Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه در پایان مذاکرات امروز خود با رهبر کره شمالی با تأکید بر غیرقابل جایگزین بودن حل و فصل مسالمت‌آمیز مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره، از آمادگی مسکو برای ادامه همکاری‌ در راستای کاهش وخامت اوضاع در منطقه خبر داد. ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، مذاکرات "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه و "کیم جونگ اون"رهبر کره شمالی در شهر "ولادی‌وستوک" به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مذاکرات حدود سه ساعت و نیم بطول انجامید و در دو بخش «رو در رو» و سپس با حضور مقامات بلندپایه دو کشور انجام گرفت و در پایان مراسم پذیرایی رسمی از میهمانان خارجی برگزار شد.

رئیس جمهوری روسیه در این مراسم تاکید کرد که جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز و صلح جویانه مشکلات هسته‌ای در شبه جزیره کره و دیگر مسائل منطقه‌ای وجود نداشته و نمی‌تواند وجود داشته باشد.

پوتین با ابراز اطمینان در این باره که طرف روسی حاضر به ادامه همکاری‌های لازم برای کاهش وخامت اوضاع در شبه جزیره کره و در مجموع تقویت امنیت در شمال شرقی آسیاست، افزود: «همانطور که ضرب‌المثل کره‌ای می گوید: اگر قدرت‌ها متحد شوند، می‌توان کوه سنگی را نیز جابجا کرد، ما نیز معتقدیم که دقیقا موفقیت در همین اتحاد نیروهاست.»

وی یادآور شد: «در صورت شرکت فعال جامعه بین المللی و همه کشورهای علاقه‌مند، ما خواهیم توانست به هدف تامین صلح و ثبات پایدار و شکوفایی شبه جزیره کره دست یابیم.»

رهبر کره شمالی نیز به نوبه خویش با اشاره به روابط مرسوم دوستانه بین دو کشور، برای روسیه شکوفایی و آینده‌ای هر چه روشن و موفق‌تر از قبل آرزو کرد.  

"کیم جونگ اون" در این مراسم که به افتخار وی برگزار شده بود، گفت: «امروز ما موفق شدیم مذاکرات شفاف و تبادل نظرات بسیار پرمحتوایی با میزبان خود (رئیس جمهوری ولادیمیر پوتین) در باره طیف وسیعی از مسائل، از روابط دوستانه روسیه و کره شمالی گرفته تا تامین صلح و امنیت در منطقه شبه جزیره کره و همچنین مسائل و مشکلات بین المللی مورد توجه دو طرف داشته باشیم.»

وی افزود: «صمیمانه آرزو می کنم تا روسیه بعنوان یک قدرت برتر و کشور بزرگ، همواره شکوفا و دارای آینده بسیار روشن باشد.»

قطار زره پوش رهبر کره شمالی وارد خاک روسیه شدکره شمالی سفر "کیم جونگ اون" به روسیه را تایید کرداولین صحبت‌های رهبر کره شمالی بعد از ورود به روسیه

رهبر کره شمالی همچنین از رئیس جمهوری روسیه دعوت کرد که با وجود جدول کاری پیچیده خود، زمانی را برای عزیمت به پیونگ یانگ پیدا کرده و به این کشور سفر کند.  

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط

رهبر کره‌شمالی و قانونگذار ارشد چین امروز (یکشنبه) از «فصل جدید» روابط پکن و پیونگ‌یانگ، در یکی از بلندپایه‌ترین دیدارهای میان این متحدان در سال‌های اخیر استقبال کردند.

به گزارش ایسنا، «ژائو لجی» سومین مقام عالی‌رتبه پکن و از اعضای کمیته دائمی قدرتمند دفتر سیاسی حزب کمونیست چین، به کره‌شمالی مسلح به سلاح هسته‌ای سفر کرده و این دو کشور ۷۵ سال روابط دیپلماتیک خود را جشن گرفتند.

چین مهم‌ترین حامی اقتصادی و متحد دیپلماتیک کره‌شمالی است که مانع از تلاش‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل، در کنار روسیه، برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه دولت کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی در واکنش به افزایش آزمایش‌های تسلیحاتی این کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دولتی «شینهوا» پکن، ژائو لجی پس از شرکت در مراسم گشایش «سال دوستی چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره» که جمعه در پیونگ‌یانگ برگزار شد، امروز با کیم دیدار کرد.

به گزارش شینهوا، این مقام عالی‌رتبه چینی به کیم جونگ اون گفت کشورش «مایل به تقویت پیوند توسعه و تعمیق همکاری دوجانبه با جمهوری دموکراتیک خلق کره (نام رسمی کره‌شمالی) است.»

ژائو لجی به کیم گفت که چین مایل است «همکاری عملی و سودمند دوجانبه را برای دستیابی به نتایج جدید، ادامه حمایت متقابل قوی و حفظ منافع مشترک هر دو طرف ترویج کند.»

کیم جونگ اون هم به نوبه خود به ژائو لجی گفت کره‌شمالی مایل است «دوستی سنتی را تعمیق کند و فصل جدیدی در روابط جمهوری دموکراتیک خلق کره و چین بنویسد.»

تصویری که شینهوا از این دیدار منتشر کرده، ژائو و کیم را در حال لبخند زدن و دست دادن نشان می‌دهد. ژائو سومین مقام عالی‌رتبه چین، بعد از «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «لی‌ چیانگ» نخست‌وزیر چین است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره‌شمالی موسوم به «کی‌سی‌ان‌ای»، ژائو پیشتر در سخنرانی خود در مراسم روز جمعه که در کنار همتای خودش از کره‌شمالی «چو ریونگ هائه» برگزار شد، بر لزوم «باز کردن فصل جدیدی از دوستی چین و کره‌شمالی» تاکید کرد.

پیشتر رسانه‌های کره‌جنوبی خبر دادند که سفر ژائو احتمالا شامل برنامه‌ریزی برای سفر بعدی کیم به پکن باشد. آخرین مرتبه، کیم در سال ۲۰۱۹ و قبل از شروع پاندمی کرونا با شی جین‌پینگ ملاقات داشت و با سفر ژائو، یکی از رده‌بالاترین نشست‌ها طی سالیان گذشته میان دو کشور انجام شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) گرامیداشت سالگرد تولد رهبر کره شمالی
  • ریابکوف: جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت
  • ۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
  • گوترش خواستار راه حل مسالمت آمیز برای سودان شد
  • لاوروف در گفتگو با امیرعبداللهیان: اقدامات تحریک‌آمیز خطرناک است
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • پیگیری حل مشکلات جامعه عشایر از اولویت‌های دولت سیزدهم
  • ملاقات رهبر کره‌شمالی و مقام ارشد چین و گشایش «فصل جدید» روابط
  • شولتس برای مذاکره با پوتین شرط گذاشت