Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان وزیر نیرو امروز پنج‌شنبه در سفر به استان گیلان، سد لاستیکی باغبانان شهرستان فومن را افتتاح کرد.

احداث این سد که ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته، از سال ۱۳۹۴ توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان آغاز شده و امروز به بهره‌برداری رسید.

سد لاستیکی باغبانان با هدف بهبود آبیاری اراضی کشاورزی پائین دست، کاهش فرسایش در رودخانه و تثبیت بستر سازه های موجود، استفاده از آب مازاد رودخانه ماسوله رودخان جهت تغذیه کانال فومنات، تغذیه آب زیرزمینی، ساماندهی رودخانه و بهره برداری تفریحی و توریستی و پرورش آبزیان احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سد ۲.۵ متر ارتفاع دارد، طول تاج سرریز آن ۵۳ متر، حجم مخزن ۱۲۰ هزار متر مکعب و حجم قابل تنظیم سالیانه آن ۱۵ میلیون متر مکعب است.

برای اولین بار در ساخت این سد از لاستیک یک تکه و به منظور جلوگیری از پدیده کاویتاسیون از بالچه هدایت روی بدنه لاستیک طراحی شده است که موجب استحکام و طول عمر سد می‌شود.

سدلاستیکی باغبانان در پنج کیلومتری جاده فومن به سمت ماسوله روی رودخانه ماسوله رودخان واقع شده است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی و آگاهی شهرستان به همراه کارشناس اداره تعزیرات در پی کسب خبری مبنی بر احتکار انواع لاستیک‌های خارجی در انبار منزلی واقع در یکی از شهرک‌های شهرستان، موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران پس از انجام تحقیقات لازم و کسب اطمینان از درستی موضوع در محل حضور و در بررسی‌های صورت‌گرفته ۵۰۰ حلقه انواع لاستیک خارجی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ارزش لاستیک‌های احتکاری توسط کارشناسان مربوطه ۸۰ میلیارد ریال ارزیابی شده است، تصریح کرد: متهم با تشکیل پرونده برای رسیدگی قانونی به اداره تعزیرات حکومتی تحویل داده شد.

کد خبر 6081818

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلو ولت تاریخانه دامغان
  • بهره برداری از پروژه‌های عمرانی و آغاز عملیات فیبر نوری شهرستان میامی
  • بهره برداری از یک واحد تولیدی در ابهر
  • کشف انبار لاستیک‌های قاچاق در بروجرد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • برگزاری جلسه تحویل خط انتقال آب روستای آغبلاغ ولدیان شهرستان خوی
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • قطعی برق برخی مناطق شهری و روستایی در ۷ شهرستان گیلان