Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@06:19:24 GMT

گیلان بالغ بر 150 روحانی ایثارگر دارد

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۵۵۲۷۴

گیلان بالغ بر 150 روحانی ایثارگر دارد

به گزارش ایکنا از گیلان، عبدالله پاکاری،‌ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز،‌ 5 اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی روحانیت شاهد و ایثارگر گیلان با آیت‌الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، با اشاره به نقش روحانیت در شکل‌گیری، تداوم و حفظ انقلاب و ارزش‌های اسلامی، اظهار کرد‌: همواره روحانیت به عنوان قشر پیشتاز و پیشگام در عرصه‌های دفاع از حریم اعتقادات و آرمان‌ها شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امروز روحانیون ایثارگر نقش برجسته‌ای در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و الگوسازی برای نسل جوان جامعه دارند، تصریح کرد:‌ طی سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به شهدای روحانی و روحانیون ایثارگر داشتیم.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با اشاره به وضعیت روحانیون ایثارگر استان، گفت:‌ 153 روحانی شهید در گیلان داریم که تقدیم اسلام و انقلاب شده اند. همچنین بالغ بر 150 نفر طلبه جانباز و ایثارگر داریم که در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند و آمار قابل توجهی است.

پاکاری با تاکید بر لزوم معرفی شهدای روحانی و روحانیون ایثارگر و تبیین جایگاه روحانیت از دوران انقلاب و دفاع مقدس تاکنون، خاطرنشان کرد:‌ در این راستا برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده که از جمله آن می‌توان به برگزاری یادواره‌های تخصصی شهدای روحانی در شرق، غرب و مرکز استان اشاره کرد. همچنین با توجه به اقامت نیمی از روحانیون ایثارگر گیلان در سایر استان‌ها، همایش ایثارگران طلبه و روحانی را در قم برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه 57 حسینیه شاهد و ایثارگر در گیلان به ثبت رسیده است، متذکر شد:‌ مدیریت فرهنگی غالب این حسینیه‌ها با روحانیون ایثارگر است.

این مقام مسئول از حضور بالغ بر چهار هزار فعال قرآنی شاهد و ایثارگر در گیلان خبر داد و اضافه کرد:‌ بنیاد شهید گیلان در سال 96 رتبه سوم و در سال 97 رتبه دوم مسابقات کشوری قرآن کریم خانواده‌های شاهد و ایثارگر کشور را کسب کرد. همچنین یکی از روحانیون ایثارگر ما در جشنواره ملی ایثار حائر مقام کشوری شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن روحانیون ایثارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حجت الاسلام افشار امام جمعه‌ی شهر چرام در این نشست گفت: شهیدان با جانفشانی خود مقابل ظلم ایستادگی کردند و میهن را با فدا کردن جان خود حفظ کردند.
جمع آوری آثار شهدای روحانی و ارسال به کمیته جمع آوری، برنامه ریزی جهت حضور طلاب در کنگره شهدای شهرستان و تبلیغ از طریق تریبون مساجد از مصوبات این نشست بود.

دیگر خبرها

  • آیت‌الله العظمی دوزدوزانی تبریزی: روحانیت فقط به عبا و عمامه نیست/ اشتباه عالِم مانند اشتباه فرد عادی نیست، عده‌ای را منحرف می کند/ روحانی واقعی برای تربیت دینی و انسانی باید تلاش و تبلیغ کند‌
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • گردهمایی طلاب و روحانیون شهرستان چرام
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع
  • اعزام ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج
  • ۵۵ ایثارگر زنجانی به سفر معنوی حج تمتع اعزام می‌شوند
  • پیگیری تبدیل وضعیت نیرو‌های ایثارگر در شرکت آبفای استان یزد
  • اقدام مهم مراجع تصمیم‌ساز برای رفع مشکلات ایثارگران
  • نشست هم‌اندیشی‌ تشکل‌های شاهد و ایثارگر برگزار شد