقر خود را داخل خاک سوریه افتتاح کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نهاد موسوم به «الائتلاف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السوریة» (ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و معارض سوریه) دست به تحرکات تازه‌ای در شمال سوریه زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین مقر خود در داخل خاک سوریه را افتتاح کرده و در منطقه تحت تسلط نیروهای وابسته به ترکیه در سوریه قرار دارد.

اولین مقر این ائتلاف سال 2012 در ترکیه و در شهر استانبول قرار داشت؛ زمانیکه در حمایت از مخالفان دولت سوریه میان ریاض، ابوظی و واشنگتن با آنکارا و دوحه اختلافی وجود نداشت.

در جریان افتتاح این مقر، «عبد الرحمن مصطفى» رئیس ائتلاف، «جواد أبو حطب» رئیس «دولت موقت [معارض] سوریه»، «نصر الحریری» رئیس «هیئت مذاکره کننده [معارض] سوریه»، فرماندهان «ارتش ملی [معارض] سوریه» و چند نماینده از قبایل و عشایر سوریه و سازمانهای «جامعه مدنی» حضور داشتند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که مراسم افتتاحیه، با برافراشتن پرچم معارضان در این مقر واقع در منطقه «الراعی» در استان حلب آغاز شد و عناصر ترویستی حاضر در ارتش ملی نیز رژه رفتند؛ این ارتش دراواخر سال 2017 با نظارت ترکیه تشکیل شد.

مصطفی در این مراسم سخنرانی و ادعا کرد که این مراسم، بسیار مهم و یک «رخداد مهم و کلیدی» است و ابراز امیدواری کرد که سوریه به «یک کشور آزاد دموکرات» بدل شود.

رئیس ائتلاف معارضان با بیان اینکه افتتاح این مقر، آرزوی آنان بوده، مدعی شد که این مقر «به ما اجازه خواهد داد که در خاک [سوریه] حضور داشته باشیم».

وی با اشاره به سایر نهادهای وابسته به معارضان در این منطقه، ادعا کرد که «اهداف ائتلاف ملی ثابت بوده و قانون اساسی ما، مطالبات و حقوق ملت سوریه است».

نهاد موسوم به دولت موقت سوریه نیز توسط ائتلاف معارضان و چند گروه معارض دیگر تشکیل شد و مقر آن در شهر «غازی عینتاب» (جنوب شرق ترکیه) قرار دارد.

ترکیه با کمک تروریست‌های تحت حمایت خود که بیشتر آنان از معارضان سوری هستند، در جریان عملیات‌های «سپر فرات و شاخه زیتون» توانست بر مناطق گسترده‌ای از شمال استان حلب تسلط یابد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ائتلاف معارضان معارضان سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات سفر استانی دور دوم هیأت دولت به استان سمنان بیان کرد: این سفر قرار است پنجشنبه هفته جاری برگزار شود و علاوه بر حضور رئیس جمهور در سمنان و شاهرود، شاهد حضور وزرای کابینه سیزدهم در هشت شهرستان استان سمنان نیز خواهیم بود.

وی از افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی و اقتصادی با حضور وزرای کابینه سیزدهم در خلال سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت در استان سمنان خبر داد و افزود: افتتاح طرح‌های مرتبط با آب و همچنین بهداشت و درمان در زمره مهمترین طرح‌هایی است که با حضور اعضای کابینه سیزدهم به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار سمنان با بیان اینکه راه و پل‌های غیرهمسطح و زیرساخت‌های مرتبط با ارتباطات را از دیگر موضوعات طرح‌های قابل افتتاح در سفر استانی رئیس جمهور و وزرا به شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان دانست و افزود: دو تقاطع غیرهمسطح در سمنان و آرادان با حضور وزرا و رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

هاشمی با بیان اینکه وزرای کابینه سیزدهم در سطح شهرستان‌های هشت گانه استان سمنان با نخبگان دیدار خواهند کرد، تاکید کرد: جلسات شورای اداری همزمان با سفر استانی رئیس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان در تمام هشت شهرستان استان سمنان با حضور وزرا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه شورای اداری استان سمنان در مرکز استان با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود، گفت: یک نشست حل مسئله مرتبط با رفع موانع تولید و مشکلات واحدهای تولیدی مانند سیمان بیارجمند نیز در سفر استانی دوم کابینه سیزدهم برگزار می‌شود.

‌استاندار سمنان همچنین گفت: جشن احیای ۲۰۰ واحد ۱۰۰ درصد راکد در استان سمنان نیز با حضور رئیس جمهور و جمعی از وزرای کابینه سیزدهم در خلال سفر استانی دور دوم برگزار می‌شود.

کد خبر 6079314

دیگر خبرها

  • ۲۱۱ طرح سفر اول رییس جمهور به استان سمنان افتتاح شده است
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است
  • افتتاح نمایشگاه هنر‌های قرآنی در فرهنگسرای نیاوران
  • طرح‌های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان‌های سمنان افتتاح می‌شود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • طرح های عمرانی با حضور وزرا در شهرستان های سمنان افتتاح می شود
  • ترامپ در دادگاه حاضر شد/ او نخستین رئیس‌جمهور سابق آمریکاست که در یک پرونده جنایی محاکمه می‌شود
  • نمایشگاه عکس «بازگشت»؛ با روایتی از عِرق مردم سوری به خانه و سرزمین افتتاح شد
  • نخستین کنفرانس ملی مهارت اردیبهشت سال جاری برگزار می‌شود
  • خانم خزعلی شما معاون امور زنان هستید نه رئیس حراست!