Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-23@10:23:09 GMT

واسونک ؛ محمد نوری

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۹۵۶

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

جینگ و جینگ ساز میاد از بالای شیراز میاد
شازده دوماد غم نخور نومزدت با ناز میاد
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا
کی به حجله؟ کی به حجله؟ شازده دوماد با زنش
کی بگرده دور حجله؟ خواهره کوچیکترش
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک باد
سر کوچه عروس خانوم شاخه گل کردند سوار
سر کوچه شازده دوماد صد شتر کردند قظار
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
من منم و من منم و کاکوی دوماد منم
دست بدید دستبند ببندم کاکوی دوماد منم
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
در خونه ی عروس خانم آب رکنی رد میشه
چوب بیارید پل ببندید عروس خانم رد بشه
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
راه شیراز دوره و آب بوشهر شوره شور
ما میریم عروس بیاریم چشمه دشمن بشه کور
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا، ایشالله مبارک بادا
این طرف تخت طِلا و اون طرف تخت طِلا
شازده دوماد روش نشِسته، می کنه شکرخدا
باد اومد بارون گرفت و آب اومد نودون گرفت
سوریا گویین مبارک کار ما انجوم گرفت
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا
یار مبارک بادا ایشالله مبارک بادا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قطعه «واسونک» که با تعبیر عامه «یار مبارک بادا» نیز مشهور شده، قطعه‌ قدیمی شیرازی است که اجراهای فراوانی از آن وجود دارد. پیش از این، اجرای این قطعه موسیقی توسط گروه رستاک را در تابناک شنیده‌اید و اکنون اجرای این قطعه توسط استاد محمد نوری را به همراه توضیحش در تابناک می‌بینید و می‌شنوید. ذکر این توضیح ضروری است که کیفیت تصویر و صدای این اجرای صحنه‌ای بالا نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ریتم موسیقی موزیک واسونک محمد نوری ویدیو موسیقی ایران موسیقی ایرانی موسیقی پاپ موسیقی سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند

به گزارش جام جم آنلاین،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد مشرف در آیین شکرانه خدمت در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خادمان آستان در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: خدمات آستان در میزبانی از زائران را می‌توان در حوزه‌های انتظامات، پذیرایی، امنیتی و خدماتی و نیز حوزه رویدادهای فرهنگی بصرتی ترسیم کرد.

 وی با اشاره به عرصه‌های خدمت خادمان در بستر انتظامات و پذیرایی به خدمات‌رسانی توأم با تأمین فضای امن و آرام برای زائرین و مجاوران در طول ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: خادمان حرم کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام در تمام روزهای ماه مبارک رمضان به‌ویژه لیالی قدر، میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر بانوی کرامت بودند.

 مشرف گزارشی از موکب‌های پذیرایی از زائران در حرم مطهر و میزبانی مخلصانه خادمان ارائه و به اهمیت ایجاد فضای مطلوب و دلنشین با حضور زائران اشاره کرد و یادآور شد: ضیافت افطار ساده حرم مطهر همه روزه با بیش از ۱۳ هزار پرس غذا برگزار شد.

 وی با بیان این که بالغ بر ۳۹۰ هزار افطاری ساده در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد، اظهار کرد: بالغ بر ۱۷۰ هزار افطاری غذای گرم نیز در ماه مبارک رمضان تقدیم زائران و مجاوران حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شد.

 معاون فرهنگی حرم مطهر ضمن تشریح خدمات چایخانه حضرتی حرم مطهر بانوی کرامت، به موضوع اسکان زائران نوروزی در صحن‌ها و شبستان‌های حرم مطهر اشاره و اظهار کرد: ارائه خدمات شبانه‌روزی در حوزه بهداشت و درمان با مشارکت خادمان پرتلاش درمانگاه، بخش فوریت‌های پزشکی مجموعه هلال‌احمر از دیگر خدمات ارائه شده در این ایام بود.

 وی گل‌آرایی ضریح و صحن‌ها و اهدای گل به زائران در ایام موالید را از دیگر اتفاقات زیبای ماه مبارک رمضان دانست و با بیان این که بیش از ۱۱ هزار شاخه گل تقدیم زائران حضرت شد، خاطرنشان کرد: روزانه قریب به ۱۶ هزار قرص نان نیز در نانوایی حرم مطهر پخت و تقدیم زائران کریمه اهل‌بیت علیهم‌السلام شد.

