Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر سرتیپ حاتمی در حاشیه کنفرانس امنیتی مسکو، با وزیر دفاع صربستان دیدار و پیرامون مسائل منطقه و دوجانبه گفت‌و‌گو کردند.

وزیر دفاع دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با ابراز امیدواری نسبت به ارتقاء سطح مناسبات دو‌جانبه، متناسب با ظرفیت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور، گشایش دفتر وابستگی نظامی این کشور در تهران را زمینه‌ساز توسعه بیش از پیش همکاری‌های دفاعی و امنیتی بین ایران و صربستان ‌توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی در بخش دیگری از با انتقاد شدید از اعلام مواضع خصمانه و کینه‌توزانه آمریکایی‌ها در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این مواضع غیراصولی آمریکایی‌ها در شرایطی اتخاذ می‌شود که جمهوری اسلامی ایران خود قربانی تروریسم است و تاکنون حدود 20 هزار نفر از مردم مظلوم و بی‌گناه در اثر حادثه‌های تروریستی به دست جنایتکاران بین‌المللی شهید شده‌اند.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیروی پیشرو، انقلابی و در خط مقدم مقابله با تروریسم منطقه‌ای دانست و تاکید کرد: آمریکایی‌ها سعی دارند با تضعیف این سازمان قدرتمند و ضداستکباری مواضع جمهوری اسلامی ایران را در منطقه و در مقابله با گروهک‌های تکفیری ـ صهیونیستی تضعیف و خدشه‌دار سازند.

وی با محکوم کردن این اقدام ترامپ خاطرنشان کرد: هر چند جمهوری اسلامی ذره‌ای برای این رفتارهای غیرقانونی و فاقد اصول و قواعد بین‌المللی ارزش و اعتبار قائل نیست ولی معتقدیم که آمریکایی‌ها در شرایطی که در استیصال قرار گرفته‌اند با برخوردهای دوگانه ‌و متضاد در عرصه بین‌المللی و جهانی در پی ناامن‌سازی و بی‌ثباتی منطقه‌اند.‌

وزیر دفاع صربستان نیز در این دیدار با تشکر از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایرنا در بازگشایی دفتر وابستگی نظامی سفارت صربستان در ایران اظهار کرد: در حاضر حاضر از روابط دوجانبه خوبی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.

الکساندر ولین با انتقاد از دخالت برخی کشورها در ارتباطات میان کشورهای دوست اظهار داشت: برخی کشورها به خود اجازه می‌دهند با رویکرد دخالت‌جویانه و ظالمانه ‌در روابط سایر کشورها دخالت کنند.

وی تاکید کرد: صربستان با توجه به علائق و منافع ملی خود تصمیم می‌گیرد و اجازه نخواهد داد هیچ کشوری در سیاست‌های راهبردی‌اش دخالت کند و بر این اساس از روابط خوب و تنگاتنگی با جمهوری اسلامی ایران برخوردار هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرزهای دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899452

دیگر خبرها

  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • بیانیه وزارت خارجه در سالگرد واقعه طبس و شکست آمریکا
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود