Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشبه گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، در آستانه نزدیک شدن به هفته معلم و ضرورت شناخت و گرامیداشت مقام بالای معلم و شخصیت شهید مطهری، موسسه بینش مطهر که کمتر از یک سال است در استان تأسیس شده است که از اولویت‌های برنامه‌های پیش رو در این موسسه تربیت استاد، معلم و مربی بر مبنای نظام فکری اسلامی و هدفمند در سطوح کشوری و بیرون از کشور می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با رسیدن به هفته معلم و بزرگداشت شهید مطهری فراخوان ثبت نام مرحله جدید آغاز شده است که کلاس‌های این مرحله اوایل تابستان آغاز می‌شود. از این رو مصاحبه‌ای مسئول دبیرخانه بینش مطهر لرستان درباره اهداف و چگونگی برنامه‌های موسسه داشتیم.

محسن علمداری، مسئول دبیرخانه بینش مطهر لرستان در گفتگو با خبر نگار. هدف از ایجاد موسسه بینش مطهر را این گونه توصیف کرد: در جامعه یکسری سوالات و شبهات در بین جوان‌ها و بزرگتر‌ها بوجود می‌آید که بعضأ پاسخ آن‌ها بدیهی می‌باشد و با آن‌ها زندگی کردیم و اگر یک جوان یا پدر و مادر نتواند پاسخ آن را چه خودش و چه فرزندش بدهد و این فرزند یا جوان دنبال یک پناهگاهی می‌گردد. برای آرامش دهی به ذهن خودش و این جست و جو ممکن است با انواع و اقسام مشکلاتی مواجه باشد و ممکن است یک درصدی هم به راه‌های خوب بیفتد لذا باید برای رفع چنین نگرانی باید برنامه وجود داشته باشد.

همان طور که انسان نگران گرسنگی شکم است باید نگران گرسنگی و تهی بودن این سر هم باشد و به لحاظ فکری و اعتقاداتی که با آن می‌خواهد زندگی خود را رقم بزند. برای رسیدن به این مسئله انواع دانستنی‌ها ارائه می‌شود و ما هم در این کشور از لحاظ دانستنی‌ها چیزی کم نداریم. اما یک نکته از شهید مطهری که می‌فر مایند: «قرآن مثال یک برده‌ای را میزند که این برده چند ارباب دارد و هر کدام از ارباب‌ها یک برنامه می‌دهند و این فرد دچار تعارض می‌شود و کسی که چند ارباب دارد با کسی که یک ارباب مشخص دارد یکی است؟ خیر، اگر ما می‌خواهیم یک پایه اطمینان بخش تربیتی ایجاد کنیم آیا می‌توانیم با این تکثر‌ها کاری کنیم؟ انسان باید یک پایه فکری داشته باشد و اگر ما یکسری اطلاعات متکثر در ذهن‌ها بریزیم وحدت شخصیت ایجاد نمی‌شود و مریض است یعنی از لحاظ فکری کار زیاد انجام می‌دهد، اما یک کار مهم نمی‌تواند انجام دهد...»

علمداری در پاسخ به این سوال درباره ضوروت پرداختن به کتب شهید مطهری و وجه تمایز کتب ایشان نسبت به کتب دیگر گفت: شهید مطهری یک مجموعه آثاری تولید کردند که فقط یکسری اطلاعات انباری گونه نیست، بلکه آثار یک نظام فکری ایجاد می‌کند که می‌تواند انسان‌ها را به وحدت شخصیت وارد کند. آثار خوب و حرف‌های خوب زیادی داریم، ولی این حرف‌ها پاسخ این حجمه فکری ما را نمی‌دهد.

آثارشهید مطهری آثاری است که بزرگان این آثار را تأیید کردند و آثاری که ریشه‌های عمیق ۵۰ سال کار را دارد، اما به زبان ساده و روان برای همه اقشار قابل ورود است که یک سیر از اسان به مشکل دارد و این آثار در چهل جلد تنظیم شده است.

