Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@09:53:06 GMT

کشف محموله سنگین مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۷۱۸

کشف محموله سنگین مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد قنبری اظهار داشت: جان بر کفان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین مواد توسط یک باند مسلح دست یافتند.

وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس، ۲ تیم از اعضای این باند مسلح که قصد جابه جایی مواد مخدر از شهرستان‌های سراوان و دلگان را داشتند به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه صبح روز گذشته، مأموران پلیس، یکی از این تیم‌ها را که با یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ نقره‌ای از سراوان به سمت شهرستان خاش در حرکت بود را ردزنی کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مأموران پس از مدتی تعقیب نامحسوس خودروی مذکور سرانجام در حوالی یکی از روستاهای اطراف سراوان به راننده پژو دستور ایست دادند که وی بدون توجه به سرعت خود افزود تا از چنگال قانون فرار کند. مأموران سرانجام پس از مدتی تعقیب و گریز با رعایت کامل قانون به کارگیری سلاح به لاستیک‌های خودروی مذکور شلیک و آن را متوقف کردند.

سردار قنبری گفت: تکاوران پلیس پس از دستگیری ۲ قاچاقچی در بازرسی از خودروی مذکور یک تن و ۵۸۴ کیلو تریاک، ۲۰ کیلو و ۹۶ گرم حشیش، یک قبضه کلت و مقداری مهمات را کشف کردند. مأموران پلیس با رصد اطلاعاتی دقیق، تیم دوم از این باند را که قصد جابه جایی ۲ تن مواد مخدر از شهرستان دلگان به یکی از استان‌های همجوار را داشت شناسایی کردند.

وی اظهار داشت: در ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه صبح روز گذشته مأموران پلیس با اطمینان از حرکت قاچاقچیان به محور دلگان به زهکلوت اعزام شده و سرراه سوداگران مرگ کمین کردند. اشرار و قاچاقچیان با یک دستگاه وانت نیسان آبی رنگ فاقد پلاک که توسط یک دستگاه پژوی ۴۰۵ اسکورت می‌شد با مشاهده مأموران بر سرعت خود افزودند و بدون توجه به دستور ایست پلیس، با تغییر مسیر به سمت روستاهای اطراف، شروع به تیراندازی به طرف آنها کردند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از مدتی تعقیب و گریز و مقابله به مثل جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر، سوداگران مرگ با ورود به روستا و افزایش شدت تیراندازی قصد داشتند جلوی ورود مأموران را بگیرند اما با مواجهه با آتش پرحجم پلیس چاره‌ای جز فرار ندیدند و سرانجام با به آتش کشیدن خودروی وانتِ حامل مواد، توسط خودروی پژوی اسکورت از طریق جاده‌های فرعی از صحنه عملیات گریختند.

سردار قنبری گفت: مأموران با رعایت اصول حفاظتی به خودروی مذکور نزدیک شده و شعله‌های فروزانِ آن را خاموش کردند که سرانجام در بازرسی از این خودرو ۳۶۱ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک، ۲۳ کیلو و ۸۹ گرم حشیش، یک قبضه سلاح کلاش و مقادیری مهمات کشف کردند که بیش از یک تن و ۶۰۰ کیلو از این مواد افیونی به علت بنزین فراوانی که قاچاقچیان به روی آنها ریخته بودند در شعله‌های آتش سوخت.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در پایان گفت: مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ به مانند سال‌های گذشته یکی از اولویت‌های اصلی پلیس استان است و مأموران انتظامی در این راه از هیچ تلاش و جانفشانی دریغ نخواهند کرد.

کد خبر 4600121

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قنبری زاهدان نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران

آفتاب‌‌نیوز :

سردار محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با رصد متهمان و یک کار پیچیده سه الی چهار ماهه موفق به شناسایی و کشف محموله ۱۱۱۸ کیلویی شیشه که دو نفر در پوشش سنگ معدن اقدام به حمل آن می‌کردند، شدند.

وی افزود: خوشبختانه سه نفر متهم اصلی دستگیر شدند و قاچاقچیان این محموله سنگین شیشه را از خارج کشور وارد و سعی داشتند پس از تخلیه در تهران اقدام به توزیع آن کنند که مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با نظارت و رصد متهمان موفق به کشف آن شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: تحقیقات تکمیلی پلیس در خصوص پرونده بزرگ‌ترین محموله شیشه کشف شده در تهران در حال انجام است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف محموله سنگین شیشه و تریاک در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • کشف ۵ تن چوب گردوی قاچاق در قزوین
  • کشف و توقیف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه در پایتخت
  • توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران
  • کشف یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
  • کشف بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد افیونی درسیستان و بلوچستان
  • خودروی حامل بار شیشه در سیستان و بلوچستان توقیف شد
  • ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سراوان کشف شد
  • ۳۸۰ کیلو مواد مخدر در محور اهواز به کرخه کشف شد
  • کشف ۱۷۱ کیلو تریاک در کرمانشاه