Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-04-18@01:48:58 GMT

مراسم کلنگ زنی احداث سد مخزنی لاسک در استان گیلان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۵۶۰

مراسم کلنگ زنی احداث سد مخزنی لاسک در استان گیلان

برای ساخت سد مخزنی لاسک که از نوع خاکی با هسته رسی است، ۴۵ میلیون متر مکعب در سال حجم مخزن، ۷۷ میلیون متر مکعب در سال حجم آب قابل تنظیم، ۸۹ میلیون متر مکعب آورد رودخانه و ۲۱۸ هکتار  مساحت مخزن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی پیش‌بینی شده است.

متوسط دبی رودخانه این سد ۱.۸۶ متر مکعب بر ثانیه و دبی سیلابی آن ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه در نظر گرفته شده است که توانایی تامین آب مورد نیاز شرب به میزان ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ میلیون مترمکعب در سال، آب کشاورزی ۶۸۰۰ هکتار شالی و باغ و آب زیست محیطی به میزان ۳۳.۱ میلیون متر مکعب در سال را خواهد داشت.

مجوز زیست محیطی این سازه نیز از سازمان محیط زیست دریافت شده و به منظور حفظ جنگل‌های منطقه حجم مخزن در مراحل مطالعاتی کوچک‌تر شده است.

شرکت آب منطقه‌ای گیلان به عنوان کارفرمای اجرای این طرح، اعتبار مورد نیاز برای طرح را تا سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان افزود: یک واحد مرغداری متخلف که ۱۷ گونی لاشه مرغ تلف شده را در تالاب انزلی تخلیه کرده بود، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد. حمزه عشوری با اشاره به گزارش‌های مردمی مبنی بر رها شدن لاشه‌های مرغ تلف شده در تالاب انزلی محدوده رودخانه سیاه درویشان شهرستان صومعه سرا اضافه کرد: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست به همراه کارشناسان جهاد کشاورزی و دامپزشکی با دریافت اطلاعات از تلفات مرغداری‌های حاشیه تالاب به موقع اقدام کردند. وی گفت: این مرغداری ۱۷ گونی لاشه مرغ‌های تلف شده را مخفیانه در رودخانه سیاه درویشان تخلیه کرده که در نهایت لاشه مرغ‌های مرده، از تالاب بین المللی انزلی سر درآورده بود.  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود: بعد از مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، محیط بانان، مرغ‌های تلف شده را جمع آوری و بصورت اصولی امحا کردند.  عشوری تصریح کرد: هر گونه تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب محیط زیست تخلف است و با متخلفان به شدت برخورد می‌شود.

دیگر خبرها

  • سر ریز کردن سد مخزنی کهیر در کنارک
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • پیشرفت ۷۹ درصدی مجتمع آبرسانی شیخ موسی شهرستان بابل
  • سد نسا بم هنوز پر نشده است
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید