Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@16:16:57 GMT

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری «گل بهی» بوکان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۴۹۸۴

عملیات اجرایی پروژه آبخیزداری «گل بهی» بوکان آغاز شد

سیامک صدقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این پروژه شامل سازه های ملاتی با حجم 2 هزار و 938 مترمکعب و سازه های گابیونی به حجم 58 مترمکعب بوده و برای احداث آن هفت میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه می شود.
وی همچنین پیش بینی کرد که امسال از محل اعتبارات شهرستانی جهت اجرای عملیات آبخیزداری در سطح این شهرستان مبالغ قابل توجه دیگری اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صدقی اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری در عرصه های ملی و نقاط حادثه خیز عاملی مهم در پیشگیری از بروز سیلاب است که باید در نقاطی که از پیش مطالعه و آماده شده است، به اجرا درآید.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: سال گذشته در راستای حفاظت خاک و جلوگیری از حمل خاک توسط سیلاب در سرشاخه ها و مناطق کوهستانی این شهرستان 59 طرح آبخیزداری در این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: این طرح ها در سه فاز و شامل هفت سازه سنگی ملاتی، 12 دستگاه سازه گابیونی (توری - سنگی) و 34 مورد سازه خشکه چینی در فاز نخست با هزینه بر سه میلیارد و 150 میلیون ریال اجرا شد.
به گزارش ایرنا عملیات آبخیزداری شامل اقدامات بیولوژیکی و بیومکانیکی است که اجرای آنها مانع از رسوب و فرسایش خاک می شود و این مهم در توسعه حفاظت از خاک، افزایش منابع آب های زیرزمینی و توسعه بسترهای اقتصادی و اجتماعی بسیار اثرگذار است.
در بوکان 132 هزار هکتار مرتع وجود دارد که 30 هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، 70 هزار هکتار مراتع درجه 2 با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است؛ بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
7510/6185/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی اقتصادی و اجتماعی منابع طبیعی و آبخیزداری چینی بوکان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۴۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: پارسال، پیرو ابلاغیه از وزارت کشور بحث اتصال استان با اولویت شهر بیرجند به فیبر نوری مطرح و مسیر اداری و هماهنگی با شهرداری و تصویب در شورا انجام شد و ظرف ۱۰ روز آینده عملیات اجرایی اتصال بیرجند به فیبر نوری آغاز می‌شود.

بهی با بیان اینکه طبق قرارداد این طرح طی یک سال به پایان می‌رسد، افزود: البته تاکید ما بر این است که عملیات اجرایی اتصال به فیبر نوری در بیرجند که ۱۰۰ کیلومتر و برای ۶۵ هزار خانوار بیرجندی است، طی ۶ ماه به پایان برسد و در سه ماهه سوم امسال این خانوار‌ها به شبکه فیبر نوری متصل شوند.

وی افزود: هم اکنون سرعت اینترنت در adsl، ده مگابیت بر ثانیه است که با استفاده از فیبر نوری به سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا گاهاً یک گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: بعد از بیرجند سایر شهر‌های استان نیز در برنامه اتصال به فیبر نوری هستند و امسال شاهد اتصال آنها به این بستر خواهیم بود.

به گفته وی از ابتدای دولت تاکنون ۳۵۳ روستا در استان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل شدند که ۳۱ هزار خانوار را شامل می‌شود.

بهی گفت: اتصال ۵۰۰ کیلومتر از روستا‌ها در سال جاری در برنامه قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی بهسازی در ۹۲ روستای کبودرآهنگ
  • ۹۲۷ سازه آبخیزداری در اردبیل اجرایی شد
  • آبگیری ۱۱۰ میلیون مترمکعبی سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • آغاز طرح احداث کمربندی غربی شهر ملارد
  • ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آبگرفتی معابر و سرریز شدن سازه‌ آبخیز داری در بندرخمیر+فیلم
  • آبگرفتی معابر و سرریز شدن سازه‌های آبخیز داری در بندرخمیر+فیلم
  • سازه اصلی پل انجیرلو به اتمام رسیده است