Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:31:32 GMT

یک چهارم نارنج‌های کشور در این استان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۷۷۴

یک چهارم نارنج‌های کشور در این استان تولید می‌شود

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سالانه بیش از 12 تن بهار نارنج در این استان تولید می‌شود که 40 درصد آن به صورت خشک و فرآوری شده به خارج از کشور صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجیدرضا پاکاری پنجشنبه ۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که فارس دومین تولید کننده نارنج در کشور است، افزود: هزار و ۳۵۰ هکتار از چهار هزار هکتار نارنج کشور در استان فارس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خاطرنشان کرد: در استان فارس شهرستان‌های جهرم و کازرون به ترتیب با ۲۰۰ و ۱۷۸ هکتار، بیشترین سطح زیر کشت نارنج را در فارس دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: حدود ۶۳۰ هکتار از درختان نارنج در باغ‌های تفریحی، آموزشی، پارک‌ها، فضای سبز و حاشیه خیابان‌ها قرار دارد و همین امر زیبایی خاصی به شهرهای فارس از جمله شیراز بخشیده و این منظره و البته عطر دل‌انگیز بهار نارنج در فصل گل دهی را به جاذبه‌ای طبیعی بدل کرده است.

پاکاری افزود: ۷۲۰ هکتار از درختان نارنج فارس در باغ‌های تجاری قرار دارد و شهرستان‌های شیراز، کازرون، جهرم، داراب و فیروزآباد از شهرستان‌های تولید کننده نارنج محسوب می‌شوند.

این مقام مسئول با بیان این‌که اولین شکوفه‌های بهار نارنج در استان فارس از اوایل فروردین پدیدار می‌شود، گفت: یک تا پنج درصد از شکوفه‌ها برای تولید نارنج کافی است و بقیه بهار نارنج‌ها جمع آوری، خشک و فرآوری می‌شود.

پاکاری گفت: بهارنارنج‌های جمع‌آوری شده استان فارس در سه کارگاه صنعتی و ۳۵ کارگاه سنتی خشک و بسته‌بندی می‌شود تا برای مصرف داخلی و صادرات مهیا شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به این‌که در فارس بیش از ۶۰ هزار هکتار مرکبات وجود دارد، تاکید کرد: این استان با تولید یک میلیون و ۵۰۰ تن مرکبات، دومین استان تولیدکننده مرکبات در کشور به شمار می‌رود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهارنارنج منطقه فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوب مزارع گندم به لطف باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ عزیزان افزود: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.
وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • رفع تصرف ۷۰ هکتار از زمین‌های ملی در استهبان
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • تولید و انتشار ۱۰ چارت جدید از آب‌های خلیج فارس توسط ایران
  • آغاز برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • اجرای طرح «نفوذ دانش در واحدهای تولیدی کشاورزی» در استان فارس