 مشرف در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از خدمات فرهنگی آستان در ماه مبارک رمضان ارائه و خاطرنشان کرد: فضاسازی حرم مطهر در مناسبت‌های مختلف و برپایی محافل بزرگ ترتیل‌خوانی قران کریم و مناجات خوانی از جمله برنامه‌های فرهنگی این ایام بود.

 وی به منویات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اهالی قرآن و تقدیر ایشان از برنامه خوب محفل قرآنی حرم مطهر بانوی کرامت در قم و انعکاس ملی و بین‌المللی آن اشاره و اظهار کرد: خانواده‌ها با حضور در شبستان امام خمینی (ره) به صوت خانوادگی در کنار قرآن با حافظان قرآن کریم همراه و هم‌نوا شده، آیات الهی را زمزمه و تلاوت کردند.

 معاون فرهنگی حرم مطهر گزارشی از چهار محفل قرآنی در کنار چهار محفل مناجات خوانی شبانه و توسل در شب‌های ماه مبارک رمضان ارائه و تصریح کرد: برنامه‌های مناجات خوانی تحت عناوینی چون؛ شب‌های بندگی، فیض سحر، محفل عرش و محفل دعاخوانی برگزار شد.

 اجرای بیش از ۱۸ هزار دقیقه برنامه زنده تلویزیونی در قالب ترتیل‌خوانی، مناجات و محفل ویژه‌برنامه‌هایی رمضانی با مشارکت شبکه‌های ملی و ماهواره‌ای و پخش و انعکاس آن در فضای مجازی از دیگر محورهای گزارش حجت‌الاسلام‌والمسلمین مشرف بود.

 وی پاسخگویی به شبهات و تصحیح قرائت نماز را از دیگر رویکردهای مستمر حرم مطهر در ماه مبارک رمضان دانست و یادآور شد: ویژه‌برنامه سحرگاهی دلبران همه‌روزه به‌صورت سحرگاهی با مشارکت شبکه قرآن برگزار شد؛ ویژه‌برنامه لحظه افطار نیز تحت عنوان بهارترین بهار نیز کاری مشترک بود که در شبکه قرآن پخش شد، این برنامه از پربیننده‌ترین برنامه‌های صداوسیما بود.

 معاون فرهنگی حرم مطهر به برپایی محفل روزه اولی‌ها ویژه دختران و پسران نوجوان اشاره و اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه بهارترین بهار و ویژه‌برنامه‌های بانوان در ماه مبارک رمضان از دیگر برنامه‌های رمضانی حرم مطهر بانوی کرامت بود.

 وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش شبانه‌روزی بیش از ۱۲ هزار خادم حرم مطهر بانوی کرامت در ماه خدمت خالصانه به روزه‌داران ضیافت الهی، از تمام کسانی که در برپایی مراسمات آستان مقدس نقش‌آفرین بودند تشکر و از همیاری و همدلی تمام خادمان با یکدیگر تقدیر کرد.

 مشرف با تاکید بر اهمیت خدمت به خلق خدا در کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام خاطرنشان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند، اگر کسی حاجتی از حاجات مسلمانی را روا بدارد؛ خداوند او را به ثواب و پاداش خدمت شایسته به خدا نائل ساخته، ذات اقدس الهی جز بهشت بر او راضی نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • طرح بازرسان و ناظران افتخاری اجرا می‌شود
  • تو فلسطینی و تنها نگران تو منم
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • تبریک روز معمار ۱۴۰۳ + متن ادبی و پیام
  • خانه خوبان ؛ محمد نوری
  • سریال‌های طنز همیشه حساسیت‌ برانگیز هستند/ ادامه «نون خ»؟ هنوز معلوم نیست
  • صف طویل تعمیر خودروهای مردم/ بی‌کیفیت‌ترین قطعات چینی به ایران می‌آیند؟
  • تبریک روز معمار ۱۴۰۳ + متن، عکس نوشته، پیام و پوستر Architecture Day
  • سپاه پاسداران مولودِ مبارک انقلاب است