Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@10:36:18 GMT

مانور سئول- آمریکا پیونگ یانگ را به پاسخگویی واداشت

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۵۴۰

مانور سئول- آمریکا پیونگ یانگ را به پاسخگویی واداشت

کمیته کره شمالی برای اتحاد دو کره، کره جنوبی را برای اجرای مانور مشترک هوایی با آمریکا در شبه جزیره کره محکوم کرد و قول داد پاسخ متقابلی از جانب نیروهای مسلح این کشور دریافت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه این کمیته آمده است: مقام‌های کره جنوبی بر خلاف روند آشتی در شبه جزیره کره حرکت می‌کنند که باعث ناامیدی ما شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که مقام‌های کره جنوبی به همراه آمریکا دست به تحریکاتی نظامی علیه جمهوری ما می‌زنند پاسخ درخوری از سوی ارتش ما دریافت خواهند کرد.

پیونگ‌یانگ معتقد است که این مانور نقض توافقنامه نظامی است که در سومین نشست رهبران دو کره در ماه سپتامبر حاصل شد.

در این توافقنامه گفته شده که سئول و پیونگ یانگ یک کمیسیون نظامی برای تقویت اعتماد ایجاد کنند و یک منطقه مرزی در دریای زرد و دریای ژاپن برای مانور آزاد نظامی ایجاد کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی

کره جنوبی مانور‌های نظامی گسترده‌ای را در اطراف جزایر بائنگنیونگ Baengnyeong و یئونپیونگ Yeonpyeong در نزدیکی مرز دریای زرد با کره شمالی برگزار کرد.

به گزارش کیودو، رزمایش شامل «نیروی مانور سریع تفنگداران دریایی، ناو فرود نیروی دریایی (LST-II)، هلیکوپتر MUH-۱ Marineon و خودروی خاکی- آبی تهاجمی کره (KAAV)» و همچنین بالگرد ارتش آپاچی AH-۶۴E بود. 

گزارش شده است که این رزمایش در بحبوحه واهمه از اینکه کره شمالی می‌تواند «پیش از انتخابات پارلمانی ماه آینده در کره جنوبی دست به اقدامات تحریک آمیز محلی بزند» انجام شد.

پیش از این، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با حضور در رزمایش نیرو‌های هوابرد این کشور و نظارت بر عملکرد آنها، خواستار آمادگی کامل ارتش کره شمالی برای هرگونه درگیری احتمالی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سئول: کره شمالی از پارسال ۷ هزار کانتینر مهمات به روسیه داده است!
  • مادر من مشهورترین خواننده کره شمالی است!
  • واکنش چین به دعوت کره جنوبی از هیاتی از تایوان
  • پرتاب موشک‌ توسط کره شمالی همزمان با سفر بلینکن
  • خوشامدگویی کره شمالی به وزیر خارجه آمریکا با شلیک چندین موشک بالستیک!
  • خوشامدگویی پیونگ‌یانگ به بلینکن با شلیک چندین موشک بالستیک
  • دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • مانور بزرگ مقیاس کره جنوبی در نزدیکی مرز کره شمالی
  • جنجال در کره شمالی؛ دختر کیم جونگ اون «رهبر ارشد» خوانده شد
  • وزیر دفاع یمن: قواعد جدید درگیری با آمریکا و انگلیس را وضع کرده‌ایم