ایشان در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر فواید مطالعه آثار شهید مطهری به شکل سیر نظام‌مند در این موسسه، بیان کرد: ما باید در فعالیت فرهنگی یک انقلاب فرهنگی ایجاد کنیم، انقلاب فرهنگی را باید از انقلاب فکری که تغییر افکار است شروع کنیم، شما اگر می‌خواهید یک کار فرهنگی شروع کنید، یا یک کار تربیتی انجام دهید مثلا در بسیج، حلقه صالحین، مدرسه ای، دانشگاهی و... کار تربیتی انجام دهید، باید ابتدا درصدد تغییر افکار و انقلاب فکری دربیایید؛ لذا کسانی که به بهانه کار تربیتی از کار تعلیمی و علمی خودشان را معاف می‌کنند، این‌ها نمی‌توانند کار تربیتی بکنند. تغییر فکر با تغییر تعلیم، تعلم و تربیت است.
شهیدمطهری می‌فرمایند: «مقدمه و نقطه آغازین تربیت، کار فکری است. تغییر افکار ساختن افکار یا به تعبیر درست‌تر تربیت عقلانی و فکری، مقدمه تربیت انسان‌ها است و بدون این راه درست نیست و بعد از یک حرکت انقلاب فکری وتربیت افکار باید به یک نظام فکری منسجم برسیم، مطالعه پراکنده ممکن است آسیبش بیش از نفعش باشد.»

یک نظام فکری منسجم توانایی فهم درست مسائل مختلف و یافتن راه حل‌های مناسب آن را به انسان می‌دهد. مثلا تحلیل نحوه عزادریها، تحلیل دفاع از عملکر دولت و نقد آن، به چه کسی رای بدهیم صالح مقبول یا اصلح و پاسخ درست به شبهات روز، لذا آثار شهید مطهری نه تنها به خودی خود یک جریان و انقلاب فکری است بلکه با مطالعه آثار این استاد عزیز به یک نظام فکری منسجم خواهیم رسید درواقع کتب شهید مطهری انسان ساز است.


مسئول دبیرخانه بینش مطهر لرستان با اشاره به اینکه شروع کار این موسسه از تابستان ۱۳۹۷ در سطح کشوری بوده است، در ادامه تصریح کرد: بینش پژوهان بعد از اتمام هر مرحله و با انجام فرایند استعدادسنجی و با استفاده از ابزار‌های مختلفی از جمله دریافت کارنامه آموزشی- تربیتی افراد، بررسی سوابق مدیریتی و پژوهشی و نیز انجام مصاحبه از افراد برتر و نیز انجام آزمون‌های شخصیت جهت سنجش توانایی شغلی، بینش پژوهان مستعد براساس نمرات آموزشی رتبه الف و ب به مراکز ازجمله سپاه، دانشگاه فرهنگیان، مدارس کوثر و امتیاز استادی در طرح بینش مطهر معرفی می‌شوند.

 


علمداری در پایان کتب و آثار شهیدمطهری را یک دالان تربیت و کارخانه انسان سازی دانست و افزود: یک مائده‌ای از برکات بسیار، پهن شده است و ما باید سعی کنیم که خودمان را از این برکات بی بهره نگذاریم...

به گزارش خبر نگار ما، در دوره در شش ماهه سال گذشته، به تعداد ۴۱۳۱ نفربینش پژوه در کل کشور مخاطب مرحله اول بوده اند و در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در مرحله اول و دوم مشغول به گذراندن دوره می‌باشند و با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی در مرحله اول آمار استان لرستان به ۲۷۵ نفر رسیده است که از این آمار ۲۴۱ نفر دوره را گذراندند. درحال حاضر بالغ بر ۱۰۰ بینش پژوه در مرحله اول و مرحله دوم استان در حال گذراندن دوره می‌باشند و افرادی که مایل به ثبت نام هستند می‌توانند به سایت bineshemotahar.ir می‌توانند مراجعه کنند.

گزارش از پاک منش

انتهای پیام/ ر

ثبت نام و برگزاری دوره کشوری بینش مطهر در لرستان آغاز شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تربیت معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۵۵۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

عباس حمزه‌ای در حاشیه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی که در سالن جلسات اداره میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی دوره‌های آموزشی رایگان از ۱۰ اردیبهشت در خرم‌آباد و بروجرد برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند برای دوره‌های آموزشی زره بافی در خرم‌آباد و ورشوسازی در بروجرد ثبت نام کرده و به آموزش این صنایع دستی ارزشمند استان بپردازند.
معاون صنایع دستی لرستان علاقمندان برای ثبت نام رایگان این دوره‌ها می‌توانند با شماره تماس معاونت صنایع‌دستی استان لرستان مراجعه کنند.
به گفته حمزه‌ای دوره آموزشی زره بافی در محل خرم‌آباد ساختمان سابق صنایع‌دستی و دوره آموزشی ورشو سازی درمحل بروجرد، خانه ورشو سازی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان
  • برگزاری نشست خبری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • ۱۵ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • ۱۵ عنوان برنامه هفته عقیدتی سیاسی در ساری اجرا می شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه‌های کارشناسی کانون پرورش فکری
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • عمارت تاریخی فکری در بندر لنگه