Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:56:06 GMT

تاکید تونس و فرانسه بر توقف فوری درگیری‌های لیبی

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۰۷۶

تاکید تونس و فرانسه بر توقف فوری درگیری‌های لیبی

وزرای خارجه تونس و فرانسه در جریان گفت‌وگویی تلفنی بر ضرورت توقف فوری درگیری‌های نظامی در لیبی تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از الیوم‌السابع،  وزارت خارجه تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد که خمیس‌الجهیناوی، وزیر خارجه این کشور در جریان تماس تلفنی با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود بر لزوم توقف فوری درگیری‌های نظامی در لیبی، از سرگیری روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و همچنین گسترش روابط تونس و فرانسه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه همچنین آمده است که وزرای خارجه تونس و فرانسه در جریان این گفت‌وگوی تلفنی بر اهمیت اجرایی شدن نتایج دیدار میان فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی و خلیفه حفتر، فرمانده کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی که اواخر ماه فوریه در ابوظبی برگزار شد، به اتفاق نظر رسیدند.

وزرای خارجه تونس و فرانسه خواستار افزایش تلاش‌ها جهت ترغیب طرف‌های لیبیایی به توقف فوری جنگ شدند.

در همین راستا، جهیناوی و لودریان بر نقش محوری سازمان ملل و غسان سلامه، فرستاده این سازمان به لیبی در حمایت از تلاش‌های صورت گرفته جهت حل و فصل سیاسی بحران این کشور تاکید کردند.

از سوی دیگر، غسان سلامه اعلام کرد: امیدوارم تماس‌هایی که با طرف‌های لیبیایی برقرار شده، نتیجه‌بخش باشد و سازمان ملل تلاش دارد طرف‌های لیبیایی را پیش از ماه مبارک رمضان در هفته نخست ماه مه جمع کند.

وی تاکید کرد: همچنان سختی‌هایی در روند برقراری ثبات در لیبی که از سال ۲۰۱۱ شاهد ناآرامی است، وجود دارد.

فرستاده سازمان ملل به لیبی همچنین گفت: قبل از حمله نظامی خلیفه حفتر برای کنترل بر طرابلس تمامی شرایط برگزاری کنفرانس ملی در اواسط آوریل برای انجام تمهیدات انتخابات لیبی آماده بود اما برگزاری این کنفرانس به تعویق افتاد.

غسان سلامه تصریح کرد: برای بهبود اوضاع لیبی به حمایت گسترده جامعه جهانی نیاز داریم.

از سوی دیگر، کمیساریای سازمان ملل در امور آوارگان اعلام کرد که عصر روز چهارشنبه ۳۲۵ پناهجو در سایه وخامت امنیت و تشدید خشونت در نزدیکی طرابلس به مرکز نگهداری در "الزاویه" واقع در شمال غرب این کشور منتقل شدند.کمیساریای عالی سازمان ملل آزادی ۳ هزار تن که همچنان بازداشت هستند را خواستار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند

وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین، روز دوشنبه گروه هفت را به "پایبندی به ذهنیت جنگ سرد، تشکیل گروه‌های انحصاری، تشدید تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و مشارکت در حمایت‌گرایی تجاری" متهم کرد.

این گروه هفته گذشته نشستی برگزار کرد و در آن نگرانی‌های خود را در مورد شیوه‌های تجاری چین و همچنین رفتار آن در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان ابراز کرد. 

وانگ از گروه هفت خواست تا از مداخله در امور داخلی سایر کشور‌ها و آسیب رساندن به توسعه سایر کشور‌ها دست بردارد.

فایننشال تایمز پیش از این اعلام کرد وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند. وزارت خارجه آمریکا آمادگی واشنگتن را برای اتخاذ تدابیر اضافی علیه شرکت‌های چینی برای حمایت احتمالی از مجتمع نظامی-صنعتی روسیه اعلام کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روایت رهبر انقلاب از توصیه‌‌ها به ایشان برای پذیرش خواسته‌های آمریکا
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • توافقات نشست مشورتی رهبران الجزایر، تونس و لیبی
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان توقف فوری جنگ علیه غزه شد
  • عربستان : توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود
  • توافق مبادله اسرا؛ تنها راه توقف حمله به رفح
  • مکرون: فرانسه خواستار استقرار آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است
  • یونیسف خواستار توقف فوری کشتار کودکان در فلسطین شد
  • چین: گروه ۷ تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای را تشدید می‌کند
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است