Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی شورای نگهبان گفت: مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس هنوز برای ما در شورای نگهبان ارسال نشده است که به محض ارسال بررسی می‌کنیم. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ عباسعلی کدخدایی در حاشیه برگزاری دومین دوره رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران درباره این رقابت‌ها، گفت: شبیه‌سازی مراجع داوری یا قضایی مراجع تخصصی است که سال‌ها در دنیا اتفاق افتاده و بین دانشجویان مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: شبیه‌سازی در دوره‌های مختلف در بین برخی دانشجویان ما صورت می‌گیرد و در این حوزه مشغول هستند که پیشنهاد دادند این شبیه‌سازی در شورای نگهبان نیز اتفاق بیافتد.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: استقبال بسیار خوبی از دوره اول این رقابت‌ها شده که در این دوره نیز ۴۰۰ نفر شرکت کردند و امروز هم آخرین دوره برگزار شد. در این دور از رقابت‌ها به گروه‌های برتر نیز جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان گفت: هدف این است که با توجه به اینکه در حوزه حقوق اساسی علاقمندان زیادی داریم، اما اطلاع درست و کافی وجود ندارد، این حوزه تقویت شود که این کار صورت گرفته است.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه در تامین مباحث حقوقی اساسی نیاز‌هایی وجود دارد، اظهار داشت: همین علاقمندی در چند هقته گذشته نشان می‌دهد که علاقه به حقوق اساسی بسیار زیاد است. امیدواریم برنامه‌های وسیع‌تری در حوزه حقوق اساسی و وظایف شورای نگهبان انجام بدهیم.

وی تاکید کرد: این دوره شبیه‌سازی مقطعی برای تربیت دانشجویان برای منابع انسانی است که امیدواریم دوستان ما بتوانند در این حوزه موفق شوند.

سخنگوی شورای نگهبان درباره شبیه سازی، گفت: عموما در این دوره‌ها، دانشجویان و علاقمندان باید شرایط فرضی را بررسی کرده و بر اساس نظر شورا، نظرشان را اعلام کنند، در نهایت از نظرات شورا نیز باید دفاع کنند.

وی درباره «طرح دو فوریتی تقویت سپاه در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا» نیز گفت: این طرح در جلسه شورا بررسی شد و نهایتا به این جمع‌بندی رسیدیم که با قانون اساسی و شرع مطابق بود و هیچگونه مغایرتی ندارد، بنابراین، طرح را به مجلس ارسال کردیم تا روال قانونی طی شود.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: مصوبه مجلس درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس هنوز برای ما در شورای نگهبان ارسال نشده است که به محض ارسال بررسی می‌کنیم.

کدخدایی تصریح کرد: در مسیر اصلاح قانون انتخابات کارشناسان ما راهنمایی‌ها و کارشناسی‌های لازم را داشتند. امیدواریم به گونه‌ای باشد کمک کنند انتخابات سالمی باشد.

وی در پایان گفت: نمی‌دانم طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به این انتخابات برسد یا خیر، اما بررسی‌های لازم در ۲۰ روز اول انجام می‌شود و در صورت نیاز اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شورای نگهبان اصلاح قانون انتخابات رقابت علمی کدخدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت : گفت: رأی‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه کاملاً الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی شعبانی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ۶ حوزه انتخابیه استان کرمانشاه، تکلیف ۵ حوزه انتخابیه مشخص‌شده و تنها حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه است که به دور دوم کشیده شد.

وی افزود: در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه کرمانشاه از ۳ کرسی تعلق گرفته تنها تکلیف یک کرسی با منتخب شدن محمد رشیدی مشخص شده و نتیجه ۲ کرسی دیگر به دور دوم کشیده شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه بابیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس در ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه آقایان عبدالرضا مصری، جهانبخش امینی، فضل‌الله رنجبر و ابراهیم رحیمی زنگنه ۴ نامزدی هستند که در بازه زمانی تعیین شده ۱۳ اردیبهشت تا ۲۰ اردیبهشت به تبلیغات خواهند پرداخت.

وی تفاوت دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه را در تمام الکترونیکی برگزار شدن آن عنوان کرد و گفت: برخلاف دوره اول که به‌صورت صدور تعرفه، نوشتن رأی در برگه‌های تعرفه و شمارش تعرفه‌ها در پایان انجام می‌شد، در دوره دوم دیگر فرد در صدور تعرفه دخالتی نخواهد داشت و توسط دستگاه و به‌صورت الکترونیکی تعرفه صادر و در صندوق انداخته خواهد شد.

شعبانی شرایط احراز هویت رأی‌دهندگان در دوره دوم را مشابه دوره اول دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور مجوز کاهش ۳۰ درصدی صندوق‌های اخذ رأی را داده است، با مشورت صورت گرفته با استاندار بنا داریم جهت رفاه حال رأی‌دهندگان تعداد کمتری از صندوق‌ها را کاهش دهیم.

وی ضمن تصریح این‌که در دور اول ۵۰ درصد عوامل و نیروهای اجرایی در برگزاری انتخابات در حوزه انتخابیه کرمانشاه به‌کارگیری شده بود، گفت: در دور دوم نیز همین تعداد عوامل اجرایی به کار گرفته خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اشاره‌ای به اعتراضات برخی از نامزدها در دوره اول انتخابات داشت و ادامه داد: در دور اول اعتراضات برخی از نامزدها را داشتیم که با بررسی‌های صورت گرفته توسط هیئت نظارت و همراهی هیئت اجرایی در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها رسیدگی شد.

وی برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را سالم‌ترین دوره عنوان کرد و نقش دولت در روند انتخابات را کاملاً بی‌طرف دانست.

کد خبر 747671

دیگر خبرها

  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • تایید اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان
  • طرح ساماندهی اجاره بهای املاک اصلاح شد
  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • نامه به شورای نگهبان درباره معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال