Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه میزان آب دریاچه ارومیه از مرز چهار میلیارد مترمعکب گذشت، گفت: میزان آب این دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 2 میلیارد مترمعکب افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، کیومرث دانشجو روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره اینکه بارندگی‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به بیش از 479 میلی متر رسیده، گفت: میزان بارش‌های این حوضه نسبت به سال آبی گذشته 61 درصد و نسبت به مدت متوسط بلندمدت بیش از 67 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه بیش از یک میلیارد و 500 میلیون مترمکعب آب سدهای استان از ابتدای سال آبی جاری به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده، ادامه داد: نزدیک به 935 میلیون مترمکعب از این رقم تنها از ابتدای فروردین‌ماه تاکنون به سمت دریاچه رهاسازی شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به تشریح آخرین وضعیت دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: تراز سطح آب دریاچه در حال حاضر به یکهزار و 271 متر و 50 سانتی متر رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 سانتی‌متر و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه 1397) حدود 123 سانتی‌متر افزایش یافته است.
دانشجو ادامه داد: وسعت فعلی دریاچه ارومیه نیز به گستره سه هزار کیلومتر مربع رسیده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 677 کیلومترمربع و در مقایسه با ابتدای سال آبی جاری بیش از یکهزار و 242 کیلومترمربع افزایش پیدا کرده است.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال/از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.
3214/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي درياچه اروميه ستاد احيا آب منطقه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، براساس اعلام  روابط عمومی شرکت پتروشیمی ارومیه؛ بررسی کارنامه درآمدی پتروشیمی‌های بورسی در سال گذشته حکایت از افزایش درآمد تعدادی از پتروشیمی‌های بورسی دارد که پتروشیمی ارومیه نیز جزو آنهاست.

بر اساس ارقام تجمیعی فروش ماهانه ۱۴۰۲ مشخص می‌شود که پتروشیمی ارومیه موفق عمل کرده ‌و توانسته با ثبت یک‌هزار و ۸۰۸میلیارد تومان درآمد در بین پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور قرار بگیرد.

ارزیابی و مقایسه درآمد پتروشیمی ارومیه در سال ۱۴۰۲ با سال ۱۴۰۱ ازافزایش دوبرابری این شرکت خبر می‌دهد که در طول دوره فعالیت این شرکت بی‌سابقه بوده‌ و می‌توان گفت نویدبخش روزهای خوب برای پتروشیمی ارومیه است.

  پتروشیمی ارومیه در سال گذشته علاوه بر قرار گرفتن در بین پردرآمدترین پتروشیمی‌های کشور؛ با ۲۰ درصد افزایش تولید در اسفندماه، رتبه چهارم شرکت‌های صنعت پتروشیمی کشور را در زمینه افزایش تولید به خود اختصاص داده‌است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • پتروشیمی ارومیه در جمع پردرآمدترین پتروشیمی‌های بورسی کشور
  • صرفه جویی ۱۴ میلیون مترمکعبی آب با انسداد چاه‌های غیرمجاز در آذربایجان‌غربی
  • ۵.۳ کیلومتر از رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه لایروبی شد
  • خروش زرینه رود به سمت دریاچه ارومیه + فیلم | آب تنه درختان اطراف رودخانه را هم گرفت
  • لایروبی ۵۲.۳ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • پربازدیدهای خبرگزاری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • عکس/ جشنواره فرهنگی، ورزشی دریاچه ارومیه
  • تصاویر| جشنواره دریاچه ارومیه