Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، علی حسین رعیتی‌فرد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: تلاش دشمن در تحریم‌های اخیر بر تضعیف جامعه کارگری بوده است.

وی با اشاره به اقدامات سازمان بسیج کارگری کشور برای افزایش بهره‌وری و تولید افزود: در بیش از ۲۵۰۰ واحد صنعتی بزرگ کشور، کارگران بسیجی با ترویج فرهنگ کار و تلاش، وجدان کاری، بهبود وضعیت تولید و افزایش بهره‌وری ساماندهی شده و آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان بسیج کارگری کشور گفت: طرح "ایران یار" طرحی بوده که از سال گذشته برای حمایت از تولید داخل در دستور کار بسیج کارگری کشور قرارگرفته است، سال ۹۷ بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز کشور از صنایع تولیدی کشور برای آشنایی با کالا‌ها تولید داخل و توانمندی‌های صنعتی نظام بازدید به عمل‌آورده‌اند.

رعیتی فرد با تأکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در استفاده از کالا‌های ایرانی در بین نسل آینده کشور ابراز کرد: بیش از ۱۶۰۰ مدیر واحد‌های صنعتی بزرگ با حضور در مدارس توانمندی و پیشرفت‌های صنعتی کشور را در بین دانش‌آموزان تشریح و تبیین کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن درصدد این بوده که تصویری که از ایران در عرصه بین‌الملل منعکس می‌کند کشوری فقیر و عقب‌مانده باشد که لازم است تا بر‌ای خنثی‌سازی اهداف دشمن، توانمند‌های صنعتی کشور به‌صورت و اشکال مختلف به‌درستی برای مردم تبیین شود.

رئیس سازمان بسیج کارگری کشور ادامه داد: در جنگ اقتصادی تعطیلی هر کارخانه و از دست رفتن اشتغال در حکم از دست رفتن یک سنگر و خاک‌ریز است، در جنگ اقتصادی امروز کشور کارخانه‌ها و کارگران در خط مقدم قرارگرفته‌اند.

رعیتی فرد عنوان کرد: باهمت جهادی و روحیه بسیجی می‌توان از گردنه‌های سخت اقتصادی پیش رو با موفقیت عبور کرده و حجم فعالیت‌های اقتصادی خود را سطح منطقه افزایش داد، جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و حفظ اشتغال موجود هدف نخست سازمان بسیج کارگری کشور از اجرای فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقایسه ابرقدرت های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر (+ اینفوگرافی)

از لحاظ تاریخی، بزرگترین اقتصادهای جهان آنهایی بوده‌اند که بر تجارت بین المللی خارج از کشور نیز تسلط داشته‌اند.

این اینفوگرافی که با استفاده از داده‌های موسسه پترسون برای اقتصاد بین‌الملل (PIIE) و سازمان تجارت جهانی تهیه شده، نشان ‌می‌دهد که چگونه سهم صادرات جهانی از نظر ارزش در ۱۵۰ سال گذشته برای برخی از قدرت‌های برتر جهان تغییر کرده است.

سهم صادرات کالا بین سال‌های ۱۸۷۰ تا ۲۰۲۲

به گزارش روزیاتو، در طول قرن نوزدهم، بریتانیا ثروتمندترین و پیشرفته‌ترین اقتصاد جهان بود. این اقتصاد صنعتی‌ترین اقتصاد جهان نیز بود و یک‌سوم جمعیت آن در بخش تولید مشغول به کار بودند.

در نتیجه، کالاهای نهایی بریتانیا به قدری کارآمد و ارزان تولید می‌شد که به طور گسترده در سراسر جهان خرید و فروش و تقریباً در هر بازار دیگری به راحتی یافت می‌شد.

علاوه بر این، امپراتوری بریتانیا از مستعمرات خود سود می‌برد و هند تا پایان قرن، ۴۲ درصد از صادرات آن را به خود اختصاص می‌داد.

در آن دوره، بریتانیا بر صادرات کالا تسلط داشت و پس از آن آلمان:

پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده در صادرات از بریتانیا و آلمان پیشی گرفت.

برخلاف اروپا و بسیاری از نقاط دیگر جهان که به دلیل جنگ دچار ویرانی و مشکلات اقتصادی شدند، ایالات متحده که از نظر تخریب فیزیکی نسبتاً خسارت‌ندیده باقی مانده بود با پایگاه صنعتی شدیداً تقویت‌شده‌ای ظهور کرد.

رشد آسیایی‌ها از دهه ۱۹۸۰ تا کنون

در طول دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰، ژاپن رشد سریع صادرات را عمدتاً توسط کالاهای الکترونیکی تجربه کرد و به یکی از بزرگترین شرکای تجاری ایالات متحده تبدیل شد.

امروزه چین بر بازار تجارت تسلط دارد و تقریباً ۱۵ درصد از کل کالاها را به خود اختصاص داده است.

صنعت تولید چین در ساخت تقریباً هر چیزی، از اقلام معمولی خانگی گرفته تا قطعات یکپارچه در تولید خودرو به «پیشگام» تبدیل شده است. برخی از محصولات اصلی تولیدی چین عبارتند از:

ابزارهای دقیق نیم‌رسانا یا نیمه‌هادی‌ها ماشین آلات صنعتی کامپیوتر و گوشی های هوشمند

از سال ۱۹۴۸، صادرات کالاهای جهانی از ۵۹ میلیارد دلار به ۲۴.۳ تریلیون دلار در سال ۲۰۲۲ رسیده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان
  • اهداف ايران خودرو در سال جهاد اقتصادي
  • دستمزد کارگران در سال جاری تغییر می کند؟
  • پویش «حداقل دستمزد ۱۵میلیونی» توسط نمایندگان کارگری
  • رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • آیا دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • کارگران بخوانند/ رقم دستمزد ۱۴۰۳ امروز تغییر می‌کند؟
  • حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟
  • مقایسه ابرقدرت‌های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر
  • مقایسه ابرقدرت های اقتصادی در عرصه صادرات در ۱۵۰ سال اخیر (+ اینفوگرافی)