Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:10:01 GMT

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری «گل بهی» بوکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۹۰۷

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری «گل بهی» بوکان آغاز شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری زیر حوزه «گل بهی» از توابع بخش مرکزی این شهرستان در سال جاری آغاز شد.

سیامک صدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پروژه شامل سازه های ملاتی با حجم 2 هزار و 938 مترمکعب و سازه های گابیونی به حجم 58 مترمکعب بوده و برای احداث آن هفت میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین پیش بینی کرد که امسال از محل اعتبارات شهرستانی جهت اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان مبالغ قابل توجه دیگری اختصاص یابد.
صدقی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در عرصه های ملی و نقاط حادثه خیز عاملی مهم در پیشگیری از بروز سیلاب است که باید در نقاطی که از پیش مطالعه و آماده شده است، به اجرا درآید.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: سال گذشته در راستای حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک توسط سیلاب در سرشاخه ها و مناطق کوهستانی این شهرستان 59 طرح آبخیزداری در این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: این طرح ها در سه فاز و شامل هفت سازه سنگی ملاتی، 12 دستگاه سازه گابیونی (توری - سنگی) و 34 مورد سازه خشکه چینی در فاز نخست با هزینه بر سه میلیارد و 150 میلیون ریال اجرا شد.
به گزارش ایرنا عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
در بوکان 132 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 30 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است؛ بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي آبخيزداري بوكان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد

احمد محمدی راستی در گفتگو با خبرنگار مهر، از آغاز عملیات اجرایی احداث میدان ورودی شهر رزن از سمت پلیس راه رزن، قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهر رزن یکی از مبادی اصلی ورودی غرب کشور محسوب می‌شود و از طرفی شاهد نابسامانی بصری و عدم زیبای در ورودی شهر بودیم ساماندهی و اجرای میدان ورودی بسیار ضروری بود.

محمدی راستی افزود: مساحت این میدان یک و هفت دهم هکتار است که کارکردهای مختلفی برای آن پیش بینی شده است

وی اظهار داشت: در بحث اجرای فضای سبز و پارک و مهمتر از همه در بحث ترافیکی جهت ارتباط کنارگذر با ورودی شهر رزن این میدان کاربرد دارد.

شهردار رزن گفت: بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه اعتبار پیش بینی شده است که در ۳ فاز اجرا می‌شود.

محمدی افزود: در مرحله اول پس از زیر سازی بحث کشت گل در حاشیه میدان اجرا می‌شود و سپس رینگ کندروی خودرو اجرا و محیط گردشگری و پارک مرکزی در آن پیش بینی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با افتتاح این پارک خدمات حمل و نقل و گردشگری در شهر رزن ارتقا یابد.

کد خبر 6087060

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت دشتستان
  • بررسی روند عملیات اجرایی و میزان پیشرفت پروژه‌های امور آب و فاضلاب سلماس
  • پیشرفت ۷۰ درصدی عملیات اجرایی آبرسانی به مجتمع ۱۶ روستایی دیم قشلاق شهرستان ماکو
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • عملیات اجرایی میدان ورودی رزن آغاز شد
  • ۲۰۷ میلیون مترمکعب سیلاب‌های شمال کرمان مدیریت شد
  • آبگیری ۱۵ میلیون متر مکعبی سازه‌های آبخیزداری بندرلنگه