Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-16@10:07:06 GMT

اولین واکسن مالاریا در آفریقا عرضه شد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۱۹۰

به گزارش مهر، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد اولین و تنها واکسن مالاریا در کشور آفریقایی مالاوی در قالب بخشی از برنامه پایلوت در راستای حفاظت از صدهاهزار کودک زیر ۵ سال در مقابل یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های جهان اجرا شد.

بعد از گذشت ۳۰ سال در عرصه تولید این واکسن، بالاخره RTS,S به عنوان اولین و تنها واکسن تولید شد و اثبات شده است که می‌تواند به شکل قابل توجهی موجب کاهش مالاریا در کودکان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آزمایشات بالینی مشخص شد که این واکسن می‌تواند از ۴ مورد از ۱۰ مورد ابتلاء به مالاریا پیشگیری کند.

مالاوی اولین کشور آفریقایی است که RTS,S برای کودکان ۲ ساله آن قابل دسترس شده است. در هفته‌های آینده این واکسن در کشورهای غنا و کنیا هم عرضه خواهد شد.

طبق گزارش این سازمان، این واکسن می‌تواند راهکار جدیدی برای نجات جان دهها هزار کودک باشد.

مالاریا یکی از کشنده‌ترین بیماری‌های جهان است که طبق آمار سازمان بهداشت جهانی، هر دو دقیقه یک کودک جانش را به خاطر این بیماری از دست می‌دهد. اکثر مرگ‌های ناشی از این بیماری در افریقا روی می‌دهد که بیش از ۲۵۰ هزار کودک در سال بر اثر این بیماری می‌میرند.

کودکان زیر ۵ سال در معرض بیشتر ابتلاء به این بیماری هستند. مالاریا در جهان سالانه موجب مرگ ۴۳۵ هزار نفر می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، نیجریه به عنوان نخستین کشور در جهان استفاده از واکسن جدید Men۵CV (با نام تجاری MenFive) را که از مردم در برابر پنج سویه اصلی باکتری مننگوکوک (A و C و W و Y و X) محافظت می‌کند و توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه شده است، آغاز کرد.

این واکسن محافظت بیشتری را نسبت به واکسن مننژیت فعلی مورد استفاده در بیشتر مناطق آفریقا که فقط در برابر سویه A موثر است، ایجاد می‌کند و این پتانسیل را دارد که به طور قابل توجهی موارد ابتلا به مننژیت را کاهش دهد

این واکسن کونژوگه چند ظرفیتی جدید بر پایه مشارکتی بین سازمان غیرانتفاعی PATH و شرکت سرم انستیتو هند به مدت ۱۳ سال در حال توسعه بوده است و در نهایت در ۲۰۲۳ توانست توصیه WHO را دریافت کرد. دولت بریتانیا هم به پروژه ساخت این واکسن کمک مالی کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • به این دلایل به کودکتان زیاد بستنی ندهید
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • نتایج امیدوارکننده آزمایش مقدماتی یک واکسن برای شایع‌ترین بیماری آمیزشی
  • آبله مرغان؛ بیماری شایع اولین فصل سال
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟
  • بازار مسکن پایتخت در اولین ماه سال/ فروشنده ها غیب شده اند
  • اقبال سیستم روسی «میر» در آفریقا
  • نخستین واکسن ۵ ظرفیتی مننژیت در نیجریه تزریق شد